ZITEC: Romania este tara cu al doilea cel mai rapid internet fix din Europa |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 17 Nov 2020 16:03 |
Zitec, lider pe piata de IT & digital marketing din Romania, continuapromovarea digitalizarii institutiilor publice si lanseaza Ghidul Esent ial pentru Digitalizarea Primariei , un set extins de recomandari pentru reducerea birocratiei, eliminarea cozilor s i eficientizarea activitat ii primariilor din Romania, realizat de echipa Regista.ro .
Reprezentantii companiei afirma ca, desi in ultima perioada digitalizarea si debirocratizarea institutiilor publice sunt subiecte des intalnite in agenda publica, progresele in aceasta directie raman destul de lente.
Romania este tara cu al doilea cel mai rapid internet fix din Europa (conform raportului Speedtest.net din aprilie 2020), insa in multe administratii publice din tara cetateanul este inca nevoit sa stea la coada pentru a depune sau obtine diverse acte, a plati taxe sau, pur si simplu, pentru a primi informatii.
Pentru a veni in intampinarea eforturilor alesilor locali care doresc sa aduca primaria mai aproape de cetateni, echipa Zitec a dezvoltat un scurt chestionar, disponibil pe site-ul Regista.ro, menit sa ii ajute sa evalueze gradul de digitalizare al primariei pe care o conduc. Dupa completarea acestuia, in cazul in care rezultatul nu releva un procent de digitalizare de 100%, respondentul va primi pe email Ghidul Esential pentru Digitalizarea Primariei .
Documentul cuprinde o gama larga de recomandari, de la verificarea infrastructurii hardware, securitate informatica, aplicatii pentru comunicare, pana la utilizarea aplicatiilor de e-guvernare si solutii software pentru transparentizarea activitatii si eficientizarea serviciilor publice oferite cetatenilor.
Potrivit Zitec, Ghidul este un real sprijin pentru primarii nou alesi sau reconfirmati intr-un nou mandat in efortul lor de a reduce birocratia in institutiile pe care le conduc.
„Continuam accelerarea procesului de digitalizare in institut iile publice din Romania, in prelungirea eforturilor Caravanei Regista s i lansam Ghidul Esent ial pentru Digitalizarea Primariei, pe care il consideram foarte util in contextul pandemiei, dar nu numai. Chestionarul s i Ghidul propuse de noi sunt instrumente gratuite, la indemana oricaror autoritat i locale ce doresc o evaluare preliminara a nivelului de digitalizare din institut ie s i suntem convins i ca, prin urmarirea recomandarilor din ghid, primariile vor face primii pas i spre modernizarea interact iunii cu cetatenii pe care ii deservesc”, a declarat Alexandru Lapusan, CEO si co-fondator Zitec.
Echipa Regista ofera suport in parcurgerea si implementarea pasilor din document, sustinand reprezentantii primariilor atat in procesul de verificare a solutiilor hardware si software deja implementate, cat si in alegerea unor aplicatii suplimentare pentru securitate, comunicare sau e-guvernare, necesare in procesul de digitalizare a primariei.
Solutia Regista, dezvoltata de echipa Zitec, este lider de piata pe segmentul aplicatiilor de registratura si managementul documentelor in administratia publica locala. Rolul aplicatiei este sa automatizeze si sa eficientizeze activitatile din institutiile locale, guvernamentale si din companii prin modulele de registratura electronica, managementul documentelor si e-Guvernare. Regista faciliteaza atat o comunicare optima intre departamentele unei institutii, cat si intre functionari si cetateni, pentru o rezolvare rapida si mult mai organizata a solicitarilor primite.
In primavara acestui an, Zitec a initiat Caravana Regista , campanie prin care o unitate mobila a pornit in calatorie prin tara, cu scopul de a accelera procesul de digitalizare in institutiile publice. Caravana a strabatut deja 200 de localitati din 10 judete si a prezentat beneficiile solutiei Regista direct la sediile primariilor.
Potrivit datelor companiei, pana in prezent peste 550 de institutii publice si companii din toate judetele tarii si-au imbunatatit procesele de lucru si au redus birocratia prin intermediul Regista. Aplicatia are 10.000 de utilizatori la nivel national care au inregistrat de-a lungul timpului peste 10 milioane de documente. Aplicatia Regista poate fi accesata de oriunde de catre functionarii publici sau angajatii companiilor, fiind disponibila direct din browser, fara instalare si cu toate informatiile stocate in siguranta in cloud Microsoft Azure.
|