Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
16 Dec 2020 06:15
|
Un studiu recent, de tip mistery shopping, realizat de Interconnection Consulting, din Viena, arata ca in Austria peste 90% dintre cumparatori folosesc internetul ca principala sursa de informare si ca prim contact cu produsele/serviciile pe care doresc sa le achizitioneze. Cu toate acestea, s-a descoperit ca potentialul retelei internationale de informatii nu este suficient de bine exploatat de cei mai multi dintre dealerii de tamplarie termoizolanta, acest lucru fiind demonstrat de un testul organizat de expertii vienezi, in cadrul caruia au fost verificate peste 163 de companii de profil. Atat in ceea ce priveste viteza de procesare a solicitarilor primite prin email, cat si referitor la calitatea raspunsurilor oferite potentialilor clienti au fost identificate diferente foarte mari intre diversii comercianti. Datele studiului indica faptul ca doua treimi dintre subiectii experimentului au reactionat inca de la primul mesaj venit prin posta electronica, ceea ce reprezinta o reala evolutie fata de anul precedent cand ponderea respectiva era de circa 50%. De asemenea, 96% dintre magazine au avut in cele din urma o reactie la solicitare, insa numarul celor care au raspuns prin formularea unei oferte concrete a scazut dramatic la 62,8%, dealerii preferand alte canale de comunicare. Concret, dintre cei 98 de comercianti care au reactionat din primul moment la cereri, circa o treime si-au manifestat preferinta de a purta o conversatie telefonica sau directa cu potentialul beneficiar. Desi peste 60% au transmis totusi oferta si prin e-mail, rata de urmarire a efectului acestei actiuni s-a dovedit a fi infima (circa 7,1%). In ceea ce priveste timpul de raspuns, acesta s-a plasat la 3,5 zile, jumatate dintre delaeri respectand totusi regula de aur a internetului si oferind datele solicitate in termen de 24 de ore. De asemenea, timpul mediu necesar pentru a trimite o calculatie concreta a fost de 7,2 zile. Chestionarul transmis dealerilor a inclus trei intrebari concrete referitoare la manere, garantie si instalare, mai putin de o treime dintre cei vizati oferind raspunsuri la toate acestea. De asemenea, 15% au ignorat complet intrebarile, o explicatie posibila fiind reprezentata de aversitatea lpe care comerciantii o au fata de o eventuala reactie negativa venita in urma formularii unui raspuns obiectiv. Pentru informatii suplimentare, click aici
|