Agenda Constructiilor
Luni, 26 August 2024
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - HOVARTH & PARTNERS: Piata serviciilor de controlling este de 80 milioane euro
HOVARTH & PARTNERS: Piata serviciilor de controlling este de 80 milioane euro
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 15 Mai 2019 14:20
Horvath & Partners, unul dintre cei mai importanti jucatori locali si internationali din domeniul consultantei in management, apreciaza ca in viitorul apropiat, digitalizarea departamentelor financiare va deveni o necesitate si va reprezenta un factor decisiv in eficientizarea serviciilor destinate controlului performantei economice (controlling). Potrivit estimarilor reprezentantilor Horvath & Partners, valoarea acestui segment de piata in Romania s-a ridicat in 2018, la circa 80 milioane euro, ceea ce inseamna 40% din totalul pietei locale de consultanta. In prezent, piata serviciilor de consultanta in controlling continua sa creasca, pe fondul digitalizarii, care devine o mega-tendinta, inclusiv la nivelul departamentelor financiare.
Controllingul este un instrument vital pentru buna functionare a unei organizatii, furnizand managementului informatii esentiale legate de situatia afacerii si ajutand in luarea deciziilor strategice. Departamentul de Controlling este implicat in planificarea, bugetarea si monitorizarea performantei financiare a companiei. Acesta asigura folosirea adecvata a resurselor, transparenta in tranzactii si are un rol semnificativ in cresterea profitabilitatii. Derularea procesului de controlling are trei etape: planificare si bugetare, monitorizare si analiza, concluzii si recomandari. In cadrul ultimei etape rezulta masurile de crestere a profitabilitatii si diminuare a costurilor, precum si potentialele recomandari pentru ajustarea strategiei.
Conform Horvath & Partners, daca in urma cu doi ani, tematica digitalizarii departamentelor financiare era una minora, acum a devenit o preocupare prioritara. In tarile din regiunea Europei Centrale si de Est, doua treimi dintre companii au lansat initiative pentru cresterea digitalizarii in cadrul departamentelor lor financiare. Instrumentele digitale pot oferi economii semnificative in directia cresterii eficientei, mai ales in zona de management al datelor si in procesarea tranzactiilor, componente ale activitatii de controlling.
"Cand departamentul financiar foloseste in mod inteligent noile instrumente si metode digitale, intreaga companie are de castigat. Folosind metode analitice avansate, departamentul financiar obtine un sistem de controlling mai eficient si mai proactiv", subliniaza Kurt Weber, Director General al Horvath & Partners Romania.
Din analizele Horvath & Partners, rezulta ca circa 90% dintre directorii financiari din Romania, in crestere cu aproximativ 7% fata de 2017, sustin tendintele de digitalizare din mediul de afaceri actual si vad utilitatea schimbarii managementului performantei corporatiilor de la un model reactiv si analitic la unul proactiv si predictiv.
Horvath & Partners identifica trei moduri de abordare a transformarii digitale: una holistica, de dezvoltare a unei strategii financiare digitale, o a doua de armonizare a datelor si proceselor tranzactionale si cea de-a treia care priveste dezvoltarea de prototipuri digitale pentru aplicatii speciale.
De asemenea, reprezentantii companiei au identificat cinci caracteristici principale ale unei organizatii financiare digitale:
- utilizarea unui tip de management dinamic, in care deciziile de business sunt luate cu promptitudine;
- abordarea incluziva, plecand de la procese integrate de gestionare functionala si financiara bazate pe platforme comune;
- organizarea eficienta prin automatizarea proceselor;
- schimbarea rolurilor, cu atentie sporita asupra parteneriatelor de afaceri si dezvoltarii de metodologii;
- crearea de competente noi in domeniul finantelor, prin implementarea unor programe de training.
In acest sens, incepand din anul 2017, Horvath & Partners desfasoara bianual un program cu specializarea de “Business Controller” in Romania, destinat managerilor din departamentele financiare care doresc sa-si insuseasca cele mai bune practici in controlling. "Am initiat acest program de training, din dorinta de a sprijini companiile care vor sa-si imbunatateasca activitatea pe termen lung", precizeaza Kurt Weber. Programul se desfasoara in cadrul Academiei Horvath, care are o traditie de peste 25 de ani in furnizarea serviciilor de training ale grupului. Astfel, la finalul cursurilor, participantii vor primi certificatul de specializare pentru ocupatia de Controller, respectiv Specialist in planificarea, controlul si raportarea performantei economice, acreditat de catre Autoritatea Nationala pentru Calificari.
Intr-o companie, activitatea de controlling este gestionata atat de Financial Controller, cat si de Business Controller, functii care coexista, dar care sunt confundate adesea. Business Controller-ul se concentreaza mai mult pe mediul de business si mai putin pe partea financiara. El are o legatura stransa cu departamentele de productie, vanzari si logistica, construind planuri de afaceri si ajutand la definirea strategiilor pentru identificarea eventualelor dificultati si a oportunitatilor pentru dezvoltarea companiei. Printre atributiile unui Business Controller se numara si identificarea solutiilor de reducere a costurilor, precum si de crestere a eficientei. Un Financial Controller este implicat semnificativ in zona de raportare financiara si de urmarire a indicatorilor inregistrati in istoricul companiei. Competentele sale sunt orientate aproape exclusiv pe controlul financiar al afacerii, consolidarea rapoartelor departamentului financiar si raportarea rezultatelor catre actionari.
“Am decis sa organizam aceste cursuri, pentru ca in momentul de fata exista un deficit major de Business Controlleri, in companiile mari din Romania. Piata are nevoie de cel putin inca 2.000 de specialisti in Business Controlling, iar ca dovada, in prezent, un om cu o experienta de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net”, conchide Kurt Weber.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMhiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
noark
rigips
Ubitech
ness project
ELECTROGRUP
konsent
BogArt
strabag nivel 1
SIGM
siniat
EDIT-Structural
SSAB
viarom
MAKITA
theda mar
CDS
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
Arduro
concelex
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016
econet
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander