FabricaDeProfile si-a propus o crestere de circa 50% a cifrei de afaceri, in 2025 |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 02 Dec 2024 17:21 |
In 2024, FabricaDeProfile (FDP) a continuat sa inregistreze o crestere semnificativa a cifrei de afaceri, estimand o majorare de aproximativ 20% fata de anul precedent. Aceasta evolutie a fost determinata de cresterea vanzarilor in segmentul produselor din poliuretan si de o prezenta extinsa atat pe plan national, cat si international. Pentru 2025, conducerea companiei isi propune o crestere de aproximativ 50% a cifrei de afaceri, sustinuta de investitiile realizate in 2024 si de strategia comerciala bine fundamentata. "Practic, in acest an, am reusit sa construim fundamentul pentru o expansiune pe termen mediu si lung, o crestere bazata in primul rand pe investitii si pe largirea portofoliului de produse. Avand in vedere evolutia constanta a afacerii intre 2019 si 2023, care a dus la utilizarea optima a capacitatilor operationale si de productie, am pregatit inca din 2023 o strategie de investitii semnificative, menita sa sustina dezvoltarea businessului pentru urmatorii 5 ani. Aceste investitii au vizat mai multe paliere, de la extindere pana la achizitii de echipamente performante. Planurile noastre pe termen mediu si lung includ continuarea alocarii de fonduri pentru dezvoltare, astfel incat sa ne asiguram o crestere sustenabila si sa ramanem competitivi in piata", a declarat Dan Panciu, CEO la FabricaDeProfile.
FDP produce si comercializeaza detalii arhitecturale atat pentru interiorul, cat si pentru exteriorul cladirilor, disponibile in variante standard sau personalizate. Aproximativ 60% din cifra de afaceri provine din vanzarea produselor pentru exterior, iar 80% din totalul vanzarilor este reprezentat de produse standard, restul fiind realizate pe comanda.
In 2024, compania a lansat noi produse pentru amenajari interioare, precum: pereti fluizi, arcade din poliuretan, cornise pentru tavan si scafe pentru iluminare indirecta. De asemenea, oferta a fost extinsa cu produse noi si pentru designul de exterior: termosisteme decorative, brauri cu iluminare indirecta, coltare decorative si profile pentru soclul casei. Pentru 2025, FabricaDeProfile pregateste o colectie noua de detalii decorative din poliuretan, alaturi de modele noi de plinte de parchet si panouri decorative tip riflaj.
"Cele mai apreciate produse de catre clienti raman cele pentru design exterior, in special termosistemele decorative si profilele de fatada. Totusi, in 2024, profilele de interior din poliuretan au inregistrat o crestere semnificativa, FDP fiind singurul producator din Romania in acest segment. Ne bucura foarte mult deschiderea din ce in ce mai mare catre produsele customizate", a precizat Dan Panciu.
Business dezvoltat prin parteneriate
FabricaDeProfile isi distribuie produsele atat direct, cat si printr-o retea extinsa de parteneri, atat in tara, cat si in strainatate. Distributia directa se face prin magazinul online, showroomul fabricii si echipa proprie de consultanti de vanzari.
"Ne adresam direct dezvoltatorilor imobiliari, arhitectilor, designerilor, constructorilor si mesterilor locali. Pentru toti cei care cauta inspiratie si solutii ingenioase in amenajarile interioare, showroomul deschis in strada Baicului 80 vine cu o experienta complet diferita de tot ce ati mai experimentat vreodata intr-un showroom, o adevarata descoperire senzoriala. Spatiul este impartit in sase capsule care te ghideaza prin diverse stiluri si idei, de la forme curbe si linii organice, la accente moderne si solutii pentru spatii flexibile. Fiecare zona, prin lini, prin modul in care sunt amplasate luminile, te incurajeaza sa descoperi noi moduri de utilizare si de raportare la spatiu. Pentru distributia indirecta avem o retea extinsa de parteneri nationali si internationali, care acopera intregul teritoriu al Romaniei", a explicat managerul FDP.
In 2024, FabricaDeProfile a realizat livrari pentru proiecte punctuale in Elvetia, Austria si Germania. De asemenea, compania colaboreaza cu parteneri revanzatori in tari precum Cipru, Bulgaria si Austria. Exporturile reprezinta o componenta importanta a activitatii, consolidand prezenta FDP pe pietele externe.
"Avem furnizori cu care avem relatii comerciale stabile de peste 5 ani. Am evoluat impreuna, iar acestia s-au adaptat directiilor noastre de dezvoltare, oferind materii prime de calitate superioara, consultanta profesionala si preturi competitive. In acelasi timp, ramanem mereu deschisi catre noi parteneriate, pentru a asigura continuitatea fluxurilor de aprovizionare si a evita orice blocaje. Obiectivul nostru este sa garantam produse competitive, inovatoare si disponibile in permanenta, adaptandu-ne rapid cerintelor pietei. Credem in parteneriate construite pe incredere si seriozitate, acesta este principiul pe baza carora ne alegem colaboratorii", a adaugat Dan Panciu.
Provocari in 2024: cresterile de preturi si intreruperile in lanturile de aprovizionare
Conform managerului FDP, in 2024, activitatea companiei a fost afectata de contextul global de instabilitate. Principalele dificultati intampinate au vizat cresterea preturilor materiilor prime, in special a celor importate din afara zonei euro, dar si fluctuatiile cursului valutar USD-RON, care au influentat costurile de aprovizionare. Totodata, intarzierile in lanturile de aprovizionare au afectat termenele de livrare.
"Crizele externe si conflictele internationale vin la pachet cu o serie de provocari economice si pot avea un impact semnificativ asupra oricarui business, indiferent de domeniul de activitate. De cele mai multe ori, ele aduc o instabilitate a preturilor la materiile prime, fluctuatii ale cursului valutar, cresterea preturilor energiei si implicit a costurilor de operare ale unei afaceri. Toate acestea se traduc intr-o instabilitate si nesiguranta economica, care pe de-o parte afecteaza pietele de desfacere, pe de alta parte, pot duce la noi reglementari in domeniu", a explicat Dan Panciu.
In privinta noilor reglementari legislative, avand in vedere ca FDP activeaza atat pe piata cladirilor vechi, cat si a celor noi, managerul estimeaza ca 2025 va aduce oportunitati si provocari importante. "Daca vorbim despre perspectivele pentru piata de tamplarie termoizolanta, cu siguranta vom inregistra o crestere a cerintelor privind eficienta energetica, iar acest lucru va stimula cererea pentru solutii termoizolante performante. Aici, noi deja am venit in intampinarea consumatorilor, cu termosistemul decorativ, care aduce nu doar cu o valoare estetica a fatadei unei constructii, ci si o crestere semnificativa a eficientei energetice. Pe de alta parte, intrarea in vigoare a Directivei EPBD si a metodologiei MC001 va impune standarde mai stricte, dar va crea si oportunitati pentru producatorii care pot oferi produse inovatoare si eficiente. Cred ca orice noua reglementare trebuie privita ca pe o oportunitate de a creste competitivitatea companiei si de a contribui la sustenabilitatea pietei", a adaugat reprezentantul FDP.
Noile exigente de sustenabilitate si digitalizarea pun noi baze de crestere
Dan Panciu considera ca interesul tot mai mare pentru sustenabilitate va stimula cererea pentru solutii si produse eficiente energetic. "Suntem din ce in ce mai atenti la materiale sustenabile, la solutii care sa fie prietenoase cu mediul, cu spatiul si care reusesc sa gaseasca un echilibru intre functionalitate si estetica. Estimez ca un accent important va fi pus pe adaptabilitate, diversificare si inovatie. Tocmai de aceea, cred ca este important sa tinem pasul cu evolutiile tehnologice, pentru a reusi sa aducem pe piata produse inovatoare. Cu siguranta vor conta detaliile, fie ca ne referim la materialul din care este facut un produs, pana la detalii care tin de fluiditatea designului, de rezistenta in timp sau de functionalitatea adaptata nevoilor fiecarui consumator in parte. Evolutia pietei depinde foarte mult de modul in care companiile vor intelege ca trebuie sa aloce resurse cercetarii si inovarii, dar si educarii consumatorilor. In acelasi timp, succesul nostru va depinde de abilitatea de a anticipa tendintele pietei, de a inova si de a inspira", a explicat managerul FDP.
In directia digitalizarii, FabricaDeProfile dispune de un sistem ERP (Enterprise Resource Planning) propriu, dezvoltat in colaborare cu partenerul sau IT de incredere. Incepand cu 2021, compania a investit anual pana la 50.000 de euro pentru imbunatatirea continua a acestui software, care integreaza operatiuni din domeniile comercial, financiar, CRM (Customer Relationship Management), productie, logistica, resurse umane si achizitii.
"Ne propunem ca, pana la mijlocul anului 2025, sa eliminam aproape complet utilizarea hartiilor in toate fluxurile interne, precum si in interactiunile cu partenerii externi, contribuind astfel la o digitalizare avansata si la o eficienta operationala sporita. Cred ca digitalizarea reprezinta un aspect important in procesul de evolutie si de dezvoltare al oricarui business. Integrarea tehnologiilor digitale in toate aspectele unei afaceri creste eficienta operationala, reduce costurile, permite adaptarea rapida la noi tendinte, imbunatateste productivitatea si creste sustenabilitatea. Prin urmare, digitalizarea nu ar trebui privita ca o simpla tendinta, ci ca o investitie strategica in business", a conchis Dan Panciu.
|