Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - BUCURESTI: Trei mari gari conectate printr-un proiect de 1,5 miliarde euro
BUCURESTI: Trei mari gari conectate printr-un proiect de 1,5 miliarde euro
Infrastructura Publicat de Simona Ene 06 Ian 2014 07:55
Potrivit unui memorandum incheiat inca din 2012 intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si ministerul omolog din Regatul Belgiei, in proiectele de colaborare dintre cele doua tari este cuprins inclusiv planul de modernizare, reabilitare si extindere a Garii de Nord din Capitala. Conform declaratiilor directorului general al Companiei Nationale de Cai Ferate “CFR” SA - George Micu, Gara de Nord ar putea fi transformata dintr-o statie terminus intr-una de tranzit, care sa faca legatura cu garile Baneasa si Progresul. Proiectul, a carui valoare a fost estimata la 1,5 miliarde euro, ar putea fi initiat in anul 2014, printr-un parteneriat cu o companie din Belgia, in timp ce finantarea se doreste a proveni din surse nerambursabile.
Pana in prezent, pentru acest obiectiv de investitii s-a realizat doar un studiu de fezabilizate. Actualmente, proiectul se afla in perioada de analiza si discutii cu privire la solutia optima prin care poate fi implementat, precum si la posibilitatile de asigurare a fondurilor necesare. Obiectivul este cuprins in memorandumul dintre Romania si Belgia cu privire la modernizarea, reabilitarea si extinderea infrastructurii de transport din zona Capitalei. “Intrucat Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei are o experienta majora in dezvoltarea si coordonarea lucrarilor de infrastructura feroviara, reprezentantii acestuia sunt dispusi sa impartaseasca experienta acumulata, in vederea modernizarii si reabilitarii infrastructurii feroviare si a extinderii ulterioare a unei astfel de cooperari pentru alte proiecte similare de infrastructura. Zona Capitalei va include toate echipamentele, facilitatile si elementele de infrastructura ce corespund unei statii moderne de cale ferata, cu scopul de a simplifica si fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Progresul, fara a se limita la elementele de infrastructura feroviara, la legatura prin tunel spre Gara Obor si legatura prin tunel spre Gara de Sud, scopul principal fiind de a transforma Gara de Nord dintr-o statie capat de linie intr-o conexiune directa”, a declarat Leonard Orban, ministrul afacerilor externe.
Prin realizarea acestui proiect, Gara de Nord va deveni cea mai importanta statie autohtona de cale ferata, de pe ruta strabatuta de Coridoarele Paneuropene IV si IX. Prin implementarea investitiei se urmareste transformarea complexului mentionat in gara de nivel european, cu toate liniile subterane si o zona comerciala bine organizata. Mai mult, vitezele cu care vor circula trenurile pe coridoarele europene vor creste pana la 160 km/h, in timp ce, pe liniile interne vor ajunge la o medie de 70-80 km/h. Pentru informatii suplimentare, www.cfr.ro
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesSISECAMhiltiRAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
AED
rigips
VEGO
theda mar
GEWISS
ELECTROGRUP
DRS
quadratum
BogArt
leviatan
SSAB
CDS
MAKITA
SIGM
EURO BUILD
noark
Ubitech
konsent
EDIT-Structural
strabag nivel 1
Arduro
concelex
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<