TECNIC, HILL, TPF si SYSTRA disputa serviciile de supervizare la metroul din Cluj |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 18 Ian 2024 14:37 |
Sase asocieri de companii de inginerie si consultanta in infrastructura au depus oferte pentru adjudecarea serviciilor de supervizare (consultanta) aferente proiectului de constructie a liniei de metrou din Cluj (etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid din Cluj). Valoarea estimata a contractului este de 211,57 milioane de lei (fara TVA), iar perioada de implementare ajunge la 13 ani, acoperind etapele de proiectare, constructie, dar si de garantie.
Ofertele se afla in perioada de evaluare financiara si tehnica, faza prevazuta a se incheia pe 9 februarie 2024.
Cele 6 oferte au fost transmise de:
1. Asocierea Venturo Investment (lider) - Liv Engineering & Consulting Ltd. Co. - Tecnosistem SPA;
2. Asocierea Hill International (Bucharest) (lider) - Proiect Consulting, avand ca tert compania Hill International, Inc.;
3. Asocierea TPF Inginerie (lider) - TPF Getinsa Euroestudios SL;
4. Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania (lider) - Tumas Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik;
5. Asocierea Systra (lider) - Metrans Engineering, cu subcontractantii SWS Engineering si StructurALL Consulting Napoca;
6. Asocierea Modern Power Systems (lider) - Altinok Consulting Engineering Inc., avand ca subcontractanti Societatea Civila Profesionala De Avocati Giurgea, Ghidra si Asociatii, dar si companiile Topo Road Design, Eco Geo Sibiu Laboratories, Eco Geodrum, Parcrom Service, UTI Building, Stetera si Star Prevent.
Contractul de executie a lucrarilor magistralei de metrou M1 de la Cluj-Napoca a fost semnat pe 25 mai 2023, valoarea totala a acestuia fiind de 9 miliarde de lei. Finantarea proiectului se va face prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), termenul prevazut pentru finalizarea acestuia fiind in august 2026.
Lucrarile de proiectare si executie au fost adjudecate de asocierea Gulermak - Alstom Transport - Arcada Company, avand ca subcontractanti si terti firmele: Sixense Solutions, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Insaat Sanayi ve Ticaret AS, Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik AS, Tekfen Insaat ve Tesisat AS, Tekfen Mühendislik AS, Pirotehnic OSB, Vertatel International, Like Consulting si Octagon Fundatii Speciale.
Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost actualizati de Guvern la inceputul lunii octombrie 2022, de la 10,11 miliarde lei la 13,69 miliarde lei, fiind prevazuta, astfel, o crestere de 35% determinata de majorarea costurilor cu materialele de constructii si forta de munca. Valoarea contractului de proiectare si executie a fost actualizata, de asemenea, aceasta crescand de la 6,66 miliarde lei la peste 9 miliarde lei.
Magistala I de metrou Cluj este o linie de metrou usor, cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran, in tehnologie „rail” sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/ maxima la interval de 90 de secunde de 15.200/ 21.600 pasageri/ ora si sens (40 trenuri/ ora si sens).
|