ATOS: Scopul companiei va fi redefinit in era post-Covid-19, in context digital |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 08 Iul 2020 12:59 |
Odata intrate in era post-Covid, companiile se confrunta cu schimbari si incertitudini fara precedent. In scopul mentinerii relevantei pe piata si a prosperitatii acestora si intr-un context digital, vor exista 3 directii-cheie catre un „scop al companiei” puternic si durabil, arata un raport al companiei Atos, lider global in transformare digitala.
Cele trei directii pe care trebuie sa le urmeze, in continuare, organizatiile, in viziunea Atos sunt:
Importanta unui scop puternic si coerent vine pe fondul unor perturbari anticipate, dar imprevizibile, declansate de situatii precum: pandemii, colaps economic, crize ecologice sau ascensiuni rapide ale tehnologiei. Astfel de situatii, denumite „Event Horizons”, pot fi gestionate cu succes doar printr-o reformare a mediului de business sau chiar a societatii.
"Odata cu trecerea in era post-Covid si confruntarea cu «noul normal», companiile se intalnesc cu diverse oportunitati si schimbari. Cu toate acestea, este necesara o reevaluare a importantei si impactului in business, cu o perspectiva mai echilibrata asupra valorilor si factorilor economici, pentru a face fata provocarilor pe termen lung privind sustenabilitatea, reducerea amprentei de carbon, inegalitatea, securitatea si impactul etic al industriei IT", explica John Hall, redactor-sef al Comunitatii Stiintifice Atos.
Un nou model social sau adaptari succesive?
Pe masura ce inaintam spre era post-criza, ramane de vazut daca businessurile si societatea vor trece la un nou model de functionare sau vor experimenta un proces continuu de adaptari succesive, care necesita ajustari regulate ale scopului, mai arata reprezentantii Atos. Respectivele adaptari succesive s-ar putea materializa prin reproiectarea supply chain-ului si a ecosistemelor valorice, noi abordari ale reglementarilor privind confidentialitatea datelor, noi modele de parteneriate de business si activitati disruptive de M&A. Acestea ar putea include, de asemenea, o reorientare spre modele caracterizate prin sustenabilitate, reducerea amprentei de carbon si economie circulara, respectiv o adoptare accelerata a tehnologiilor, cu focus pe munca la distanta si cresterea abilitatilor tehnologice.
Noul normal poate include o reevaluare a ceea ce este considerat esential si a ceea ce ar putea fi considerat lux inutil si poate fi respins, fapt ce ar determina o reevaluare a scopurilor principale aflate la baza activitatilor companiilor, institutiilor si societatii.
Concluziile sunt incluse in raportul "Journey 2024 - Redefining Enterprise Purpose", prin intermediul caruia grupul Atos isi prezinta viziunea asupra evolutiei societatii, mediului de business si tehnologiei. Raportul anticipeaza tendintele tehnologice si de business care vor determina unele dintre cele mai mari schimbari sociale si vor modela dezvoltarea companiilor in urmatorii patru ani. Acest raport se bazeaza pe cercetari ample realizate de Comunitatea Stiintifica Atos, o retea globala formata din 160 de oameni de stiinta, ingineri si vizionari din intregul grup Atos.
***
Atos este lider global in transformare digitala, avand 110.000 de angajati in 73 de tari si venituri anuale de 12 miliarde de euro. Furnizor de servicii de Cloud, Cybersecurity si High-Performance Computing, grupul ofera solutii end-to-end de Orchestrated Hybrid Cloud, Big Data, Business Applications si Digital Workplace. Atos este partener global pentru tehnologia informatiei al jocurilor olimpice & parlimpice si opereaza sub brandurile Atos, Atos Syntel si Unify. Atos este o societate europeana (SE), listata la Bursa din Paris cu indicele CAC 40.
Pentru a consulta raportul Atos, click aici!
|