Agenda Constructiilor
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - SYSTEM Innovation: Performanta infrastructurii IT de rulare ERP este importanta
SYSTEM Innovation: Performanta infrastructurii IT de rulare ERP este importanta
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 27 Aug 2021 09:54
Cerintele hardware pentru implementarea unui sistem ERP difera considerabil in functie de complexitatea proiectului, numarul de utilizatori, integrarea cu alte solutii, locatii etc. Deoarece infrastructura IT reprezinta un cost important intr-un proiect de implementare ERP, specialistii de la System Innovation recomanda ca aceste informatii sa fie sintetizate cat mai de timpuriu si cat mai exact, pentru a sti care sunt optiunile si efortul financiar aferent. "In cele din urma, ceea ce conteaza este asigurarea unui nivel optim de performanta a sistemului ERP implementat, o conditie de baza ca acesta sa ofere viteza mare de lucru si satisfactie utilizatorilor", explica reprezentantii System Innovation.
Potrivit specialistilor in infrastructuri IT, exista doua optiuni majore la implementarea unui sistem ERP, ca SAS Business One: utilizarea unei infrastructuri IT proprie, detinuta si operata de client (on premises) sau gazduirea solutiei pe infrastructura unui furnizor extern (hosting). Fiecare dintre acestea au avantaje si dezavantaje, in functie de specificul fiecarui client si proiect, mai spun expertii.
 
Sistem ERP implementat on premises
On premises reprezinta abordarea traditionala in implementarea unui sistem ERP. Licentele ERP sunt instalate pe infrastructura IT a beneficiarului, intr-o locatie si un spatiu adecvate (dataroom) detinute de acesta.
"Intreg procesul de administrare a echipamentelor (server, stocare) si a software-ului asociat (sisteme de operare, platforma de virtualizare) este in sarcina clientului. Furnizorul sistemului ERP va furniza beneficiarului toate informatiile tehnice necesare pentru achizitia unor echipamente noi (servere, storage) sau upgrade-ul celor existente, daca este necesar. Tot in sarcina clientului este si asigurarea sistemelor de alimentare (de preferat redundanta) a echipamentelor, racirea acestora (serverele profesionale au nevoie de racire dedicata). De asemenea, derularea operatiunilor de back-up si securizarea intregii infrastructuri este responsabilitatea beneficiarului. Compania care ofera serviciile de implementare se va ocupa doar de instalarea licentelor, customizarea solutiei si mentenanta acesteia, adica strict de sistemul ERP si nu de infrastructura IT pe care acesta ruleaza", explica specialistii de la System Innovation.
Acest scenariu este recomandat companiilor care au o echipa IT interna, un spatiu dedicat pentru instalarea serverelor si competentele necesare administrarii acestei infrastructuri hardware. "Este un proces simplu de gestionat, insa necesita resurse umane calificate. Ofera un grad maxim de control, precum si un nivel ridicat de performanta a sistemului ERP ca timp de raspuns, multumita latentei reduse prin plasarea serverelor in apropierea utilizatorilor. Daca beneficiarul detine mai multe puncte de lucru si acceseaza sistemul ERP instalat la sediul central din locatii geografice diferite, latenta trebuie redusa prin solutii tehnologice specifice, VPN cu latime de banda garantata, spre exemplu", mai arata expertii in infrastructuri IT.
Scenariul on premises implica unele investitii relativ ridicate si responsabilitate pentru mentenanta corespunzatoare a infrastructurii IT, pentru evitarea intreruperilor neplanificate (downtime). Realizarea unui back-up profesional este, de asemenea, un element important, mai ales pentru companiile unde accesul in timp real la functionalitatile sistemului ERP este critic. Realizarea copiilor de siguranta nu este sarcina furnizorului sistemului ERP, explica reprezentantii System Innovation.
 
Scenariul hosting
Alegerea modelului hosting nu schimba cu nimic logica de business si functionalitatile proiectului de implementare ERP, ci doar infrastructura IT pe care acesta ruleaza. In acest caz, serverele pe care sunt instalate licentele ERP vor fi gazduite de un furnizor extern (furnizori de servicii data center). Pot fi atat servere detinute de beneficiar, cat mai aels masini vitruale inchiriate sub forma unor servicii cloud (IaaS). Potrivit specialistilor, prima situatie implica mutarea efectiva a serverelor in centrul de date al furnizorului (colocare), ce va oferi elementele de baza (alimentare si racire), dar administrarea va ramane tot in sarcina beneficiarului. A doua situatie este cea mai comuna si implica contractarea tuturor serviciilor de infrastructura necesare rularii sistemului ERP.
"Sunt servere virtualizate foarte scalabile ca performanta, pe care furnizorul le administreaza complet. Acest model ofera avantajul adaugarii facile de resurse suplimentare (permanente sau temporar), daca sistemul ERP va avea nevoie de mai multa putere de procesare (cresterea numarului de utilizatori, prelucrarea unor seturi mari de date etc.). Practic, acest model inseamna o externalizare completa a infrastructurii IT, beneficiarul proiectului de implemnetare ERP focalizandu-se exclusiv pe utilizarea solutiei", explica reprezentantii System Innovation.
Potrivit acestora, furnizorii consacrati de servicii de hosting au centre de date cu arhitectura redundanta, ceea ce in general elimina riscul unor intreruperi accidentale (downtime), iar cele planificate (mentenanta serverelor, spre exemplu) sunt reduse la minim. Serviciile de hosting sunt disponibile sub forma de subscriptie/ abonament, sunt, in general, foarte flexibile si ofera multiple optiuni (configuratii masini virtuale, stocare, retea, back-up etc.).
"Scenariul de tip hosting este cea mai buna alegere pentru companiile care nu dispun de o infrastructura hardware si nici de echipe IT, sau care dispun de un buget limitat pentru proiectul de implementare ERP. Aceasta abordare permite directionarea intregului buget catre elementele de business ale sistemului prin cresterea numarului de module, functionalitati, add on-uri etc. In acest scenariu, sistemul ERP va fi utilizat prin Internet, accesul putand fi insa securizat cu ajutorul unui VPN (Virtual Private Network). Pe termen lung, implementarea sistemului ERP in regim hosting genereaza costuri totale (TCO) mai mari decat varianta on premises. Valoarea si orizontul de timp (in general dupa 3-4 ani) difera, insa, in functie de specificul fiecarui proiect si serviciile contractate", explica specialistii.
 
Care este cea mai buna solutie?
Indiferent daca se implementeaza un sistem ERP nou sau se face un upgrade la cel existent, performanta infrastructurii IT pe care ruleaza sistemul este foarte importanta, spun reprezentantii System Innovation. Acest aspect are un impact direct asupra vitezei de lucru, a rapiditatii procesarii datelor si multumirii utilizatorilor. Asigurarea unui nivel optim de performanta poate fi realizata pe mai multe cai, toate oferind, insa, aceleasi rezultate.
"Scenariul on premises ofera mai mult control, latenta redusa si nu depinde de conexiunea la internet, insa necesita un buget initial mai mare (achizitie sau upgrade de hardware) si competente interne pentru administrare, backup si securitate. Scenariul hosting implica existenta unor furnizori de servicii, costuri recurente si dependenta de conexiunea la Internet, insa elimina grijile si necesitatea administrarii unor echipamente, a schimbarii acestora in timp, a relocarii la schimbarea sediului etc. Costul implementarii in sine (licente, instalare, customizare) este acelasi pentru ambele scenarii, insa recomandarea noastra este sa se analizeze bine aceste aspecte, pe un orizont extins de 4-5 ani, si sa se ia o decizie doar dupa ce toate datele sunt bine conturate", recomanda specialistii de la System Innovation.
***
System Innovation Romania este un integrator de sisteme IT care ofera solutii software de business complete. Compania a inceput, in 2008, sa implementeze in Romania si in tarile din regiune SAP Business One, solutie ERP dedicata intreprinderilor mijlocii. Expertiza acumulata in optimizarea proceselor de business a creat oportunitatea de a completa platforma ERP cu alte produse adiacente, atat extensii ale SAP Business One (pachete de localizare pentru Romania, Bulgaria si Serbia), cat si solutii complementare: pachete de analize Business Intelligence bazate pe QlikView, solutii de automatizare RPA (Robotic Processing Automation) dezvoltate pe platforma UiPath si solutii de automatizare RPA dezvoltate in house.
Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGhiltiABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
Ubitech
rigips
strabag nivel 1
MAKITA
leviatan
viarom
FRONTALE
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
quadratum
CDS
ness project
noark

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
AICPS_30
econet
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander