PMB a lansat in dezbatere publica proiectul de extindere a retelei de tramvai |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Iun 2023 15:19 |
Cel mai mare proiect de extindere a retelei de tramvai de dupa Revolutie a intrat in consultare publica. Asociatia "Metrou Usor" a trimis autoritatilor o serie de propuneri concrete pentru ca investitia sa-si atinga potentialul maxim, printre acestea aflandu-se realizarea unor racorduri pentru fluidizarea circulatiei in intersectii, facilitarea corespondentei dintre statiile de tramvai si metrou acolo unde este posibil (de exemplu, la M1 - Titan sau M2 - Aparatorii Patriei).
Primaria Capitalei a publicat pe 13 iunie, pe website-ul oficial (urbanism.pmb.ro), documentele pentru initierea etapei de consultare publica a proiectului extinderii retelei de tramvai pe inelul median de sud-est. Etapa de initiere se va incheia pe 28 iunie. Traseul supus dezbaterii este intre Bd. Basarabia si Sos. Giurgiului, insumeaza circa 11 km si strabate arterele Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hatieganu, Sos. Vitan-Barzesti, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Magurele si Str. Luica. Traseul oglindeste Linia 41 din vestul Capitalei, aflata, de asemenea, pe inelul median.
"Este prima data cand PMB pune pe tapet acest proiect de importanta strategica pentru mobilitate. Este un proiect pentru care Asociatia Metrou Usor a militat constant in ultimii ani, astfel ca salutam demersurile oficiale si venim in sprijinul autoritatilor inca din prima etapa. Noi am analizat intreg traseul si venim cu o serie de propuneri punctuale, menite sa eficientizeze exploatarea viitoarei linii de tramvai", au transmis reprezentantii asociatiei Metrou Usor.
Propunerile noastre si obiectivele pentru care militeaza organizatia constant au ca scop:
"Prin implementarea macazurilor propuse de noi, devine posibila chiar inlocuirea unor linii actuale de autobuz (transport poluant de capacitate redusa) cu tramvai (transport sustenabil capacitate crescuta). Vorbim despre trasee de autobuz ce ar dubla tramvaiul pe distante mari, precum 243, 102 sau 335. Acest lucru ar fi o premiera pentru Bucuresti si un pas inainte pentru a reduce poluarea si a creste procentul de transport electric, sustenabil din oras, urmand bunele practici occidentale", au mai precizat reprezentantii Metrou Usor.
Publicul poate sa participe, de asemenea, la dezbatere si sa consulte documentatia oficiala aici.
|