Liderul european in domeniul produselor sanitare, Geberit, a reusit rezultate „convingatoare” in 2019, dupa cum afirma oficialii grupului elvetian. In intervalul respectiv, vanzarile au sporit cu 0,1% pana la 3,08 miliarde franci elvetieni – CHF, dupa ajustarea valorii respective cu fluctuatiile cursului de schimb valutar, cresterea corespunzatoare plasandu-se la 3,4%. Managementul concernului estimeaza ca, in conditiile date, marja fluxului operational de numerar s-ar putea plasa la 29%. Aceste performante sunt considerate foarte bune, cu atat mai mult cu cat au survenit intr-o conjunctura economica plina de provocari, dar si pozitiva in acelasi timp pentru mediul european al constructiilor. Insa factorul care a contribuit in cea mai mare parte la succes a fost reprezentat de cultivarea consecventa a pietei. La nivelul trimestrului al patrulea, cifra de afaceri a cumulat 702 milioane CHF, ceea ce echivaleaza cu un declin de 1,1% masurat in moneda elvetiana, respectiv cu o crestere de 1,9% in valutele statelor unde Geberit desfasoara operatiuni comerciale. Analiza geografica a operatiunilor arata ca in Europa, in ansamblul sau, compania a avut rezultate cu 3,4% mai bune fata de anul precedent. Cele mai bune performante au fost consemnate de Benelux (+7,4%), Marea Britanie si Irlanda (+5,3%), Austria (+5,2%), Peninsula Iberica (+4,9%), Elvetia (+3,9%) si Germania (+3,2%). In Europa de Est incasarile s-au imbunatatit cu 2,9%, iar in statele din nordul continentului cu 2,6%. Singurul declin usor a fost inregistrat de Franta, unde s-a raportat o contractie de 0,4% a vanzarilor. Din punct de vedere structural, divizia de sisteme de spalare a vaselor de toaleta a crescut cu 4,5%, iar cea de tubulatura cu 5,8%, in vreme ce solutiile destinate echiparii bailor s-au plasat la un nivel similar celui din anul precedent. Pe piata din Romania, Geberit a anuntat pentru anul 2018 vanzari de 63,7 milioane de lei, cu 25% mai mari fata de cele corespunzatoare exercitiului financiar anterior.