Agenda Constructiilor
Duminica, 21 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Izolatii & Finisaje - CESAROM: Crestere a cotei de piata prin calitate, inovatie si adaptabilitate
CESAROM: Crestere a cotei de piata prin calitate, inovatie si adaptabilitate
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Feb 2024 06:25
Grupul Lasselsberger Ceramics Romania este producatorul placilor ceramice marca Cesarom, care de peste o jumatate de secol imbina traditia cu inovatia si creativitatea pentru a pune la dispozitie solutii care sa-i inspire pe beneficiari. Compania utilizeaza materii prime locale si tehnologii de ultima generatie, furnizate de cei mai renumiti producatori europeni, care, alaturi de experienta ceramistilor romani, contribuie la realizarea unor produse de inalta calitate. Colectiile promovate sunt rezultatul unui proces de dezvoltare continua, combinat cu cercetarea perpetua in materie de tehnologica, estetica si de functionalitate. Sustenabilitatea este, la randul sau, unul dintre obiectivele majore inspre care este focalizata atentia echipei manageriale a grupului. Despre toate acestea, precum si despre conjunctura actuala a pietei ofera informatii interesante Petrisor Grindeanu, directorul general al Lasselsberger Ceramics Romania.
 
- Cum a evoluat cifra de afaceri in 2023, pe segmentul proiectelor rezidentiale? Ce tipuri de produse din oferta companiei au fost preferate de clienti? 
- Asa cum stim cu totii, 2023 a fost un an de contractie pentru proiectele rezidentiale. In ciuda contextului general negativ, vanzarile Cesarom, pe acest segment, s-au mentinut la nivelul lui 2022. In ceea ce priveste produsele cele mai accesate din portofoliul nostru, mentionam placile de gresie portelanata de dimensiuni medii: 60x30 sau 60x60, nerectificate si rectificate, alaturi de elementele de treapta si mozaic portelanat, care au format topul vanzarilor. Romanii s-au indreptat in numar mai mare catre placile de gresie portelanata, fiind interesati cu precadere de produsele care le ofera mai multe avantaje. In 2023, nu a mai fost vorba doar despre design, ci si despre elemente precum cele oferite de gama safe+, care integreaza nanoparticule de argint pentru o igiena superioara, produse soft touch sau anti alunecare. De asemenea, printre preferintele dominante din punct de vedere al designului, au iesit in evidenta modelele inspirate din lemn, texturi asemanatoare cu marmura calacatta, precum si aspectul pietrei de tip quartz si granit. In ceea ce priveste placile ceramice mozaic, lemnul si piatra reprezinta cele mai cautate design-uri in randul consumatorilor romani. Mozaicul capata o popularitate tot mai mare in amenajarea bailor, datorita usurintei montajului, dar si a avantajelor in utilizare (rezistenta mare la alunecare) in cazul amenajarilor dusurilor de tip walk-in. Pentru anul 2024, estimam o revigorare a proiectelor rezidentiale, pe fondul stabilitatii costurilor.
 
- Ce performanta financiara a consemnat compania in 2023 si care sunt previziunile pentru 2024? 
- Unul dintre obiectivele strategice ale companiei noastre este cresterea cotei de piata prin calitate, inovatie si adaptabilitate. In ciuda contextului economic dificil, am performat si ne-am atins tintele propuse pentru 2023. Ca urmare a finalizarii investitiilor, am lansat peste 150 de modele noi, marea majoritate fiind gresie portelanata rectificata. Astfel, urmarind noile tendinte din piata romaneasca, am adus un plus de inovatie prin noua gama premium, careia i-am adaugat suprafete cu proprietati antibacteriene si antiderapante. Pentru 2024, estimam o crestere de 7% a cifrei de afaceri. 
 
- Care sunt obiectivele planificate pentru anii urmatori?
- Conform studiilor realizate, consumatorii romani se indreapta tot mai mult catre placile de gresie portelanata si sunt tot mai interesati de elementele care aduc un beneficiu suplimentar, asa cum am mentionat deja. In 2024, vom continua sa punem accent pe dezvoltare si ne vom axa atat pe eficientizarea procesului logistic, cat si cel tehnologic, investind in echipamente care vor extinde gama de produse si vor contribui la dezvoltarea unor noi tehnologii. Pe termen mediu si lung, ne propunem extinderea activitatii, prin investitii in capacitati mai mari de productie.
 
- Nominalizati cele mai noi produse incluse in oferta. 
- In aceasta categorie sunt incluse placile portelanate de dimensiuni mari. Ca o noutate, in materie de design si culori, se evidentiaza piatra, marmura si lemnul, care-si trag inspiratia din natura, incorporeaza tonuri calde si nuante neutre. De asemenea, placile ceramice cu design marmorat, precum cele inspirate din marmura gri de tip Pulpis continua sa fie preferate, in accente cromatice indraznete. Totodata, granitul, cuartul si travertinul raman, in continuare, in preferintele clientilor, alaturi de placi ceramice in nuante precum ivoriu, gri sau taupe (maro-gri), cu un design ce include insertii metalice, aur, platina si accente pline de culoare. Anul acesta, vom lansa si placi ceramice cu tehnologie ABS (Anti Slip), produse cu o suprafata nestructurata, pentru o intretinere usoara, placuta la atingere, dar cu proprietati ridicate anti-alunecare. 
 
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul acestui an? 
- 2024 va fi un alt an al provocarilor pe piata constructiilor. Anul trecut, Romania s-a confruntat cu un import masiv de placi ceramice economice, la preturi foarte mici, din tari care nu respecta legislatia UE atat din punct de vedere al materiei prime folosite, cat si al energiei si al fortei de munca. Marea provocare pentru noi, fiind singurul producator local, este aceea de a respecta toate cerintele legale, de a investi in echipamente, materii prime si in forta de munca, astfel incat sa punem la dispozitia clientilor nostri produse de o inalta calitate, la pretul corect, contribuind totodata la economia circulara a Romaniei. Oportunitatile identificate de noi pentru 2024 sunt piata de placi ceramice din Romania, care nu este atat de afectata ca si restul tarilor europene, portofoliul nostru de parteneri, dar, mai ales, serviciile pe care le oferim tuturor, atat pre-, cat si postvanzare. Suntem lideri in ceea ce priveste consilierea clientilor finali, in magazinele proprii, dar si prin aplicatia digitala AR Designer, lansata in urma cu 2 ani. Livram oriunde in Romania, avem in stoc constant toate produsele din portofoliu, iar prin laboratorul nostru de testare, ne asiguram ca toate produsele respecta standardele de calitate europene. Tocmai de aceea, de anul acesta, toate produsele Cesarom vor fi livrate avand 10 ani garantie.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUGSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
siniat
theda mar
viarom
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
noark
rigips
CONCEPT STRUCTURE
CDS
concelex
EDIT-Structural
Acvatot 2019
quadratum
Ubitech
ness project
MAKITA

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
AICPS_30
top 500
top 500
econet
ef-de-n
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander