Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Studiu de fezabilitate de 6 milioane de euro pentru noul pod Giurgiu - Ruse II
Studiu de fezabilitate de 6 milioane de euro pentru noul pod Giurgiu - Ruse II
Infrastructura Publicat de AG&F 08 Dec 2023 11:15
Romania a depus un proiect in cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militara pentru realizarea podului Giurgiu - Ruse II, a afirmat, joi, comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, informeaza Agerpres.
"Romania a aplicat cu un proiect in cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militara. Eu ma asteptam sa fie in cadrul apelului de proiecte generale, dar s-a optat pentru aceasta varianta in cadrul apelului de mobilitate militara, ale carui rezultate eu le pot face publice in 15 decembrie. Deci, suntem putin in avans. Practic, fiind un apel competitiv de proiecte ai carui castigatori nu au fost anuntati - si vorbesc la nivelul intregii Uniuni Europene - nu pot sa zic astazi daca proiectul este castigator", a spus Adina Valean, intrebata de jurnalisti despre Podul Giurgiu - Ruse II.
Ea a mentionat ca Romania a aplicat pentru un pod rutier cu o optiune de feroviar. Valoarea studiului de fezabilitate pentru care a aplicat Romania este de 6 milioane de euro.
"Noi am finantat cu 570 de milioane de euro legatura feroviara Bucuresti - Giurgiu. Atentie, nu asa ca ne-a venit noua ideea, ci pentru ca acesta era un proiect al Romaniei, care facea parte dintr-un coridor si care trebuie sa aiba continuitate spre sud. Deci, este putin de neinteles in momentul de fata pentru Comisia Europeana faptul ca nu avem un proiect mai solid pentru un nou pod feroviar la Bucuresti - Giurgiu, dar avem asigurari ca exista aceasta intentie si ca acest nou pod Giurgiu Ruse va fi gandit sa aiba si o componenta feroviara. In rest, ceea ce se intampla in momentul de fata, imi dau seama ca e o presiune speciala pe punctul de trecere a frontierei. Va spun sincer ca in momentul de fata sunt presiuni pe toate punctele de trecere ale frontierei in multe locuri din Europa, in mod special pentru tarile care nu sunt in Schengen, Romania si Bulgaria, si cred ca e nevoie de o organizare foarte inteligenta si eficienta a felului in transportatorii rutieri care stau in cozi la frontiera reusesc sa treaca mai repede", a declarat Adina Valean.
La aproape doua decenii de la anuntarea proiectului, Bulgaria si Romania au inceput actiuni reale pentru construirea celui de-al treilea pod peste Dunare, a informat pe 21 septembrie serviciul de presa al Ministerului bulgar al Transporturilor si Comunicatiilor, potrivit BTA.
Cele doua tari au prezentat Comisiei Europene (CE) un proiect comun pentru un studiu de fezabilitate privind al doilea pod Ruse-Giurgiu, demarand efectiv procesul de construire a unui al doilea pod combinat, rutier si feroviar, peste Dunare, la Ruse.
Ministrul Transporturilor si Comunicatiilor, Georgi Gvozdeikov, a semnat o scrisoare de angajament comun cu ministrul roman al Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Sorin Grindeanu, confirmand pozitia ambelor tari conform careia proiectul este o prioritate si ambele guverne vor lucra in vederea implementarii lui.
Activitatile vor fi coordonate de Ministerele Transporturilor din Bulgaria si Romania. Ministerul bulgar, impreuna cu partenerii sai asociati Compania Nationala de Infrastructura Feroviara si Agentia de Infrastructura Rutiera, vor realiza studiul privind infrastructura de legatura din tara. Contributia financiara bulgara la proiect este de 1,4 milioane de euro, sau 2,73 milioane de leva, din care pana la 50% ar urma sa fie un grant in cadrul Mecanismului Conectarea Europei.
Studiile vor analiza diferitele aliniamente si punctele din care va incepe podul la Ruse, respectiv Giurgiu, pentru a facilita alegerea unei solutii tehnice.
Daca proiectul este aprobat pentru finantare, ar urma sa fie anuntat la inceputul anului 2024. Calendarul prevede semnarea unui contract cu CE pana la jumatatea lui 2024 si implementarea pana la finalul lui 2026, cand cele doua tari vor decide locatia si modalitatile de finantare a facilitatii de infrastructura.
Va fi analizata si posibilitatea utilizarii mecanismelor de parteneriat public-privat pentru constructie, intrucat astfel de mecanisme ar putea grabi implementarea integrala a podului si ar putea atrage finantare suplimentara din alte surse.
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIMhiltiTotalEnergiesSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
SIGM
theda mar
strabag nivel 1
quadratum
Arduro
leviatan
VEGO
DRS
EDIT-Structural
ELECTROGRUP
MAKITA
Acvatot 2019
SSAB
concelex
konsent
BogArt
GEWISS
CONCEPT STRUCTURE
rigips
EURO BUILD
CDS
noark
ERBASU CONSTRUCT
AED

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<