APRIL 91 estimeaza o crestere de 10% a vanzarilor, in contextul scaderii cererii |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 14 Feb 2022 06:46 |
Producatorul de vopsele April 91, cu o fabrica in Brasov si o experienta de 31 de ani pe piata, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 36 milioane de lei. Pentru anul in curs, conducerea companiei estimeaza o crestere de 10% a businessului, pana la circa 40 de milioane de lei. Cererea a provenit, preponderent, din domeniul constructiilor civile si industriale.
"In 2021, in piata de lacuri si vopsele a continuat trendul anilor precedenti, respectiv cresterea vanzarilor prin lanturile de bricolaj si catre firmele specializate si scaderea celor realizate prin intermediul magazinelor traditionale. Consideram ca acest trend se va mentine si in 2022, ducand, in ritmul acesta, la disparitia, in timp, a pietei traditionale", a declarat Gheorghe Cirstea, directorul general al companiei April 91.
In ceea ce priveste majorarile de preturi si dificultatile din lanturile de aprovizionare cu care se confrunta intreaga economie si mediul de afaceri, inflatia nu a ocolit nici piata de lacuri si vopsele, cresterea preturilor materiilor prime in 2021 si la inceputul lui 2022 reprezentand factorul determinant in scumpirea accentuata a produselor finite. "In 2021, preturile au crescut, in medie, cu 20% fata de 2020. In 2022 estimam o crestere de 25-30% fata de anul 2021. Comparand aceasta evolutie cu prognoza de crestere cu doar 10% a cifrei de afaceri, rezulta ca estimam un volum cantitativ al vanzarilor in scadere dramatica, cauzat de scaderea puterii de cumparare a populatiei in conditiile inflatiei", a explicat Gheorghe Cirstea.
Printre dificultatile cu care se confrunta compania se afla, in continuare, lipsa de predictibilitate generata de situatia economica, politica si sanitara actuala, intarzierile mari in aprovizionare, cresterea preturilor utilitatilor, lipsa unui instrument de plata care sa nu poata fi refuzat la plata si, nu in ultimul rand, puterea de cumparare in scadere.
In acest context, conducerea April 91 are in plan finalizarea, la jumatatea acestui an, a constructiei unui depozit modern in vederea reducerii costurilor de logistica. De asemenea, printre obiectivele setate pentru anul in curs, planurile April 91 includ finalizarea unui centru de training si formare profesionala, cu scopul formarii de profesionisti in vopsitorii de orice fel. Centrul va include laborator de testare a vopselelor, precum si spatii destinate organizarii de conferinte si workshopuri de profil. Totodata, au fost bugetate investitii in cresterea prezentei in mediul online, dar si in diversificarea portofoliului de produse proprii. Toate acestea reprezinta raspunsul companiei la provocarile acestei perioade dificile.
***
April 91 detine o fabrica de lacuri si vopsele in Brasov, cu o capacitate de productie de 20 de tone/ 8 ore, precum si 4 centre de distributie si 26 de magazine dotate cu laboratoare de preparat vopsele, localizate in 17 judete. Compania produce, distribuie si comercializeaza, in prezent, vopsele lavabile, tencuieli, vopsele decorative, lacuri, grunduri, baituri si pigmenti sub brandurile proprii: April, Passiflora si Vektorr, si este in proces de diversificare a produselor de calitate premium.
De asemenea, April 91 importa si comercializeaza marci renumite in domeniul vopselelor auto, industriale si decorative, precum Nexa, Autocolor, Carsystem, Toro, Lechler, Autolux, EP Vernici, Sadolin, Hammerite, Dekorator, DeVilbiss si 3M.
|