Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Elena Icleanu
04 Mai 2012 15:58
|
Societatea Teraplast (din Bistrita), furnizor de solutii si sisteme pentru domeniile de instalatiilor si constructiilor, estimeaza o cifra de afaceri de 246,33 milioane de lei, in crestere cu 17,66% fata de nivelul din 2011, cand acest indicator s-a situat la 209,35 milioane de lei. Evolutia va fi bazata pe majorarea cantitativa a vanzarilor principalelor sisteme comercializate (tevi si profile din PVC, produse rotoformate/termoformate si tamplarie termoizolanta - TeraGlass). "Ne asteptam la un reviriment moderat al pietei locale de constructii, insa vom contracara aceasta situatie prin extinderea prezentei pe pietele externe, diminuand, astfel, dependenta companiei fata de dificultatile economice de pe piata interna. Mai mult, masurile de restructurare operationala implementate in 2011 si programul de investitii pentru dezvoltarea diviziilor de baza au creat premisele revenirii la valori pozitive de profitabilitate", a declarat Stefan Bucataru, director general al Teraplast. Productia de tubulatura din PVC reprezinta principalul domeniu de activitate a companiei, generand o treime din cifra de afaceri a acesteia. Pentru 2012, conducerea firmei anticipeaza un avans de 10% al vanzarilor de tevi din PVC, ca urmare a majorarii numarului lucrarilor de infrastructura de mediu, in conditiile in care aceste proiecte beneficiaza de finantare europeana, iar gradul de absorbtie a fondurilor nerambursabile a fost destul de scazut pana in prezent. De asemenea, reprezentantii Teraplast estimeaza o evolutie de 40% a vanzarilor de tamplarie, preponderent datorita extinderii pe pietele din tarile invecinate si prin diversificarea portofoliului. In acest context, pentru 2012 au fost planificate investitii de aproximativ un milion de euro pentru initierea productiei unui nou sistem de profile pentru tamplarie, ce va avea sapte camere izolatoare (86 mm). Valoarea totala a fondurilor alocate pentru dezvoltarea afacerilor in acest an este de 2,2 milioane de euro, diferenta de 1,2 milioane de euro urmand a fi utilizata pentru lansarea pe piata a unor noi produse rotoformate si pentru diversificarea portofoliului de tubulatura, precum si pentru mentinerea capacitatilor logistice ale companiei. In 2011, la nivelul societatii a fost demarat un program amplu de reorganizare a activitatii, principalele masuri implementate fiind renuntarea la diviziile complementare si dezvoltarea celor cu potential real de crestere. Pentru informatii suplimentare, www.teraplast.ro
|