Agenda Constructiilor
Luni, 06 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - DELOITTE: Bugetele de marketing digital cresc cu aproape 15% pana in decembrie
DELOITTE: Bugetele de marketing digital cresc cu aproape 15% pana in decembrie
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 29 Oct 2021 12:32
Bugetele pentru activitatile de marketing in mediul digital vor creste cu aproape 15% pana la sfarsitul anului 2021 si vor reveni la nivelurile de crestere preconizate inainte de debutul pandemiei, in timp ce publicitate traditionala continua tendinta descendenta, inregistrand o scadere de aproape 1%, conform celei mai recente editii a raportului Deloitte Chief Marketing Officer. In plus, studiul evidentiaza faptul ca marketingul digital a devenit un pilon important pentru rezultatele companiilor in acest an pandemic. In toate sectoarele, ponderea contributiei activitatilor de marketing digital la performanta companiilor a crescut in medie cu 33% in cursul anului 2020, evidentiaza specialistii in marketing.
Principalele activitati de marketing digital in care au investit companiile au fost optimizarea propriilor pagini web (74%), promovarea pe canalele digitale si in motoarele de cautare (65%) si marketing direct pe canale digitale (57%), arata studiul. Industriile care investesc cel mai mult in optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice si transporturile, in timp ce domeniile farmaceutic/biotehnologic, bunuri de larg consum si tehnologia/platformele digitale/software investesc mai mult in promovarea pe canalele digitale si in motoarele de cautare, precum si in marketingul digital direct.
Studiul arata, de asemenea, ca bugetele de marketing alocate pentru promovarea pe dispozitive mobile (telefoane, tablete) si in social media au crescut usor fata de anul precedent, de la 14% la 19% din totalul bugetelor de marketing in cazul dispozitivelor mobile, si de la 13% la 15% pentru social media. Specialistii participanti la studiu estimeaza ca bugetele destinate ambelor categorii vor avea o creste mare in urmatorii cinci ani, pana la 36% din bugetele de marketing, in cazul promovarii pe mobil, si pana la 25%, in cazul social media. Industriile care aloca cea mai mare parte din bugetele lor de marketing promovarii pe dispozitivele mobile sunt serviciile destinate persoanelor fizice si transporturile, in timp ce domeniul energiei si cel farmaceutic/biotehnologic sunt la extrema opusa. Industriile care cheltuiesc cea mai mare parte a bugetelor de marketing pe promovarea in social media sunt comunicatii/media si serviciile destinate persoanelor fizice, in timp ce serviciile bancare si financiare sunt la polul opus.
„In contextul in care activitatile de marketing digital au luat amploare in timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialistii din domeniu sa treaca la nivelul urmator si sa isi dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale si prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiente personalizate pentru clienti. Studiul subliniaza ca organizatiile ar trebui sa apeleze in continuare la tactici si strategii variate, cum ar fi: sa se concentreze pe dezvoltarea de interfete digitale pentru a imbunatati interactiunea cu clientii, sa integreze utilizarea de date pentru a cunoaste cat mai bine comportamentul clientului, sa construiasca parteneriate si sa investeasca in cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clientii in mediul virtual”, a spus Ruxandra Bandila, Director Marketing si Business Development, Deloitte Romania.
Specialistii in marketing implementeaza tot mai des solutii care folosesc inteligenta artificiala si machine learning in activitatea lor, subliniaza studiul, acestea inregistrand, din 2018, o crestere anuala de aproximativ 10%. In prezent, companiile din domeniul tehnologiei investesc cel mai mult in AI si machine learning, iar industria farmaceutica/biotehnologie, cel mai putin. In viitor, asteptarile privind utilizarea inteligentei artificiale si machine learning sunt chiar mai mari si se estimeaza ca vor creste cu aproape 20% in urmatorii trei ani, au subliniat respondentii.
In ceea ce priveste locurile de munca din domeniul marketingului, raportul arata ca proiectiile sunt optimiste, cu o crestere de aproape 8% a locurilor de munca pana la sfarsitul anului 2021 fata de anul precedent, cand specialistii in marketing au prognozat o scadere a angajarilor.
Raportul Deloitte Chief Marketing Officer este rezultatul a peste 350 interviuri realizate in Statele Unite ale Americii in randul specialistilor seniori din domeniul marketingului din 16 industrii. Studiul analizeaza impactul pandemiei de COVID-19 asupra marketingului din punctul de vedere al bugetelor, performantei, fortei de munca si al organizatiei.
 
ABONARE REVISTEALLBIMhiltiSISECAMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
viarom
ERBASU CONSTRUCT
CDS
Acvatot 2019
rigips
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
theda mar
ness project
strabag nivel 1
concelex
quadratum
siniat
MAKITA
EDIT-Structural
leviatan

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
AICPS_30
ROGBC 2016
top 500
econet
ef-de-n
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander