Esenzio: Crestere a cererii pentru solutiile de incalzire decorative si personalizate |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de AG&F 26 Iun 2025 13:09 |
![]() "Tot mai multi clienti aleg radiatoare decorative nu doar pentru functionalitatea lor, ci si pentru impactul estetic asupra spatiului. Cererea pentru produse personalizabile este in crestere: clientii doresc control total asupra culorii, finisajului, dimensiunii sau tipului de energie folosit. In portofoliul nostru, exclusiv de branduri italiene, acoperim o gama larga de preferinte, de la solutii mai traditionale si pana la modele care nu mai arata deloc a calorifer – ci devin piese de arta sau arhitectura interioara”, a declarat Dragos Antonache, fondatorul Esenzio.
Valoarea medie alocata de clientii interesati de design pentru un radiator decorativ variaza intre 2.500 si 3.000 euro. In acelasi timp, clientii care decid in functie de pret aloca in jur de 500 - 800 de euro pentru un radiator electric. Cea mai mare comanda a companiei s-a ridicat la 100.000 de euro.
Potrivit datelor companiei, piata designului interior in Romania este intr-o continua dezvoltare, atat in segmentul constructiilor noi, cat si in cel al renovarilor. Investitorii romani continua sa prefere plasarea capitalului in proprietati imobiliare, ca protectie impotriva inflatiei, iar tot mai multi investitori straini realizeaza upgrade-uri importante de design in apartamente sau vile, inclusiv monumente istorice restaurate. Astfel ca trendul caloriferelor electrice de design, bine ancorat deja in tari precum Italia, incepe sa castige teren si pe piata locala. In plus, datele companiei arata o cerere tot mai mare si pentru caloriferele electrice smart, care pot fi controlate prin aplicatia de pe telefonul mobil.
Cele mai solicitate modele sunt cele cu forme neasteptate, finisaje speciale (grej, gri antracit, negru mat) si detalii care ascund complet functia tehnica. In portofoliul companiei se regasesc modele inovatoare cu fixare in perete, radiatoare cu foita de aur, cat-friendly, dar si cu functii 3 in 1, care incalzeste baia, usuca prosoapele, dar poate fi utilizat si pentru uscarea rufelor.
Cu un portofoliul exclusiv de branduri italiene, recunoscute pentru designul iconic si calitatea premiata la nivel international, compania activeaza preponderent in segmentul rezidential de lux, colaborand direct cu clienti privati si designeri de interior pentru a sustine diverse stiluri – clasic, contemporan, industrial sau japandi. De asemenea, Esenzio deserveste hoteluri boutique care investesc in design pentru a creste valoarea proprietatilor.
In 2024, Esenzio a mizat pe consolidarea relatiilor cu furnizorii internationali si extinderea portofoliului, fiind totodata prezenta activ la cele mai mari targuri de profil din Europa. Anul acesta, compania a demarat si extinderea spatiului de showroom cu 50%, prin inchirierea completa a vilei in care activeaza, pentru a oferi o experienta completa de explorare a produselor.
Compania se diferentiaza pe piata locala prin portofoliul exclusiv de branduri italiene, recunoscute pentru designul iconic si calitatea premiata la nivel international. Toate produsele sunt fabricate in Italia si pot fi configurate individual, in functie de stilul dorit (clasic, contemporan, industrial, japandi etc.).
***
Infiintat in 2003, Esenzio este unul dintre principalii jucatori din piata romaneasca pe segmentul caloriferelor decorative italiene. Compania detine singurul showroom din Romania cu un portofoliu complex de calorifere decorative italiene, oferind produse cu design unic, premiate international. Fondatorul Esenzio, Dragos Antonache, este autorul primei carti din lume dedicate acestui segment si organizatorul singurului eveniment de profil din Romania, care a creat anul acesta un dialog inedit intre designul de interior si lumea modei.
|