CCR: Aplicatie de integrare a datelor furnizate de firme Ministerului Finantelor |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 20 Dec 2021 13:22 |
Curtea de Conturi a Romaniei a pus bazele unei aplicatii informatice care sa integreze seturile de date financiare raportate de toate institutiile publice din Romania catre Ministerul Finantelor. Aceste seturi de date, utilizate exclusiv in analiza interna a institutiei supreme de audit, au scopul de a arata executia bugetara a entitatilor publice. Aplicatia functioneaza pe platforma SQL Server si constituie un prim pas in dezvoltarea unui instrument mai amplu de analiza de risc.
Seturile de date sunt analizate de specialistii Curtii de Conturi cu ajutorul aplicatiei informatice IDEA, prin conectarea acesteia direct la serverul care gestioneaza si stocheaza datele. Informatiile astfel generate vor servi la includerea entitatilor care vor fi auditate in programul de activitate al Curtii. Noua platforma va permite atat schimbul de date in format electronic, cat si asistarea entitatilor pentru a raspunde mai usor solicitarilor institutiei supreme de audit.
”Curtea de Conturi a Romaniei parcurge o etapa importanta de transformare institutionala, in sensul adecvarii activitatii si a procedurilor sale la standardele auditului modern. In acest context, planificarea misiunilor de audit dupa criterii de risc reprezinta o componenta esentiala in procesul de schimbare. In acest fel va creste relevanta si calitatea misiunilor de audit”, a declarat Mihai Busuioc, Presedintele Curtii de Conturi a Romaniei.
Planificarea bazata pe analiza riscurilor este o abordare care nu s-a regasit pana acum, in mod structurat, in legislatia si regulamentele care guverneaza activitatea institutiei supreme de audit din Romania. Astfel, pentru a dezvolta aplicatia informatica care va genera ratingurile de risc, Curtea de Conturi a Romaniei a incheiat, in 2021, un Acord pentru Consolidarea Capacitatii in auditul IT cu institutia suprema de audit din Turcia, respectiv un Memorandum de Intelegere cu Ambasada Regatului Danemarcei din Romania.
Cele doua documente constituie o baza de lucru esentiala in procesul de transformare digitala demarat de Curtea de Conturi a Romaniei. Acestea permit accesul specialistilor institutiei supreme de audit la expertiza internationala a auditorilor publici externi in domeniul tehnologiei informatiei, dar si un ghidaj valoros in activitatea de culegere si valorificare a datelor. Curtea de Conturi a Romaniei a implementat deja Sistemul de Identificare Rapida si Pastrare a Documentelor (SPID), o aplicatie interna care eficientizeaza procedurile de lucru, generand economie de timp si resurse.
|