Alexandru Tanasa, Digital Business Advisor in cadrul companiei ARGGO, a subliniat cu ocazia primei editii din 2022 a videoconferintei EURO-Constructii ca "lucrurile evolueaza accelerat din punct de vedere al adoptarii solutiilor software pe care compania noastra le promoveaza. Exista si frane in calea acestei dinamici, puse de contextul actual, de cresterea preturilor in constructii si de deficitul fortei calificate de munca. Cu toate acestea, din punctul nostru de vedere tehnologia poate ajuta in depasirea acestor probleme curente. Dorim sa aratam tuturor ce lucruri deosebite se pot realiza cu ajutorul digitalizarii, care ne poate ajuta sa ajungem acolo unde ne dorim. Intr-o exprimare plastica, starea digitalizarii in domeniul constructiilor poate fi asimilata, la extremele sale, cu betonul armat, respectiv argila sau chirpiciul, ca sa folosim ca termeni de comparatie aceste materiale din bransa. Analiza noastra arata ca succesul se bazeaza atat pe oameni foarte buni, veritabile modele si exponenti, cat si pe procese cu un grad ridicat de complexitate, ce includ metodologii si retete aplicate pas cu pas. In cadrul unui interviu, Elon Musk definea produsul perfect ca fiind inexistent, avand in vedere ca orice bun economic actual necesita imbunatatiri constante, ceea ce ofera utilizatorilor sai doar posibilitatea unei aproximari a evolutiei. Din punct de vedere metodologic, un pas vital pe calea spre obiectivul propus este reprezentat de disponibilitatea si utilizarea metodelor si instrumentelor corecte, pentru a ajunge la tinta propusa. Un alt exemplu ilustrativ este dat de Jack Welch, de la General Electric, care a creat proceduri ce au stimulat inovatia si care au devenit obiecte de studiu la MBA, cum ar fi 6s sau controlul calitatii proceselor, remodelarea acestora. Concluzia managerului nord-american este ca o companie poate sa aplice solutii de restructurare, poate sa elimine birocratia si sa devina astfel mai agila, dar nu poate obtine un salt major de eficienta sau de productivitate daca nu regandeste modul operational curent. Aici este cheia intregii probleme si cea care deschide calea spre succes. In prezent, pe plan global, sunt atrase fonduri-record in noile afaceri de tip tech din domeniul constructiilor (peste 1,3 miliarde USD doar in 2020). Totusi, industria de profil ocupa penultima pozitie in clasamentul celor mai industrializate sectoare economice, insa oportunitatea este aceea ca inteligenta artificiala (AI) poate aduce un plus de profitabilitate de peste 70%. In cadrul Arggo dispunem de toate tehnologiile necesare si avem o echipa de profesionisti care are capacitatea de a raspunde la toate provocarile actuale. Propunem o reteta si un ecosistem, in acelasi timp, de solutii pe care le inglobam pe platforma proprie low-code, Timeqode. Cu ajutorul acesteia avem posibilitatea de a remodela procesele existente sub forma unor aplicatii capabile sa masoare si sa ofere indicatori de performanta pentru fiecare dintre procesele implementate, ajutand astfel nu doar la diminuarea costurilor, ci si la cresterea productivitatii. Timeqode permite atat echipei noastre, cat si clientilor sa creeze aplicatii din orice flux de business, indiferent de complexitatea acestuia.Dispunem, de asemenea, de tehnologii ajutatoare, cum ar fi Robotic Process Automation (RPA), Internet of Things (IoT), recunoasterea automata a datelor (OCR) pentru preluarea automata a facturilor, semnatura digitala, inteligenta artificiala (AI) etc. Compania noastra a modelat solutii pentru toate industriile, inclusiv pentru cea a antreprenoriatului in constructii. Toate aceste aplicatiile sunt user-friendly si ruleaza de pe orice dispozitiv. Am reusit o implementare completa de ERP (Dynamics 365 Business Central), alaturi de o aplicatie de santier prin care se obtine o digitalizare completa a activitatii. Pe segmentul furnizorilor de materiale de constructii, pe langa programul ERP mentionat anterior, am creat o aplicatie de management al oportunitatilor integrarea cu Google Maps, precum si un portal pentru comenzi si un software de management al relatiilor cu clientii, prin care utilizatorul poate valida, verifica si urmari stadiul punctual in fiecare caz. Scopul final al solutiilor de digitalizare descrise este de a atinge o productivitate cat mai mare a clientilor nostri, bazandu-ne pe oamenii potriviti, resursele si toate instrumentele tehnologice necesare".