Agenda Constructiilor
Vineri, 24 Ianuarie 2025
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - BEI: Finantari de 600 milioane euro pentru modernizarea de cai ferate
BEI: Finantari de 600 milioane euro pentru modernizarea de cai ferate
Infrastructura Publicat de AG&F 02 Dec 2024 13:05
Doua contracte importante, in valoare de 600 milioane euro, au fost semnate cu Banca Europeana de Investitii, acestea vizand modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad si electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, a anuntat ministrul Finantelor, Marcel Bolos, citat de Agerpres.
"Responsabilitatea inseamna sa intelegem ca dezvoltarea tarii este un proces continuu si ca, indiferent de context, trebuie sa punem mereu pe primul loc nevoile si viitorul oamenilor. Va anunt ca am semnat doua contracte importante de finantare cu Banca Europeana de Investitii (BEI), esentiale pentru sectorul transporturilor, in valoare de 600 milioane euro, pentru: modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad; electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea- Episcopia Bihor. Sunt proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie sa acoperim partea de cofinantare", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat ca, pentru proiectul de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) finantarea de la BEI este de 300 milioane euro.
"Vorbim despre un proiect ce are o valoare totala de 1,97 miliarde euro, pentru 166 km. Dupa aceasta investitie, viteza maxima cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel ca distanta intre Cluj Napoca si frontiera va putea fi parcursa in aproximativ 2 ore", a explicat Bolos.
In ceea ce priveste proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad, a adaugat ministrul Finantelor, contractul de finantare cu BEI este in valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totala a proiectului este de 1,75 miliarde euro, care inseamna modernizarea a 162 km cale ferata ca linie dubla, electrificata.
"Investitiile in modernizarea infrastructurii feroviare nu se opresc la reducerea timpilor de calatorie. Ele genereaza o serie de beneficii tangibile pentru economie, pentru ca reduc costurile de transport si fac legatura intre regiunile Romaniei si pietele europene mai rapida si eficienta, fapt ce atrage investitori si sprijina afacerile locale", a punctat Marcel Bolos.
 
ABONARE REVISTETotalEnergiesRAWLPLUGhiltiSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ELECTROGRUP
konsent
Acvatot 2019
quadratum
DRS
BogArt
Ubitech
MCA
GEWISS
SSAB
rigips
theda mar
concelex
CDS
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
SIGM
ERBASU CONSTRUCT
VEGO
noark
leviatan
EDIT-Structural
AED
Arduro
MAKITA
EURO BUILD

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<