Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - ADR: Planul de transformare digitala a administratiei publice, in dezbatere publica
ADR: Planul de transformare digitala a administratiei publice, in dezbatere publica
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 13 Oct 2021 10:10
Caietul de sarcini privind transformarea digitala a administratiei publice din Romania, in valoare de peste 30 de milioane de euro, a fost pus in dezbatere publica, a anuntat Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR).
Procesul de consultare publica presupune transmiterea de sugestii, observatii sau recomandari de catre reprezentanti ai companiilor IT din Romania, iar termenul limita pentru formularea observatiilor este vineri, 22 octombrie 2021.
"Procedura de consultare publica este un instrument esential de transparentizare a procesului de licitatie publica. De-a lungul timpului, industria IT din Romania a criticat modul in care s-au scris caietele de sarcini pentru marile proiecte de digitalizare a administratiei. Insa acest feedback venea mereu in momentul in care caietele de sarcini erau deja in procedura de licitatie publica. Reprezentantii industriei IT au acum ocazia de a contribui cu propuneri, sugestii si observatii la cel mai important proiect de digitalizare a sectorului public - acordul cadru pentru transformarea digitala a administratiei publice din Romania. Este convingerea noastra ca tehnologia are un rol fundamental in transformarea economiei si a societatii romanesti", a declarat Octavian Oprea, presedintele ADR.
Caietul de sarcini prevede resursele umane si tehnologice necesare pentru consolidarea transformarii digitale a administratiei publice.
Tehnologia si revolutia datelor ofera statelor un potential semnificativ de crestere a eficientei si a calitatii serviciilor publice, precum si de sporire a transparentei si a increderii cetatenilor.
Potrivit ADR, acest lucru a devenit cu atat mai important cu cat statele continua sa se confrunte cu efectele pandemiei COVID-19 si se straduiesc sa realizeze o redresare rezilienta. Totodata, criza a evidentiat costurile economice si sociale asociate cu intarzierea digitalizarii.
"Institutiile publice au o oportunitate uriasa de a valorifica instrumentele digitale pentru a optimiza managementul, furnizarea de servicii publice si capabilitatea generala a statului, ceea ce va genera consolidarea unor servicii publice universal accesibile si orientate catre cetatean", subliniaza ADR.
Pentru realizarea obiectivelor specifice si pentru a permite accesul cat mai multor companii calificate la procedura de achizitie, ADR a impartit acest acord cadru in 11 loturi, iar fiecare lot reprezinta un segment din procesul de dezvoltare software.
Astfel, analiza de business sta la baza oricarui proces de dezvoltare software si asigura identificarea celor mai potrivite solutii in vederea realizarii obiectivelor propuse; achizitionarea serviciilor de analiza de business este necesara pentru elaborarea documentatiei cu cerinte functionale si de business pentru proiectele ce urmeaza a fi dezvoltate.
Analiza tehnica este fundamentala pentru procesul de dezvoltare software si asigura identificarea celor mai potrivite solutii tehnice in vederea realizarii obiectivelor propuse.
Alte loturi sunt dezvoltarea software, principala activitate de productie si creare a produselor care fac obiectul caietului de sarcini si testarea functionalitatii pentru a se asigura de faptul ca produsul software a fost construit corect si nu a omis nicio functionalitate mentionata in Business Requirements Document (BRD).
Alt lot il reprezinta testele de securitate care, potrivit institutiei, au devenit un pas important si obligatoriu in procesul de dezvoltare software, in special in urma numarului mare de atacuri informatice. Testul de securitate ofera garantia faptului ca solutiile achizitionate nu contin vulnerabilitati supuse atacurilor informatice, precizeaza ADR.
Servicii mentenanta infrastructura server si servicii mentenanta software sunt alte doua loturi incluse in acordul cadru.
Un alt lot este blockchain, in conditiile in care, pentru multa vreme, tehnologiile blockchain au fost asociate cu criptomonedele, dar utilizarea lor este mult mai larga, de la modul in care companiile isi reconfigureaza operatiunile si lanturile de aprovizionare, la modul de securizare, partajare si utilizare a datelor in institutiile publice, pentru cresterea increderii, transparentei si eficientei, subliniaza sursa citata. ADR si-a propus sa exploreze aceste tehnologii pentru identificarea celor mai eficiente modalitati de aplicare la nivel guvernamental si va actiona pentru pilotarea si, ulterior, implementarea tehnologiilor blockchain in proiectele institutionale.
Inteligenta Artificiala (AI) este o tehnologie inovativa cu numeroase beneficii in domeniul guvernamental. "Existenta unor tehnologii fiabile de inteligenta artificiala poate aduce numeroase beneficii, iar abordarea UE cu privire la AI va convinge cetatenii sa utilizeze cu incredere aceste tehnologii. Inteligenta artificiala (AI) poate contribui in identificarea de solutii la multe dintre problemele societatii, dar acest lucru poate fi realizat numai daca tehnologia este de inalta calitate si daca se dezvolta si se utilizeaza intr-un mod etic. In sectorul public, Automatizarea si Inteligenta Artificiala - RPA (Robotic Process Automation) si Chatbots au un potential semnificativ pentru sustinerea reducerii costurilor, indeplinirea asteptarilor cetatenilor, stimularea productivitatii si eficientizarea activitatii angajatilor", se precizeaza in comunicat.
Virtual Reality / Augmented Reality sunt identificate ca tehnologii inovative cu numeroase beneficii pentru sectorul guvernamental: cresterea productivitatii, imbunatatirea calitatii serviciilor publice oferite cetatenilor, cresterea gradului de informare a cetatenilor si a increderii acestora in institutiile publice.
"Utilizarea pe scara mai larga a realitatii augmentate (AR) si a realitatii virtuale (VR) in domenii precum comert, sanatate si servicii, va aduce un plus de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul global pana in 2030 si va transforma 23 milioane de locuri de munca, potrivit raportului global "Seeing is believing"", se mai arata in document.
Potrivit ADR, Big data au un potential enorm in sectorul public in contextul in care activitatile cotidiene ale unui guvern, cum ar fi gestionarea beneficiilor sociale, colectarea impozitelor, monitorizarea sistemelor nationale de sanatate si educatie, inregistrarea datelor de trafic si emiterea documentelor oficiale genereaza si colecteaza cantitati mari de date in fiecare zi. Disponibilitatea acestor informatii in timp real permite institutiilor publice sa ia decizii mai informate mai rapid si sa implementeze schimbarile necesare, explica ADR.
In vederea realizarii proiectelor propuse si care fac obiectul acestui acord cadru, ADR isi propune sa selecteze un numar de 15 companii per lot, cu exceptia lotului de Mentenanta software, unde vor fi selectate 5 companii per lot. In cadrul fiecarui lot, atribuirea se va face in baza unor contracte subsecvente cu reluarea competitiei.
Managementul acordului cadru, inclusiv implementarea administrativa si procedurala aferenta fiecarui contract subsecvent va fi asigurat de catre o echipa de implementare din partea ADR, care va gestiona totodata si documentele elaborate de prestator in cadrul fiecarui contract subsecvent (analize, rapoarte, facturi, alte tipuri de documente etc.).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiRAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
quadratum
Acvatot 2019
MAKITA
ness project
theda mar
strabag nivel 1
noark
CONCEPT STRUCTURE
viarom
FRONTALE
concelex
CDS
Ubitech

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
top 500
econet
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander