Agenda Constructiilor
Vineri, 03 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - EY: Majoritatea marilor contribuabili nu au facut obiectul unei inspectii de mediu
EY: Majoritatea marilor contribuabili nu au facut obiectul unei inspectii de mediu
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 14 Iun 2021 12:10
Majoritatea companiilor - 59%, dintre care 60% sunt mari contribuabili, nu au facut pana acum obiectul unei inspectii de mediu, rezulta dintr-un sondaj realizat zilele acestea de EY, in cadrul seminarului ”Cum sa abordezi inspectiile fiscale privind obligatiile la Fondul pentru Mediu. Noi provocari”. In schimb, printre problemele cel mai des intalnite in cadrul inspectiilor fiscale, asa cum a rezultat din sondaj, se numara neidentificarea tuturor obligatiilor la Fondul pentru Mediu, determinarea si declararea incorecta a cantitatilor introduse pe piata, nedeclararea ambalajelor reutilizabile sau deficiente privind documentele justificative.
”Din ce am observat in cadrul studiului, companiile respondente au indicat mai multe spete privind obligatiile la Fondul pentru Mediu care au nevoie de un cadru legislativ mai clar”, spune Georgiana Iancu, Partener EY, coordonatorul Departamentului de Taxe Indirecte. Dintre acestea, amintim reglementarile privind ambalajele reutilizabile, stabilirea si incadrarea echipamentelor electrice si electronice (EEE), identificarea producatorilor EEE din prisma obligatiilor entitatilor care importa produse strict pentru folos intern, lipsa unei metodologii de calcul agreata de inspectiile fiscale privind stabilirea greutatii ambalajelor care trebuie declarate.
Gestionarea unei inspectii privind obligatiile datorate Fondului pentru Mediu, tratata in raport cu inspectiile fiscale efectuate de ANAF, a adus in prim plan importanta verificarii motivelor pentru care este dispusa suspendarea activitatii de control. „Este esential ca, ori de cate ori contribuabilul considera ca suspendarea dispusa nu se incadreaza in ipotezele reglementate de Codul de procedura fiscala sau ca aceasta este abuziva, sa o conteste in termen de maxim 45 de zile si sa nu astepte finalizarea inspectiei pentru a contesta toate actele astfel emise. Un asemenea demers va fi considerat ca tardiv”, a precizat Alex Slujitoru, Avocat, Radu si Asociatii SPRL, specializat in litigii fiscale.
Pentru obtinerea anularii obligatiilor accesorii, fie cu privire la sumele suplimentare de plata declarate in mod voluntar de contribuabili pana la 31 ianuarie 2022, fie pentru cele stabilite de inspectii ce se aflau in desfasurare sau care vor fi demarate pana la 31 ianuarie 2022, indiferent de data finalizarii acestora, contribuabilii pot utiliza pe mai departe facilitatile privind amnistia fiscala, prevazute de OUG 69/2020 si de OUG 19/2021.
In privinta pasilor de urmat pentru identificarea corecta a contributiilor la Fondul de Mediu, Daniela Neagoe (foto), Senior Manager EY Romania, Consultanta Vamala si Fond de Mediu, a mentionat: ”Procesul de identificare corecta a contributiilor este important sa tina cont de detectarea tuturor proceselor, departamentelor si persoanelor relevante pentru furnizarea datelor si informatiilor necesare si sa includa toate departamentele implicate in procesele operationale, de la achizitii, productie, ambalare pana la comercializare si logistica”.
Ecotaxa (taxa pentru pungi de transport) a fost un subiect abordat de Adriana Nedelescu, Senior Consultant EY, care a atras atentia asupra caracteristicilor tehnice pe care trebuie sa le aiba pungile de transport fabricate din materiale biodegradabile pentru a putea fi identificate ca atare, asa cum sunt prevazute de Ordinul nr. 1276/2020. „In cazul nerespectarii cerintelor Ordinului, operatorii economici responsabili pentru introducerea pe piata a pungilor de transport risca plata unei taxe de 0,15 lei/bucata”, a precizat Nedelescu.
Stabilirea obligatiilor suplimentare (TVA si impozit pe profit) pentru serviciile de transfer de responsabilitate privind gestionarea deseurilor de ambalaje este unul dintre cele mai des intalnite exemple din practica inspectiilor fiscale care necesita atentie. ”Pana la momentul la care instantele vor transa acest subiect, ne asteptam ca el sa ramana pe agenda inspectiilor fiscale. Ca atare, nu putem decat sa recomandam implementarea unor actiuni care tin de revizuirea contractelor, in special raportat la acele clauze specifice care dau drepturi de auditare a felului in care OIREP (organizatii care implementeaza obligatiile privind raspunderea extinsa a producatorului) isi indeplineste obligatiile, documentarea serviciilor de transfer de responsabilitate, si chiar solicitarea in mod periodic din partea OIREP a unor documente care sa probeze faptul ca acestia au fost verificati de AFM”, a specificat Georgiana Iancu, coordonatorul Departamentului de Taxe Indirecte.
In legatura cu Directiva 904/2019 privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului (Directiva Single Use Plastic), prin care este restrictionata unica folosinta a produselor din plastic tocmai pentru a limita cantitatea de deseuri de plastic generata la nivelul Uniunii Europene, pana in prezent, nu este clarificata modalitatea de transpunere a acesteia la nivel national. Primul termen de conformare cu masurile de restrictie la comercializare si etichetare este 3 iulie 2021. De la aceasta data, ar trebui sa se aplice restrictiile de comercializare pentru anumite produse de plastic de unica folosinta - precum betisoarele pentru urechi, tacamuri (furculite, cutite, linguri, betisoare chinezesti) / farfurii, recipientele pentru alimente/ bauturi - dar si cerintele privind marcarea clara a anumitor produse din plastic. ”Prevederile Directivei vor avea un impact semnificativ asupra multor industrii, care vor resimti efectul costurilor suplimentare cu proiectarea de noi produse, cu achizitionarea de noi echipamente industriale si de alte categorii de materii prime. Printre cei afectatii sunt producatorii de bauturi, industria alimentara, operatorii din industria tutunului, comerciantii care fabrica produse din plastic de unica folosinta, cat si cei care utilizeaza aceste produse, industria HORECA (restaurante, restaurante tip fast-food, diferite unitati care pregatesc si servesc alimente si bauturi)”, a mai precizat Georgiana Iancu.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMSISECAMRAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
Acvatot 2019
ness project
strabag nivel 1
viarom
Ubitech
CDS
noark
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
siniat
EDIT-Structural
theda mar
quadratum
MAKITA
rigips

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
econet
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander