ROCA Romania: Vanzari de 13 milioane euro in 2023 si noi perspective pozitive |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 21 Feb 2024 06:20 |
Roca Romania, unul dintre principalii furnizori de obiecte sanitare ceramice de provenienta spaniola din tara noastra, a incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro. Pentru 2024, conducerea companiei estimeaza o majorare a vanzarilor, in special datorata majorarii cererii pe anumite categorii de produse, precum rezervoare ingropate, baterii si mobilier de baie.
Roca Group, cu cele doua marci globale Roca si Laufen, este lider mondial in proiectarea, productia si comercializarea de produse pentru baie. Avand principiul sustenabilitatii in centrul si la baza tuturor activitatilor sale si cu scopul de a lasa mostenire o planeta mai buna generatiilor viitoare, Roca Group implementeaza aceasta cultura in cele 170 de tari in care opereaza si in cele 79 de fabrici ale sale prin angajamentul zilnic al celor peste 21.000 de angajati. Grupul este lider de piata in Europa, America Latina si India. De asemenea, are o prezenta puternica in Asia, Orientul Mijlociu, Australia si Africa. In cele ce urmeaza, George Anghel, operation manager in cadrul reprezentantei Roca Romania, detaliaza activitatea operationala curenta si se refera la problematica pietei de profil.
- Cum a evoluat sectorul de obiecte sanitare ceramice in anul 2023 si care sunt previziunile pe termen scurt?
- Piata constructiilor a crescut in 2023, conform Institutului National de Statistica, in principal datorita constructiilor civile si de infrastructura, in timp de constructiile rezidentiale au scazut. Aceasta a dus la o contractie a vanzarilor de obiecte sanitare in 2023, pe care o estimam la aproximativ 15%, fata de 2022. Pentru 2024 estimam o stagnare a pietei de obiecte sanitare.
- Care vor fi principalele tendinte in domeniul obiectelor sanitare ceramice in 2024?
- Si in 2024 se vor mentine tendintele din ultimii ani, in domeniul obiectelor sanitare ceramice: vase WC suspendate (in detrimentul celor pe pardoseala); vase WC cu tehnologie Rimless, care permit o igienizare mult mai usoara; culoarea alba ramane cea de baza si mai solicitata, dar se mentine cererea de obiecte sanitare pe diverse alte culori (negru mat, alb mat, cafeniu, gri antracit). Pentru a sprijinii clientii in procesul de alegere, pe site-ul companiei a fost lansata rubrica "Roca Life", unde se pot gasi diverse idei si sfaturi pentru amenajarea spatiului baii. Vasele WC cu functii inteligente sunt, de asemenea, in trend (functie de bideu inclusa, cu reglare a debitului si temperaturii apei, cu functie de uscare si reglare a temperaturii aerului, cu functii de auto-curatare si igienizare antibacteriana). In 2024, Roca va lansa pe piata din Romania noul model de WC Smart, cu functie de bideu - In-Wash® Insignia. Toaleta inteligenta In-Wash® Insignia este un bun exemplu al angajamentului Roca fata de inovatie si tehnologie de ultima generatie. Pe langa varietatea sa de caracteristici impresionante, aceasta toaleta inteligenta incorporeaza o noua tehnologie de uscare cu jet de aer directionat (folosind efectul Coanda) si poate fi conectata la Roca Connect prin intermediul unei aplicatii mobile. Roca Connect este o platforma digitala pentru bai inteligente, care integreaza diverse dispozitive de baie pentru a contribui la imbunatatirea gestionarii instalatiilor. Tot in 2024, Grupul Roca lanseaza primul vas de WC din lume care nu necesita rezervor ingropat sau rezervor montat aparent si nici o conexiune la reteaua electrica. La acesta, rezervorul de spalare este incorporat, iar spalarea este pur hidraulica, folosind presiunea apei provenite de la sursa de alimentare. Marele avantaj al acestei toalete este instalarea extrem de facila.
- Care credeti ca vor fi cele mai importante criterii de achizitie a obiectelor sanitare ceramice in 2024?
- In ultimii ani, a crescut interesul din partea clientului final pentru alegerea unor obiecte sanitare cu un design deosebit, care sa se integreze cat mai bine in spatiul baii. Avand in portofoliu nostru o gama diversificata de produse, din toate categoriile necesare intr-o baie (obiecte sanitare, baterii sanitare, rezervoare ingropate, mobiliere de baie, cazi si cadite, accesorii pentru baie etc.), am observat tendinta clientilor de a alege solutia completa, cu produse apartinand aceluiasi brand, compatibilitatea si complementaritatea acestora fiind una ridicata.
- Precizati nivelul cifrei de afaceri inregistrate de companie in 2023 si estimati evolutia acesteia in 2024.
- In 2023, compania noastra a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro. Chiar daca in 2024 ne asteptam la o stagnare a pietei de obiecte sanitare, estimam o majorare a vanzarilor, in special prin prisma cresterii ponderii celorlalte categorii de produse: rezervoare ingropate, baterii si mobilier de baie.
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt si mediu?
- In ultimii ani, grupul Roca si-a consolidat pozitia pe piata produselor destinate spatiului baii, prin achizitia mai multor fabrici unde se produc diferite categorii de produse: Sanit - 3 fabrici in Germania in care se produc in special rezervoare ingropate; Royo - doua fabrici in Spania si una in Polonia in care se realizeaza mobilier pentru baie; Alape - o fabrica in Germania, specializata in producerea de lavoare din otel.
Obiectivul nostru in urmatorii ani este promovarea activa a acestor categorii de produse si cresterea cotei de piata pe segmentele respective.
Un eveniment important pentru productia de obiecte sanitare a avut loc in luna noiembrie 2023, cand Roca a pus in functiune primul cuptor electric cu tunel din lume, pentru productia de ceramica sanitara. Operatiunea a fost realizata printr-o colaborare revolutionara cu producatorul specializat de cuptoare Keramischer Ofenbau. Aceasta initiativa ne pozitioneaza ca prima companie din lume ce detine o fabrica de productie de ceramica sanitara neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon. Aceasta investitie este, de asemenea, esentiala pentru strategia de decarbonizare a grupului Roca. Am incheiat anul 2022 cu o reducere de 39% a emisiilor directe de CO2 fata de 2018, apropiindu-ne de obiectivul SBTi de neutralitate a emisiilor de carbon pana in 2045. Aceasta colaborare pe termen lung cu Keramischer Ofenbau va consolida capacitatile de inovare ale ambelor companii in vederea atingerii obiectivelor lor respective de decarbonizare, cu un scop comun: o industrie sustenabila a ceramicii in viitor.
|