MODULO: Adaptare a strategiei la conditiile de piata si concentrare pe inovatie |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 29 Feb 2024 06:20 |
Fondata in Franta in anul 1984, compania Modulo a inceput ca o afacere de familie, care ulterior s-a extins la nivel international si s-a dezvoltat, devenind in prezent o companie cu un model complex de afaceri, ce se adreseaza atat clientilor B2B, cat si B2C, la nivel national si international.
Modulo este un important producator european de sisteme decorative de placare cu piatra si caramida, portofoliul de produse incluzand, de asemenea, piatra naturala extrasa din cariere, caramizi naturale, panouri decorative din ciment, lemn si polistiren. Avand o fabrica in Turda si o cifra de afaceri de 17 milioane de euro in 2022, firma isi comercializeaza produsele in proportie de 98% prin intermediul lanturilor de bricolaj, la nivel global, in tari precum Romania, Franta, Italia, SUA, Canada, Africa de Sud, Japonia, Marea Britanie, Germania, Austria, Ungaria, Grecia, Bulgaria etc. Diferentierea fata de concurenta este realizata prin oferta unei game complete de solutii si produse cu o estetica deosebita (texturi si culori unice si chiar personalizate), solutiile promovate fiind destinate unor finisaje naturale, moderne sau de lux pentru pereti interior si exteriori cu placari de piatra, caramizi si beton arhitectural 3D. Avantajele competitive ale companiei sunt date de calitatea produselor promovate (validate in timp atat pe piata interna, cat si pe pietele de export, in special in UE si SUA) si de inovatia continua, raportul calitate/pret unic, respectiv calitatea serviciilor logistice. In cele ce urmeaza, Iulian Mangalagiu, CEO al Modulo, se refera la situatia actuala a pietei de profil, precum si la perspectivele de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in 2023?
- Anul trecut a adus cu sine provocari semnificative pentru sectorul materialelor de constructii, rezultand intr-o diminuare a vanzarilor in portofoliul nostru. Aceasta scadere a fost influentata de incetinirea industriei imobiliare si a constructiilor, cresterea inflatiei si reducerea puterii de cumparare a populatiei, care au determinat o prudenta sporita din partea clientilor in ceea ce priveste investitiile in renovari. In contextul acestor dificultati, am raspuns prin extinderea pe noi piete si diversificarea canalelor de vanzare online, precum si prin dezvoltarea unei game complete de caramizi decorative. In ceea ce priveste preferintele clientilor, pe plan secundar, am observat ca, desi exista o tendinta constanta spre pietrele decorative din partea clientilor DIY, arhitectii si designerii au aratat un interes crescut pentru solutii mai moderne. De asemenea, caramida continua sa fie apreciata pentru estetica sa si versatilitatea in stilurile de decorare. In privinta culorilor, albul si cremul raman preferate pentru efectul lor de lumina si spatiu, in timp ce nuantele de gri sunt cautate de cei care doresc un design care echilibreaza clasicul cu modernul. Aceasta perspectiva ne-a ajutat sa ne aliniem strategiile pentru a ne adapta la conditiile de piata si sa planificam cu atentie lansarile de produse noi pentru 2024, inclusiv introducerea gamei noastre inovatoare de produse 3D, prezentata la expozitiile din 2023.
- In contextul dat, care a fost performanta financiara a companie in 2023 si de previziuni aveti pentru anul in curs?
- Afacerile companiei noastre au intampinat provocari in 2023, reflectand conditiile dificile de pe piata. In ciuda acestui context, am reusit sa ne adaptam strategia, concentrandu-ne pe dezvoltarea de produse noi si pe explorarea de noi oportunitati de piata. Pentru 2024, ne asteptam la o continuare a stagnarii pietei, insa suntem pregatiti sa abordam aceasta provocare prin eficientizarea procesului de productie si reducerea costurilor, cu scopul de a imbunatati rezultatele financiare.
- Ce obiective va propuneti pentru anii urmatori?
- Dorim sa continuam expansiunea pe noi piete si sa investim in inovatie, cu un focus special pe lansarea noii game de produse 3D prezentate la expozitiile din 2023. In plus, avem in plan implementarea unor solutii eco-eficiente, cum ar fi instalarea panourilor fotovoltaice pentru atingerea independentei energetice. De asemenea, suntem mandri de investitiile realizate in obtinerea certificarilor EPD pentru produsele noastre din ipsos si ciment, reprezentand un pas important in sublinierea angajamentului nostru catre sustenabilitate.
De asemenea, vom aplica pentru finantare pentru dezvoltare printr-un program national, altul decat Construct Plus, deoarece acesta din urma are in vedere doar investitii de mare anvergura.
- Nominalizati cele mai noi produse din portofoliu si impactul pe care acestea l-au avut pe piata de profil.
- Introducerea noii noastre game de caramizi decorative in 2023 nu doar ca a marcat un avans semnificativ in diversificarea portofoliului nostru, dar a si deschis usi valoroase catre piata din Romania, UK si SUA, optimizand abordarea noastra catre segmentul traditional trade. Aceasta colectie, remarcata prin designul sau atractiv a fost creata pentru a intampina nevoile dinamic schimbatoare ale clientilor nostri, furnizand solutii contemporane si de inalta calitate pentru proiecte de constructie si renovare. Chiar daca este prea devreme pentru a trage concluzii definitive, impactul initial al acestei game asupra abordarii noastre de piata a fost extrem de pozitiv, subliniind dedicatia noastra catre inovatie si excelenta. Aceasta tendinta nu doar ca sprijina cresterea si expansiunea noastra pe piata din Romania, dar ne si consolideaza pozitia de lider in oferirea de solutii decorative premium pentru sectorul constructiilor. In plus, anticipam cu entuziasm lansarea gamei de produse 3D, prezentate la expozitiile din 2023. Aceasta noua linie promite sa aduca o dimensiune suplimentara ofertei Modulo, combinand tehnologia avansata cu estetica inovatoare, pentru a satisface si cele mai avangardiste cerinte ale clientilor. Prin integrarea acestei game 3D in portofoliul de produse, ne propunem sa extindem si mai mult posibilitatile creative pentru clienti, consolidandu-ne angajamentul catre inovatie si pozitia de lider de piata in solutii decorative de inalta calitate.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati in 2024?
- Inceputul anului 2024 vine cu provocari legate de stagnarea cererii pe piata de profil, in contextul incertitudinilor economice. Cu toate acestea, vedem oportunitati importante in eficientizarea productiei si in adoptarea unor solutii sustenabile, care nu numai ca vor reduce costurile, dar vor contribui si la profilul ecologic al companiei. Angajamentul nostru catre inovatie si expansiunea pe noi piete ramane ferm, cu scopul de a naviga cu succes prin aceste vremuri provocatoare.
|