CJ: Discutii despre traseul autostrazii Brasov - Bacau, aflata in faza de proiectare |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 24 Dec 2020 06:00 |
Adrian-Ioan Vestea, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Brasov, a participat alaturi de primarul Allen Coliban si prefectul Catalin Vasii la o sedinta online pe tema elaborarii Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic de executie pentru Autostrada Brasov - Bacau (A13). Sedinta a fost convocata de reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, la solicitarea proiectantului, fiind invitati sa participe specialisti din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale din judetul Brasov pe raza carora va trece autostrada: Brasov, Codlea, Sacele, Halchiu, Ghimbav, Bod, Sanpetru, Harman, Prejmer, Teliu si Tarlungeni, alaturi de UAT Judetul Brasov.
Sedinta a fost convocata cu scopul identificarii oricaror probleme sau constrangeri pe care proiectantul - asocierea Search Corporation & Primacons Group - trebuie sa le aiba in vedere atunci cand stabileste alternativa de traseu optima, aferenta contractului de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru obiectivul Autostrada Brasov-Bacau".
Cu acest prilej, proiectantul a prezentat patru variante de traseu, toate avand un tronson comun. Acesta porneste din nordul municipiului Codlea - unde va fi asigurata conectivitatea cu viitoarea autostrada Brasov-Sibiu prin intermediul unui nod rutier, trece prin vecinatatea Aeroportului International Brasov, intersecteaza DN 13 - aici urmand sa fie asigurata descarcarea de trafic, trece peste calea ferata Brasov-Feldioara, intersecteaza drumul judetean 112 A si ajunge in zona Bod - Harman. De aici sunt configurate patru variante in care traseul continua pe teritoriul administrativ al judetului Brasov, pana la granita cu judetul Covasna.
In cadrul discutiilor s-au conturat mai multe aspecte de care urmeaza sa se tina cont: necesitatea legarii autostrazii cu viitoarea ocolitoare a municipiului Codlea si realizarii unei descarcari a traficului in DN 1, clarificarea modului de corelare a autostrazii cu ocolitoarea Brasovului si asigurarea unei legaturi spre autostrada din DN 1 A, in zona municipiului Sacele. Totodata, au fost identificate mai multe diferente intre traseul propus de proiectant si culoarul autostrazii prevazut in Planul Urbanistic General al Brasovului.
Adrian Ibanescu, arhitectul-sef al Judetului Brasov, a adus in discutie problema sitului UNESCO de la Prejmer, care beneficiaza de o zona-tampon destul de extinsa, de care trebuie sa se tina cont in configurarea traseului autostrazii. Coordonatele sitului urmeaza sa fie transmise proiectantului.
De altfel, participantii au convenit sa realizeze un schimb de informatii urbanistice: documentatiile intocmite pana in prezent de proiectant sa ajunga la UAT-urile implicate care, la randul lor, sa trimita PUG-urile, PUZ-urile, certificatele de urbanism, autorizatiile de constructie si toate informatiile de care proiectantul are nevoie pentru a armoniza obiectivul strategic al construirii autostrazii Brasov - Bacau cu obiectivele investitionale de pe plan local.
"Acest obiectiv de importanta strategica nationala a fost in atentia mea si a CJ Brasov inca de la inceputul demersurilor de realizare a legaturii Brasovului cu zona Moldovei. Pe parcursul anului 2019 am avut mai multe discutii aplicate, atat cu conducerea CJ Covasna si cu reprezentantii unitatilor administrativ-teritoriale pe raza carora va trece autostrada, cat si cu oficialii Ministerului Transporturilor, astfel incat sa conturam cel mai bun traseu si sa gandim punctele de conectivitate cu reteaua rutiera existenta, tinand cont si de necesitatea realizarii unei legaturi intre Aeroportul International Brasov si viitoarea autostrada. Proiectul Autostrarii Brasov - Bacau a inregistrat evolutii importante. Realizarea documentatiei este in grafic si, asa cum spunea si domnul ministrul Lucian Bode, in anul 2022 va fi scoasa la licitatie executia lucrarilor", a spus presedintele CJ Adrian-Ioan Vestea.
|