CNIR are buget aprobat si estimeaza un profit brut de peste 2 milioane euro in 2024 |
Infrastructura Publicat de AG&F 14 Mai 2024 09:59 |
Conducerea executiva a Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR) a aprobat, la un an de la operationalizarea acesteia, bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2024, in valoare de 34,24 milioane de lei, printr-un ordin comun al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Ministerului Finantelor (MF) si Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale (MMSS), informeaza Agerpres.
"Bugetul aprobat prevede venituri totale in valoare de 34,2 milioane lei si urmeaza a fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei. Pentru buna functionare a companiei, intr-o prima faza, pana la sfarsitul anului, vor fi contractati peste 80 de angajati. In perioada imediat urmatoare, vor fi intreprinse actiuni pentru angajarea personalului de specialitate si asigurarea dotarilor necesare implementarii contractelor de infrastructura de transport rutier. Mentionez ca toate anunturile de angajare vor fi anuntate public si transparent pe site-ul companiei", a declarat directorul general Gabriel Budescu, potrivit unei informari transmise sambata seara de MTI.
Conform instrumentului de motivare care insoteste proiectul de Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Nationale de Investitii Rutiere, publicat la sfarsitul lunii aprilie pe site-ul MTI, prin proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2024, rezultatul brut (profit) prognozat pentru anul 2024 este de 10,8 milioane de lei, in crestere fata de cel preliminat/realizat in 2023 (1,11 milioane de lei).
Veniturile totale in valoare de 34,2 milioane de lei, in structura, cuprind veniturile din exploatare, in suma de 31,6 milioane de lei, care detin o pondere 92,24% in veniturile totale, si veniturile financiare, de 2,6 milioane de lei, care detin o pondere de 7,76% in veniturile totale. Veniturile financiare reprezinta dobanzile calculate la depozitele constituite in banca din capitalul social varsat.
Veniturile din exploatare sunt programate pentru anul 2024, avand in vedere veniturile proprii din rovinieta, estimate a fi realizate pentru perioada ianuarie - decembrie 2024, numarul de personal angajat pana la sfarsitul lunii decembrie 2023, precum si cel estimat a fi angajat in etapa a doua de recrutare (51 posturi) si, respectiv, a treia (27 de posturi), rezultand un total de 86 de persoane la finele anului 2024, se arata in proiectul de ordin.
"CNIR incaseaza lunar de la CNAIR un procent de maximum 15% din valoarea rezultata din diferenta dintre veniturile din tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania inregistrate de CNAIR in luna precedenta, in conformitate cu datele rezultate din conturile de clasa 7, grupa 70 'Cifra de afaceri neta', din balanta de verificare, si cheltuielile cu comisioanele aferente distribuitorilor de roviniete, la aceasta diferenta adaugandu-se TVA. CNAIR vireaza lunar sumele prevazute mai sus pana la ultima zi din luna in curs pentru luna precedenta in contul indicat de CNIR. CNIR comunica in scris, catre CNAIR, lunar, pana la data de 15 a fiecarei luni pentru luna precedenta, numarul de angajati cu contract individual de munca inregistrat in sistemul electronic Revisal. CNAIR va informa CNIR lunar, pana la data de 27 a fiecarei luni pentru luna precedenta, cu privire la valoarea viramentului ce va fi efectuat in contul CNIR, pe baza facturii emise de catre CNIR'', se spune in document.
Cheltuielile totale, in valoare de 23,4 milioane de lei, sunt fundamentate in functie de activitatile concrete din programele de achizitii de bunuri si servicii, pentru desfasurarea activitatii, fundamentate pe baza posibilitatilor reale de plata a acestora, a calcularii cheltuielilor de natura salariala si a cheltuielilor de mandat.
In structura, cheltuielile totale cuprind cheltuielile de exploatare, de 23,4 milioane de lei, care au o pondere de 100% in cheltuielile totale.
Cheltuielile cu personalul sunt programate in anul 2024 la valoarea de 14,32 milioane de lei, cuprinzand cheltuielile de natura salariala, de 12,18 milioane de lei, cheltuielile aferente contractului de mandat, in valoare de 1,8 milioane de lei, si cheltuielile cu contributiile datorate de companie, in valoare de 306.110 lei.
"Compania nu a avut bugetul de venituri si cheltuieli aprobat prin ordin comun in anul 2023 conform prevederilor art. 4, alin. (1), lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2013, cu modificarile si completarile ulterioare", potrivit instrumentului de motivare.
Cheltuielile de natura salariala cuprind cheltuielile cu salariile, in valoare de 11,77 milioane de lei, si cheltuielile cu bonusurile, in valoare de 408.730 lei, pentru anul 2024, estimate in crestere fata de nivelul preliminat/realizat al acestora in anul 2023.
"Au fost fundamentate pornind de la un numar de 8 salariati - personal la finele anului 2023 angajati in etapa 1 de recrutare, in medie 5 salariati numar mediu, rotunjit, prevazut pentru o perioada de 4,5 luni din anul 2023 (august-decembrie 2023), iar pentru anul 2024 un numar de personal de 86 persoane prognozat la finele anului 2024 (plus 51 de angajati in etapa 2 de recrutare si respectiv 27 de angajati in etapa 3 de recrutare), rezultand un numar mediu de salariati in anul 2024 de 57 salariati", conform proiectului.
Productivitatea muncii, in unitati valorice pe total personal mediu, a fost programata in valoare de 554.200 lei/persoana, iar castigul mediu lunar pe salariat (lei/persoana) determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala a fost programat la valoarea de 17.744,38 lei/salariat.
Cheltuielile cu bonusurile pentru anul 2024 cuprind: 45.600 lei cheltuieli sociale; 262.080 lei tichete de masa; 76.800 lei tichete de vacanta; 24.250 lei alte cheltuieli, conform CCM.
Cheltuielile aferente contractului de mandat si a altor organe de conducere si control, comisii si comitete, in valoare de 1,83 milioane de lei, sunt: pentru directorat - valoarea este de 937.880 lei, directorii fiind numiti pe selectie incepand cu luna martie pana la data de 14.02.2027, corelat cu mandatele membrilor Consiliului de Administratie; director general - valoarea bruta conform contractului de mandat incheiat pe perioada provizorie (21.368 lei x 2 luni + 13.228 lei x 1 luna), la care se adauga valoarea bruta din contractul incheiat pe selectie incepand cu 26.03.2024 (9.388 lei x 1 luna + 49.288 lei x 9 luni) si director financiar - valoare bruta contract incheiat pe selectie incepand cu 18.03.2024 (21.555 lei x 1 luna + 45.265 lei x 9 luni);pentru Consiliul de Administratie - valoarea este de 892.890 lei, membrii fiind numiti de la data de 14.02.2023 pana la 14.02.2027 (8.591 lei x 6 membri x 3 luni + 3.436 lei un membru martie + 8.591 lei x 7 membri x 3 luni + 13.200 lei x 7 membri x 6 luni).
"Pana in prezent a fost elaborata doar componenta de administrare, componenta de management nu a fost intocmita intrucat directorii sunt numiti pe selectie incepand cu luna martie 2024, urmand a fi elaborata in termenul legal in vigoare conform art. 36, alin.(1) din OUG nr. 109/2011, in termen de 60 de zile de la numire, o propunere pentru componenta de management a planului de administrare pe durata mandatului. Astfel, in lipsa componentei de management, care este obligatorie, la momentul actual nu a fost elaborat inca planul de administrare si nici calendarul privind implementarea planului de administrare in vederea realizarii indicatorilor de performanta financiari si nefinanciari", mentioneaza documentul.
Sursele necesare finantarii investitiilor pentru anul 2024, in valoare de 6,7 milioane de lei, sunt constituite din amortizare, profit preliminat/realizat nerepartizat pe alte destinatii si din alte surse, respectiv din sumele aferente capitalului social depus la banca.
Cheltuielile pentru investitii, in valoare de 6,65 milioane de lei, reprezinta investitiile programate a fi efectuate pentru desfasurarea activitatilor necesare conform obiectului de activitate.
|