Incepand cu anul fiscal in curs, Asahi Glass Company (AGC), parte a holdingului japonez AGC, va combina informatiile de natura financiara cu datele referitoare la sustenabilitate, primul document actualizat in acest sens fiind dat publicitatii in luna iunie 2012 si integrand datele aferente anului 2011. "Asahi Glass Co, fondata in 1907 si incorporata in 1950, reprezinta astazi o corporatie ce are 179 de companii afiliate, din care 142 in afara granitelor Japoniei (cu mai mult de 50.957 de angajati) si avand vanzari nete de 1.214,7 miliarde yeni in 2011 (sau 15,52 miliarde USD), din care o cota de 42% a revenit produselor din sticla, 32% celor electronice, 20% substantelor chimice si 2% ceramicii/altor categorii. Pe zone geografice de referinta, subsidiarele din Japonia si Asia au realizat 923 miliarde yeni (74%), fiind urmate de cele din Europa, cu 243,2 miliarde yeni (20%) si America de Nord, cu 81 miliarde yeni (6%). Din punct de vedere al sustenabilitatii, toti membrii grupului vor adera la cele patru valori fundamentale, constituind baza oricarei decizii si actiuni intreprinse. Acestea sunt: inovatie si excelenta operationala (prin care urmarim permanent sa efectuam inovatii in tehnologie, produse, servicii, modele de afaceri si resurse umane, concomitent cu imbunatatirea continua a operatiunilor noastre pentru a obtine o eficienta maxima si de calitate in fiecare activitate, motiv pentru care depunem eforturi in vederea atingerii celui mai inalt standard posibil de performanta, potrivit sloganului enuntat de fondatorii AGC: «Sa nu urmezi niciodata calea cea mai usoara, ci dimpotriva, sa intampini orice dificultate»); diversitate (aratand respect fata de indivizii ce au o cultura, personalitate si competente diferite si impunand managerilor AGC sa adopte un comportament etic, fara a face discriminari pe motive de rasa, nationalitate, gen sau alte criterii subiective); mediu (prin asumarea responsabilitatii, in calitate de cetateni ai comunitatilor mondiale, de a contribui activ la crearea unui ambient sustenabil in armonie cu natura) si integritate (construind si consolidand relatii de afaceri sincere si deschise cu toate partile interesate, bazate pe cele mai inalte standarde etice)", se arata in noul raport al holdingului. In cuvantul sau, presedintele-director general al AGC, Kazuhiko Ishimura, precizeaza ca "inca din februarie 2010, specialistii grupului au formulat viziunea strategica pentru viitor, intitulata «Aspiratii pentru orizontul 2020», care – pentru a fi indeplinita cu succes – se bazeaza pe trei piloni fundamentali ai politicii de management «Grow Beyond - 2012» (Dezvoltare peste limite). Primul dintre acestia se refera la a doua runda a globalizarii, prin accesarea de catre AGC a cat mai multor piete emergente, marcate de o crestere economica rapida, in tarile in care deocamdata nu suntem prezenti. Un exemplu de succes in acest sens il constituie lansarea pe scara larga, anul trecut, a operatiunilor comerciale cu sticla arhitecturala si pentru aplicatii din industria auto in Brazilia, iar pentru a profita de oportunitatile specifice ne continuam planul de constructie a unei unitati productive in regiunea São Paulo. A doua masura vizeaza diferentierea AGC fata de competitorii sai ca o companie orientata exclusiv pe dezvoltarea tehnologiei vitrajelor. Am fost prima firma din Japonia care a fabricat sticla float la scara industriala, continuand sa ne implicam in productia de parbrize, sisteme de afisare electronica (display) si alte inovatii care au sustinut confortul populatiei si dezvoltarea economica pentru mai multe generatii. In acest domeniu, am realizat cea mai subtire sticla disponibila pe plan mondial (cu o grosime de numai 0,28 mm), destinata ecranelor ce reactioneaza la atingere (touchscreen), precum si o sticla float ultrasubtire, de 0,1 mm grosime, constituind un record neegalat pana in prezent. In fine, cel de-al treilea, dar nu cel din urma obiectiv strategic (ca importanta) este acela de a implementa solutii avansate tehnologic pentru rezolvarea problemelor de mediu si a celor energetice. Intrucat prin natura activitatii sale concernul consuma multa electricitate (cu precadere in cadrul proceselor de topire a sticlei si de electroliza a sodei caustice), ne recunoastem responsabilitatea pe care o avem fata de societate in calitate de mare grup industrial si facem tot posibilul pentru a diminua nivelul energetic pe care-l utilizam, punand in functiune noi linii tehnologice, moderne si avansate. In acelasi timp, produsele arhitecturale AGC, precum si materialele sau componentele folosite la panouri solare au rolul de a rezolva problemele de mediu si cele energetice pe plan mondial, tinand cont de performanta lor intrinseca". Solutiile de imbunatatire a tehnologiei de fabricatie, mentionate de presedintele corporatiei, se refera la combustia "hot-oxy" (prin folosirea exclusiva a oxigenului ca agent de ardere in vederea topirii materiei prime specifice sticlei) si la injectarea unor materiale granulate in cadrul combustiei plasmatice, astfel incat emisiile de bioxid de carbon si consumul de energie sa se diminueze cu aproape 50% pentru stadiul productiv de topire a sticlei ("in-flight melting"). Urmatorul raport al AGC va fi publicat in luna iunie 2013, finele semestrului intai al anului viitor constituind un prilej potrivit pentru atestarea performantei operationale. Pentru informatii suplimentare,
www.agc-group.com