MT: Sprijin pentru construire autostrada si cale ferata intre Romania si Polonia |
Actualitatea interna Publicat de Stelian DINCA 13 Oct 2020 05:30 |
In cadrul proiectului “Initiativa celor Trei Mari”, o platforma politica a statelor membre ale Uniunii Europene, care au ca scop stimularea cooperarii din regiune, accelerarea proceselor de dezvoltare si modernizarea a infrastructurii, tara noastra a avansat o serie de propuneri de proiecte care sa contribuie la atingerea obiectivelor stabilite.
Initiativa celor Trei Mari, include 12 state membre ale UE de-a lungul unei axe nord-sud, de la Marea Baltica pana la Marea Adriatica si Marea Neagra, respectiv: Austria, Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia si Ungaria.
Obiectivele si pilonii principali ai acestei initiative vizeaza 3 aspecte: dezvoltarea economica, coeziunea europeana si legaturile transatlantice. Acesti piloni contribuie la dezvoltarea economica a Europei Centrale si de Est prin conectivitatea infrastructurii in trei domenii principale: transporturi, energie si digitalizare, prin cresterea convergentei intre statele membre UE, contribuind astfel la consolidarea unitatii si a coeziunii in cadrul UE si prin intarirea legaturilor transatlantice.
Doua proiecte importante vizeaza Romania:
- Rail-2-Sea: urmareste construirea unei linii de cale ferata cu dubla utilizare civila-militara intre portul Gdansk si portul Constanta. Acest proiect are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atat pentru utilizarea comerciala cat si pentru transportul rapid al fortelor si echipamentelor militare pe teritoriul Romaniei, cu o lungime totala de 3663 km, intre Portul Gdansk si Portul Constanta care va traversa patru state: Republica Polona, Republica Slovaca, Ungaria si Romania.
- Via Carpatia: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor a sustinut si participa la realizarea proiectului promovat de partea polona, Via Carpatia care are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud, prin Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria si Grecia, ca o noua conexiune de autostrada intre nordul si sudul Europei, integrand sistemul de transport al statelor participante.
“Salut initiativa Statelor Unite ale Americii - partenerul nostru strategic, care, prin vocea ambasadorului sau la Bucuresti, si-au exprimat dorinta de a sprijini Romania pentru dezvoltarea economica, energetica si acum si cea a infrastructurii rutiere si feroviare. Eforturile si seriozitatea noastra incep sa dea roade. Cele doua proiecte importante Rail-2-Sea si Via Carpatia vor primi un sprijin important pentru dezvoltarea infrastructurii care sa lege Constanta, de la Marea Neagra, cu Gdansk, de la Marea Baltica. Aceste proiecte de infrastructura vor fi un real beneficiu pentru economiile statelor partenere, dar si pentru economiile din regiune. Ambele proiecte, atat Rail-2-Sea cat si Via Carpatia, implica atragerea de fonduri private. In acest context, anuntul administratiei americane nu poate decat sa incurajeze fondurile de investitii sa sustina aceste proiecte”, a declarat Lucian Bode.
|