ASCENSORUL: Piata modernizarilor constituie viitorul acestui segment |
Utilaje & Echipamente Publicat de Ovidiu Stefanescu 18 Iul 2011 08:20 |
Compania Ascensorul este unul dintre cei mai vechi operatori ai piatei de lifturi din Romania, ocupand, in continuare, o pozitie importanta pe acest segment. Societatea dispune de aportul unui personal inalt calificat atat in tara, cat si la companii importante din Uniunea Europeana. Din punct de vedere tehnic, dotarile existente permit intretinerea si confectionarea pieselor de schimb si unei game diverse de componente necesare lucrarilor complexe de montae. Modul optim in care a fost gestionata activitatea in perioada recesiunii a determinat - pentru managerii societatii - stabilirea mai multor perspective de depasire a perioadei nefavorabile din prezent.
Cum a fost afectata compania pe care o administrati de actualele dificultati financiare?
Din pacate, criza economica a facut ca cifra de afaceri sa scada de la 28 milioane de lei in 2008, 24 milioane de lei in 2009 si la 20 milioane de lei in anul fiscal precedent. Intrucat se construieste mai putin in Romania, este evident ca si cererea de ascensoare se situeaza pe un trend descendent. Din informatiile pe care le detinem, toti competitorii din bransa au avut probleme similare, astfel incat se poate estima o mentinere a cotei de piata la nivelul anilor precedenti, fara ca acesta sa constituie, totusi, un motiv de multumire. Intotdeauna am stabilit ca obiectiv cresterea vanzarilor, dar in conditii de criza acest lucru este destul de dificil.
Ce masuri ati adoptat pentru diminuarea efectelor negative?
Pe fondul unei cereri reduse, am fost, practic, obligati sa reducem numarul echipelor de montaj. In prezent, acordam o atentie maxima oricarei cereri de oferta, verificam constructia si dimensiunile puturilor, oferind potentialului client toate detaliile cu privire la ascensoarele pe care intentioneaza sa le instaleze. Pentru aceasta, avem relatii comerciale cu mari companii producatoare din Europa, iar achizitiile noastre au in vedere atat pretul, cat si calitatea echipamentelor. Chiar daca ne aflam in plina criza, nu neglijam calitatea, pornind de la premisa ca un ascensor trebuie sa functioneze in conditii de siguranta si confort pentru o perioada mai indelungata decat durata de amortizare stabilita intr-un act normativ.
Exista solutii realiste pentru revigorarea activitatii in acest domeniu?
Estimam faptul ca modernizarea ascensoarelor va reprezenta o activitate foarte profitabila in Romania, deoarece aproximativ 90% din parcul existent are o vechime de peste 20 de ani. Suntem pregatiti pentru aceasta schimbare, avand capacitatea ca, la un cost minim, sa aducem orice ascensor la nivelul de securitate si confort stipulate in normativele actuale.
Asociatiilor de proprietari le propunem programe de modernizare treptata si le cream facilitati in ceea ce priveste plata. Un alt segment cu potential este acela al platformelor ridicatoare pentru persoane cu dizabilitati locomotorii atat la institutiile statului, unde sunt obligatorii, cat si la firme private care lucreaza cu publicul. De asemenea, ascensoarele pentru automobile fac parte din oferta noastra, fiind instalate in parcarile subterane la care nu exista o rampa de acces sau iesire obisnuita.
Cand estimati ca va fi reluata expansiunea domeniului in care activati?
Sunt convins ca, in curand, blocajul pe segmentul constructiilor se va termina, iar in acel moment cererea de ascensoare va reveni la nivelul anilor de varf 2007 si 2008. Noi suntem pregatiti sa facem fata unei astfel de eventualitati. Din punct de vedere al strategiei de marketing, am lansat noua varianta a website-ului societatii si suntem prezenti in toate cataloagele de promovare. Incercam sa implementam o strategie de orientare catre client, ajutandu-l pe acesta sa aleaga echipamentele de care are nevoie.
|