MerchantPro: Numarul si valoarea comenzilor online au crescut in primele 6 luni |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 25 Aug 2022 10:29 |
Finalul lunii august marcheaza jumatate de an de la debutul unui conflict cu efecte globale care s-au reflectat si in dinamica din eCommerce. Trendul ascendent de la inceputul lui 2022, intrerupt brusc in ultima saptamana din februarie, a fost reluat treptat, atingand un varf in numarul de comenzi plasate in luna mai, arata datele colectate la nivelul celor peste 1.500 de magazine online ce folosesc MerchantPro, furnizor de solutii SaaS pentru eCommerce. Astfel, in perioada analizata, cresterea YOY in numarul comenzilor plasate a fost de peste 10%, cu un varf de 24% in luna mentionata. Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 de euro, o crestere de 8% fata de anul precedent.
Impactul conflictului din Ucraina s-a reflectat mai intai in achizitiile clientului final, care au scazut brusc, cu peste 20% in ultima saptamana din februarie. Chiar in aceste conditii, la nivel de luna s-a inregistrat o crestere de aproape 15% in numarul tranzactiilor incheiate si o crestere de peste 30% in valoarea acestora. Trendul ascendent a fost mai temperat in urmatoarele luni, insa s-a mentinut la o valoare medie de +11% YOY. Cea mai redusa crestere s-a inregistrat in luna martie, pe fondul incertitudinilor geo-politice, iar cea mai mare in luna mai, cand numarul comenzilor plasate la celor peste 1.500 de magazine ce folosesc MerchantPro a crescut cu 24% comparativ cu mai 2021.
O crestere s-a observat si in media comenzii – care la nivelul perioadei analizate a atins constant valori similare cu perioadele de varf din 2021 –, dar si in valoarea totala a acestora, care a crescut cu peste 20% in februarie–august, comparativ cu perioada similara din 2021.
„Era de asteptat ca actualul context politico-economic sa aiba un impact asupra economiei globale si asupra eCommerce-ului din Romania, iar efectele s-au observat mai intai la nivelul clientului final, care a incetinit brusc ritmul achizitiilor, insa pentru o perioada scurta de timp.
Apoi se poate observa impactul dinamicii preturilor globale, scumpirile la transporturi, utilitati, materii prime care se reflecta in valoarea totala a comenzilor, ce a crescut intr-un ritm mai accentuat decat tranzactiile. Este insa evident ca romanii raman fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat in ultimii doi ani, apeland tot mai des pentru achizitii la magazinele online”, a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.
La nivelul comerciantilor, mai ales in ultimele trei luni, marcate organic de o temporizare a comenzilor pe fondul perioadei de vacanta, s-a remarcat o tendinta de consolidare a prezentei online in zona de backend, cu optimizari si automatizari ce pregatesc magazinele pentru perioade de varf – sezonul reducerilor, Black Friday si sarbatorile de iarna.
„Tinand cont de perioada pe care o traversam, cand provocarile mentinerii unui business profitabil sunt evidente, la nivelul magazinelor de pe platforma s-au inregistrat tot mai multe solicitari de automatizare a proceselor, optimizarea fluxului de back-office, integrari ERP, cresterea vitezei de incarcare a site-ului, cu impact direct in economia business-ului, in conversie si retentie. Declansarea conflictului din Ucraina a venit cu incertitudini, cu riscuri, consumatorii au devenit mai exigenti cu achizitiile online, mai atenti. In aceste conditii, accentul este pus pe cresterea indicatorilor de profitabilitate a magazinelor online, iar focusul nostru a fost, bineinteles, sa sustinem optimizarea platformei, sa fim proactivi si cu un pas inaintea concurentei”, a mai precizat Arthur Radulescu.
Printre functionalitatile implementate recent de MerchantPro cu impact puternic asupra cresterii volumului de vanzari inregistrate de magazinele din platforma se numara programele de loialitate, automatizarile dedicate crearii si lansarii de promotii personalizate, landing page-urile de tip satelit ce pot fi create cu doar cateva click-uri, introducerea de metode de plata populare printre consumatori, precum Apple Pay, One-Click Payment sau Buy Now Pay Later, precum si automatizarile extinse pe segmentul de procesare a comenzilor si a retururilor.
|