CISCO: Clientii spun ca exista firme care nu explica cum folosesc datele personale |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 16 Dec 2021 12:16 |
Aproape jumatate (46%) dintre consumatorii globali sustin ca nu pot sa-si protejeze datele personale, iar principalul motiv invocat este acela potrivit caruia companiile nu sunt explicite referitor la modul in care folosesc aceste informatii, arata raportul Cisco 2021 Consumer Privacy Survey.
Cercetarea de specialitate releva faptul ca aproape o treime dintre respondenti au devenit "Privacy Actives" ("activisti" pentru respectarea confidentialitatii) si au recurs inclusiv la schimbarea companiilor sau a furnizorilor de servicii, ca urmare a politicilor acestora cu privire la date. In plus, 25% au adresat intrebari organizatiilor in legatura cu datele lor, iar 17% au solicitat modificari sau stergeri ale acestor date.
Potrivit sursei citate, 60% din totalul celor chestionati au considerat ca legile privind confidentialitatea datelor din tara lor au un impact pozitiv, fata de numai 4%, care au spus ca au un impact negativ. Cu toate acestea, doar 43% sunt la curent cu aceste legi.
In ceea ce priveste practicile aplicate pe datele de business, consumatorii isi doresc transparenta si control. In acest context, 46% dintre respondentii la sondaj considera ca nu pot sa-si protejeze datele personale, principalul motiv invocat fiind ca unele companii nu sunt explicite atunci cand ofera detalii despre modul in care folosesc aceste informatii.
Datele centralizate de Cisco evidentiaza ca, in ciuda pandemiei, majoritatea consumatorilor (62%) afirma ca vor sa existe foarte putine limitari referitoare la viata privata sau ca nu vor sa aiba nicio limitare. In acelasi timp, acestia sustin eforturile organizatiilor de a crea medii de lucru sigure, iar 60% sunt de acord cu angajatorii care le solicita angajatilor un certificat de vaccinare.
In plus, cei mai multi dintre respondenti cred ca organizatiile au responsabilitatea de a utiliza AI (inteligenta artificiala) intr-o maniera etica, iar 56% sunt foarte ingrijorati de modul in care aceasta este utilizata in prezent. De asemenea, intre 37% si 55% dintre consumatori (in functie de diferite cazuri de utilizare) ar avea mai putina incredere in organizatiile care se implica in aceste activitati.
Pe acest fond, expertii Cisco considera ca respectarea vietii private este un drept fundamental al omului, iar confidentialitatea datelor continua sa fie o prioritate pentru consumatori. In acelasi timp, organizatiile trebuie sa protejeze datele personale si sa consolideze increderea consumatorilor in modul in care sunt utilizate aceste date.
Raportul Cisco 2021 Consumer Privacy Survey, ajuns la cea de-a treia editie, se bazeaza pe raspunsurile anonime primite de la 2.600 de respondenti din 12 tari. Cisco este liderul mondial in tehnologie care face ca Internetul sa functioneze din anul 1984.
|