INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
GLOBAL VISION SRL |
Adresa: Str. Fabrica de Glucoza nr. 9B, bloc B, scara B, etaj 1, ap. 102, camera 6, Bucuresti, S2 |
Telefon: +4021.316.70.01 |
Domenii: Investitori & dezvoltatori de proiecte |
Descriere activitate
Cmpanie de servicii integrate de real estate cu o puternică componentă de dezvoltare de spații logistice |
Prezentare companie/institutie
Global Vision: Noua identitate vizuala si planuri de dezvoltare regionala
Serban Juverdeanu
Functia/Firma: Head of Development, Global Vision;
Experienta profesionala: peste 20 de ani pe piata de real estate.
Continuarea proiectelor "City Logistics. Last Mile", conceptul de "city logistics" lansat in 2022, dezvoltarea de huburi logistice in orase cu potential de a deveni poli regionali, dar si continuarea dezvoltarii proiectului Constanta Business Park, reprezinta principale obiective ale companiei Global Vision pe piata din Romania. Concret, in 2023 compania va demara lucrarile de constructii la Otopeni City Logistics, al doilea proiect marca "City Logistics. Last Mile" dupa Mures City Logistics realizat in 2022, dar si la cea de-a treia cladire din cadrul Constanta Business Park, cel mai mare proiect cu functiuni multiple din sud-estul Europei. Din decembrie 2022, Global Vision are si o noua identitate vizuala, cu o noua sigla si un nou website, care se aliniaza cu pozitionarea companiei si reflecta evolutia timp de 18 ani pe piata romaneasca, dar si planurile de dezvoltare la nivelul Europei Centrale si de Est.
Fondata in 2004, compania Global Vision asigura servicii de dezvoltare, proiectare, management de proiect si constructii, administrarea proiectelor imobiliare detinute de investitori privati si institutionali din Romania si Europa Centrala si de Est. Pana in prezent, a dezvoltat si construit peste 1,7 milioane mp si administreaza aproximativ 800.000 mp in cadrul diviziei de asset & property management. In 2022, Global Vision a livrat in Romania peste 100.000 mp de spatii industriale si logistice. - Ce tendinta remarcati pe piata noilor dezvoltari industriale, in actualul context economic?
- Pentru piata dezvoltarilor industriale, ultimii trei ani au fost imprevizibili si fara precedent, iar contextul economic in care s-au desfasurat lucrurile nu poate fi luat ca reper pentru a estima impactul asupra produselor imobiliare. Cererea de spatii logistice a crescut, dar si preturile materialelor de constructii s-au marit considerabil, ceea ce va duce la o temperare a finantarilor, pe de o parte. Pe de alta parte, intarzierile din lanturile de aprovizionare si cresterea costurilor de transport au creat oportunitati pentru planuri de dezvoltare la nivel local. In acest fel, piata urmeaza tendinte ca digitalizarea, focusul asupra polilor locali de forta de munca si deglobalizare si se va concentra in jurul acestor repere. Ca impact asupra investitiilor, acestea vor transforma spatiile logistice in proprietati cu o valoare mai mare decat cea din anii precedenti, iar dezvoltatorii se vor concentra catre a construi spatii de ultima generatie, customizate. Se vorbeste din ce in ce mai mult despre conceptul "city logistics", pe care Global Vision l-a lansat in Romania in urma cu un an prin brandul "City Logistics. Last Mile". Primul proiect din seria dezvoltarilor de acest tip a fost Mures City Logistics, singurul parc industrial de clasa A aflat in imediata apropiere a orasului Targu Mures.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare?
- Majorarile nu sunt neaparat piedici pentru dezvoltarea spatiilor de logistica, ci doar ne pun in situatia de a gandi produse de nisa; le privim ca oportunitati. Putem acomoda viitorii chiriasi in spatii noi, cu design flexibil si functiuni moderne. Pot fi spatii standard sau construite in functie de nevoia chiriasului, cu multiple functiuni de depozitare ambientala si cu temperatura controlata. Dificultatile in lanturile de aprovizionare nu au blocat piata de spatii logistice, insa au determinat regandirea si orientarea catre o dezvoltare locala. Global Vision va dezvolta strategic produsul sau de nisa, respectiv brandul "City Logistics. Last Mile" in orase principale si secundare, care sunt considerate sau pot deveni poli regionali de dezvoltare economica.
- Ce tendinte sunt pe piata logistica, ca design, compartimentare, standarde, in acest moment?
- Putem vorbi despre conceptul de co-warehousing, adica utilizarea spatiilor "la comun", concept care poate fi implementat si pe piata din Romania, mai ales in contextul in care si aici industria e-commerce a avut o crestere foarte mare. Astfel, spatiile de mici dimensiuni intr-un proiect "single roof" ar aduce beneficii din punct de vedere al utilizarii spatiului si tehnologiei, respectiv reducerea costurilor si optimizarea operatiunilor lanturilor de aprovizionare. Proiectele de acest tip s-ar putea adresa in special antreprenorilor si afacerilor locale sau a celor de dimensiuni mici si medii. In momentul de fata, suntem in punctul in care studiem acest concept, mai ales in ideea de a il aduce in proximitatea oraselor, acolo unde avem proiecte in curs de dezvoltare.
- Ce proiecte aveti in pregatire si in constructie pentru anul in curs?
- Continuarea proiectelor "City Logistics. Last Mile" reprezinta, in momentul de fata, un pas firesc. La Mures City Logistics, primul chirias urmeaza sa isi inceapa activitatea, iar urmatorul proiect unde vom demara in curand constructiile este Otopeni City Logistics, al doilea din aceasta serie. Acesta va fi ideal pozitionat in proximitatea Aeroportului International Henri Coanda, cu acces la drumul national DN1 si la viitoarea sosea de centura a Bucurestiului, unde se pot dezvolta pana la 15.000 mp de spatii de tip built-to-suit. Un alt proiect din aceasta serie este situat tot la Chitila - Chitila City Logistics - zona fiind ideala din punct de vedere al infrastructurii si al accesului facil catre oras.
La nivel national, avem deja terenuri dezvoltate in alte orase cu potential de a deveni poli regionali de crestere a comunitatilor locale, dar si de atragere a investitiilor, sau a companiilor care isi doresc relocarea. Totodata, in cadrul proiectului Constanta Business Park - cel mai mare proiect cu functiuni multiple din sud-estul Europei - continuam extinderea si demaram constructia celei de-a treia cladiri. - Ce reprezinta noua identitate a companiei?
- Noua identitate vizuala, anuntata in ultima parte a anului 2022, a insemnat o aliniere fireasca cu strategia Global Vision, cu instrumentele de business remodelate, aduse mai aproape de clientii si de partenerii nostri. De exemplu, website-ul a fost regandit ca un instrument agil, cu informatii cat mai complexe atat despre cele 3 divizii ale Global Vision - Development, Construction si Asset & Property Management, cat si despre fiecare proiect, chiar si cele in stadiu incipient de dezvoltare. Avand o activitate de peste 18 ani, Global Vision este puternic ancorat in piata imobiliara din Romania, iar pe langa proiecte la orice scara, construim, in primul rand, comunitati de afaceri durabile. Concluzionand, putem spune ca a fost un moment optim pentru a aduce o identitate mai puternica marcii noastre.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2023)
GLOBAL VISION investeste 35 milioane de euro in dezvoltari logistice
Rusandra Bejan
Functia/Firma: Head of Operations, Global Vision;
Experienta profesionala: 11 ani pe piata de proprietati si dezvoltare imobiliara.
Global Vision, compania de servicii integrate de real estate cu o puternica componenta de dezvoltare de spatii logistice, investeste in acest an 30-35 milioane de euro in proiectele pe care le are in lucru in Romania. Compania lucreaza, in continuare, la acomodarea chiriasilor in depozitele din cadrul Constanta Business Park - un proiect mixed-use dezvoltat pe un teren de 100 de hectare, si Chitila Logistics Hub - destinate companiilor cu nevoi de distributie rapida a marfurilor. La Oradea, a predat prima unitate de asamblare, pentru IWIS Systems, producator german de componente auto. Compania se va implica, totodata, in derularea unor noi proiecte in Arad. In Bucuresti, Global Vision avanseaza cu proiectul Bucharest Airport Park, lansat in urma cu cateva luni, un parc de business ce va atrage un mix de functiuni, personalizat pe cerintele clientilor, si participand astfel la modalitatea de adresare a zonei aeroportului Otopeni, limitata pana nu demult.
Global Vision a fost infiintata in 2004 de omul de afaceri Sorin Preda si are, in prezent, un portofoliu de proprietati evaluat la 500 de milioane de euro. - Ce masuri ati luat in pandemie? Ati oprit proiectele sau ati redus ritmul de lucru pe santiere?
- Pe parcursul acestui an, ne-am continuat activitatea nu doar pentru proiectele deja programate, ci si pentru noile dezvoltari. In momentul in care efectele pandemiei au luat amploare si s-a discutat tot mai mult despre distantarea sociala, noi am gandit rapid si eficient solutii pentru spatiile pe care le gestionam, dar si noi modalitati de lucru sigur pentru dezvoltarile ulterioare.
Chiar daca nu putem spune ca am depasit prima etapa a acestei pandemii, noi am redefinit procesele si procedurile, deja riguroase, in activitatile de dezvoltare si constructii. Am consolidat componenta de preventie, asimilata si imbunatatita cu ajutorul diviziei noastre de administrare de proprietati, si astfel asiguram un element esential - siguranta partenerilor nostri si a beneficiarilor spatiilor respective. Proiectele au mers inainte, cu noi reguli clare si riguros aplicate nu doar de catre echipele care lucreaza in santier, ci ajustate si personalizate pentru orice tip de activitate a colegilor sau contractorilor nostri, cu focus pe siguranta si preventie, pastrand totodata prioritizarea pentru timing. Mergem mai departe cu acest set de masuri ce devine, deja, exemplu de bune practici si baza pentru noua normalitate a modului de lucru, pentru viitor. Spre exemplu, doar vara aceasta ne-a adus deja in etapa de fit-out pentru primele unitati din trei proiecte-cheie din calendarul nostru, pentru acest an: Chitila Logistics Hub, Constanta Business Park si livrarea unui proiect de tip turn-key, fabrica IWIS Systems din Oradea. - Care au fost principalele lectii ale acestei crize?
- Am analizat cu atentie noile necesitati si schimbarile de abordare determinate de ceea ce deja numim noua normalitate. Cum tendinta lucrului de acasa este incontestabil una care se va mentine, intr-o anumita proportie, pentru un timp indelungat, am identificat noi necesitati ale partenerilor si clientilor nostri, pe care le adresam cu eficienta. Concret, vorbim de optimizarea cadrului in care angajatii partenerilor nostri lucreaza de acasa si de sprijin pentru acestia, cu scopul de a le eficientiza munca. Astfel, echipa Global Vision sprijina companiile prin kit-uri personalizate „Work from home” pentru angajati si reconfigureaza spatiile de munca ale acestora, prin consultanta despre mediul de lucru si asistenta pentru echiparea birourilor de acasa, pentru un plus de confort.
Si pentru cei care lucreaza din birouri sau pe care mobilitatea ii duce in spatii de tip desk-hoteling, am conceput noi servicii ce includ moduri diferite, axate pe siguranta, de partajare a birourilor sau a spatiilor deschise, precum si platforme electronice pentru maparea locurilor disponibile in spatiile cu alte destinatii ale hotelurilor, ce ar putea fi transformate in noi zone de lucru sau spatii de intalnire cu echipa sau partenerii, la pachet cu norme sporite de siguranta, in comparatie cu un spatiu limitat, in cadrul biroului. - Care sunt principalele transformari pe care le-a impus noul context si ce schimbari de strategie aveti in vedere pentru adaptare?
- Aceasta pandemie a creat si o nevoie de produse mai rar utilizate, iar unele dintre acestea au generat si o nevoie de neutralizare si reciclare, in cantitati deloc neglijabile - spre exemplu, recipientele solutiilor dezinfectante, mastile si manusile. Aceste premise duc la un nou moment zero, atat pentru industria noastra, cat si pentru cele conexe, cum ar fi furnizorii de produse de curatenie, de echipament si protectie, de reciclare sau neutralizare.
Reinventarea inseamna si o resetare a conditiilor asigurate in orice spatiu, iar acest lucru este deja vizibil in portofoliile de produse ale jucatorilor din industriile ce produc echipamente ce deservesc cladirile: apa, ventilatie si optimizare a consumului de electricitate. Observam o dinamica sporita si o viteza de implementare a anumitor proiecte in cadrul departamentelor de R&D din multe fabrici producatoare, depasind sfera furnizorilor directi si mergand in zona clientilor si partenerilor nostri. Cel mai recent exemplu il constituie partenerul nostru, IWIS Systems, insa acest lucru va fi vizibil publicului larg in anii urmatori. - Ce obiective aveti pe termen mediu si lung pe piata din Romania?
- Perioada de distantare sociala a insemnat, pentru noi, o curba de invatare, un moment propice pentru a analiza si intelege tendintele globale, pozitionarea noastra si ce inseamna fiecare pas inainte. Obiectivele noastre au ca scop oferirea unui confort, unei griji in minus in „to do list”-ul partenerilor nostri, printr-un plus de calitate. In astfel de momente de liniaritate a atmosferei in plan global, cuprinsi de aceleasi ganduri, dorim sa participam la o productie si un plan de securizare a locurilor de munca prin complementaritatea si poate chiar complicitatea cu clientul. In paralel, am continuat - si continuam - sa ne extindem portofoliul, pentru toate tipurile de proprietati - industrial, birouri, rezidential, hospitality, reconversed retail si corporate. Iar noutatile nu se opresc aici.
- Care sunt principalele dificultati si provocari pe care le intampinati in activitatea curenta?
- Am fost preocupati de procesul de revenire a angajatilor in spatiile de lucru, cu toate implicatiile, pentru ca totul sa decurga si sa se mentina in deplina siguranta. In acest context, am aprofundat analiza riscurilor, modalitatilor de preventie, dar si a calibrarii nevoilor colegilor si partenerilor deopotriva.
Credem cu tarie ca, in noul cotidian impus de pandemie, trebuie sa structuram un nou set de principii, valori, uzante si obiective pentru atenuarea si imbunatatirea procesului de acomodare a oamenilor si business-urilor cu noul firesc. Acesta este exercitiul prioritizat de noi, ca si companie, in urmatoarea perioada. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2020)
|