Infrastructura
Publicat de AG&F
22 Nov 2017 07:47
|
Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Agenda Constructiilor la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii pe baza informatiilor furnizate de Societatea Academica Romana (SAR) cu privire la investitiile planificate in transportul terestru, in cadrul actualului Master Plan general de Transport (MPGT). Proiectele de investitii in infrastructura de transport din Romania, incluse in Master Planul General de Transport (MPGT), sunt scumpe si planificate in mod nerealist atat din punct de vedere al numarului de proiecte, cat si al termenelor propuse si fondurilor alocate prin perioada de programare 2014-2020. La suprapreturi se modernizeaza inclusiv retelele de cai ferate din tara noastra, in timp ce, prin MPGT, se propune reducerea cu pana la 40% a infrastructurii feroviare a Romaniei, motivatia oficiala fiind lipsa banilor pentru investitii si mentenanta. Tot in MPGT se indica, totodata, o alocare disproportionata a investitiilor in defavoarea sectorului feroviar fata de cel rutier, atat din punct de vedere financiar (23,6 miliarde euro in infrastructura rutiera, fata de cele 13,9 miliarde euro propuse pentru cai ferate), cat si al planificarii in timp: investitiile rutiere sunt concentrate in perioada 2016/2017-2026, iar cele feroviare in perioada 2025-2036. Acestea sunt principalele concluzii la care au ajuns specialistii Societatii Academice Romane (SAR), in urma unei analize asupra investitiilor planificate in transportul terestru. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|