Managerul companiei Undefasa Romania, importator al placilor ceramice produse de grupul spaniol Undefasa, este de parere ca, in comparatie cu 2011, in primele trei luni ale anului trecut pe piata locala de profil a fost inregistrata o perioada de crestere care, insa, pana la finele lui 2012, s-a dovedit a fi numai conjuncturala. "In perioada ianuarie - martie 2012 am avut o falsa impresie de bucurie, urmata apoi de acalmie si, ulterior, de o depreciere a vanzarilor, piata fiind influentata, cel mai posibil, de apropierea alegerilor si de instabilitatea politico-sociala ce determina inerent dezechilibrele economice. In ansamblu, am reusit, totusi, sa ne mentinem vanzarile la acelasi nivel consemnat in 2011 . Spre deosebire de anii trecuti, am observat un adevarat «asalt» al marcilor poloneze si turcesti, sortimentele respective fiind preponderente pe piata. In continuare, gamele generale si colectiile de produse se vor adresa, preponderent, segmentului rezidential-privat, pentru clientii care reusesc, chiar si in conditiile actuale, sa prevada cheltuieli si pentru achizitia de placi ceramice de calitate", a declarat Radu Stefanescu, director general al Undefasa Romania. Totodata, cladirile publice vor reprezenta numai o pondere restransa in portofoliile de clienti ale furnizorilor de placi ceramice, acestia urmand a-si dimensiona ofertele tinand cont de toate aceste aspecte. O tendinta remarcata de managerul companiei este reprezentata de cresterea gradului de informare a clientilor, mai ales sub impactul diversificarii ofertei de pe piata, trend accentuat in randul cumparatorilor de materiale incadrate in limite medii de pret si calitate. Din punct de vedere al design-ului, oficialul remarca preferinta clientilor proprii pentru culorile calde si neutre: crem, bej, maro, roscat, in timp ce formatul favorit este dimensionat orizontal. "In 2013 intentionam sa garantam un stoc permanent la depozitul din Bucuresti, care sa cuprinda peste 90% din colectiile expuse in magazinele partenerilor nostri si sa crestem gradul de perceptie a marcii la nivel national. Un obiectiv in acest sens va fi organizarea unei ample campanii de informare a vanzatorilor si consumatorilor, pe care o vom incepe in curand", a precizat Radu Stefanescu. In continuare, criteriul principal de achizitie a placilor ceramice ramane necesitatea si gradul de validitate fata de alte produse similare, urmate de raportul cat mai optim pret/calitate si apoi de aspectul, design-ul si notorietatea marcii. La nivelul portofoliului de produse livrate de Undefasa pe piata locala, cele mai solicitate sisteme sunt reprezentate de colectiile Indiana, Dune si Travertino, influentate de gradul de prezentare din showroom-urile in care sunt disponibile. Din punct de vedere geografic, municipiul Bucuresti si regiunea Transilvaniei au ponderea cea mai mare in vanzarile Undefasa. Pentru informatii suplimentare,
www.undefasa.com