CEREREA globala de otel va creste cu 1,7% in 2020, la 1800 de milioane de tone |
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 31 Oct 2019 06:37 |
![]() Conform previziunilor organizatiei, in UE-28 livrarile de otel prelucrat vor ajunge in acest an la 166,8 milioane de tone (-1,2%), iar in 2020 acestea vor fi de 168,6 milioane de tone (+1,1%). Indicatorii economici raman in general fluctuanti, sectorul de investitii si ramura de constructii continua sa se dezvolte (cu unele probleme, legate de capacitate), dar cererea din industria auto s-ar putea caracteriza printr-o scadere abrupta (in 2019, declinul fabricarii de autoturisme in Germania si China a fost sever, de -10,6 si -13,8%, printre altele, ca urmare a tranzitiei asteptate a industriei de la vehicule cu motoare ce au ardere interna la cele hibride si, in final, la cele complet electrice). Decelerarea cererii, fata de ritmul din intervalul 2017-2019, s-ar putea datora, in UE-28, continuarii si in 2020, daca nu cumva pe termen mediu, a starii de nesiguranta ce rezulta din tensiunile privind comertul global.
Strict pentru sectorul de constructii, ce reprezinta unul din motoarele cererii de otel, analistii Worldsteel intrevad faptul ca activitatea de construire din tarile cu economii dezvoltate va fi destul de fluctuanta, dupa momentul de recuperare puternica din 2017-2019. Astfel, in SUA, piata de constructii va fi destul de fragila in 2019, fara sa existe vreo redresare in urmatoarele 12 luni. La nivel european, in Germania, Spania, Olanda si statele Europei Centrale se va mentine o rata optima de crestere, subminata insa de deprecierea unor indicatori macroeconomici si de lipsa de capacitate a antreprenorilor de a-si indeplini comenzile (inclusiv pe fondul problemelor legate de forta de munca). In contextul respectiv, lucrarile de constructii ingineresti (infrastructura energetica, de transport si comunicatii) vor fi motoarele acestor piete, in detrimentul altor categorii de lucrari. In economiile aflate in curs de dezvoltare, trendul ascendent va continua sa se manifeste, insa, la cote optime, mai ales in India, tarile ASEAN si cele din grupul MENA. Insa, in unele economii emergente, sectorul de constructii ramane fragil, cum este cazul Chinei, unde lucrarile de constructii la cladiri se vor pondera destul de puternic, ca volum si valoare, in anul 2020. In Turcia, insa, dupa un declin sever in 2019, in linie cu scaderea economica, piata de constructii se va redresa in 2020, iar in Brazilia (ca de altfel in majoritatea tarilor latino-americane, unde lucrarile de infrastructura sunt constranse de incertitudinea investitiilor si de problemele legate de bugetele guvernamentale), dupa o scadere continua in anii 2014-2018, piata de constructii s-a redresat in 2019 si ar putea continua sa se inscrie pe acelasi trend ascendent inclusiv anul viitor.
Previziunile se bazeaza partial pe datele certe potrivit carora, in luna august a.c., productia de otel brut din 64 de tari monitorizate de Worldsteel s-a situat la 156 milioane de tone (+3,4% fata de august 2018), din care 87,3 milioane de tone in China si 7,5 milioane de tone in SUA, iar dintre statele membre UE, cele mai active din acest punct de vedere au fost Germania (3,3 milioane de tone, cu +0,8% mai mult ca in august 2018), Spania si Franta (cu 1,1 milioane de tone fiecare, reflectand o scadere de -4,6% in cazul Spaniei, respectiv o crestere puternica, de +11,2%, in cel al Frantei). Pentru a descarca diagrama cu previziunile Worldsteel, click aici!
|