Heidelberg Materials: Impact major al conflictului din Ucraina asupra vanzarilor |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 10 Nov 2022 06:16 |
![]() "Al treilea trimestru din 2022 a fost unul puternic pentru Heidelberg Materials. Cu masuri de economisire a energiei la nivel de grup, disciplina costurilor si ajustari ale preturilor, am rezistat la cresterea continua a cotatiilor energiei si materiilor prime si ne-am mentinut rezultatul din operatiunile curente la nivelul celui de-al treilea trimestru al anului precedent. Mediul economic si de afaceri ramane provocator. Din cauza inflatiei globale ridicate si a continuarii evolutiilor extrem de volatile ale preturilor in sectorul energetic, anticipam o usoara scadere a cererii in lunile urmatoare, in special a celei provenite din sectorul constructiilor rezidentiale", a declarat dr. Dominik von Achten, presedintele Consiliului Director al Heidelberg Materials.
Din luna septembrie 2022, grupul german a demarat un proces de rebranding la nivel international, prima masura fiind schimbarea numelui din HidelbergCement in Heidelberg Materials. Filialele interne si internationale, inclusiv reprezentanta din Romania, isi vor schimba numele in Heidelberg Materials incepand cu anul 2023. Totodata, din 2024, compania ar urma sa livreze doar ciment si beton neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
In ceea ce priveste cantitatile de materiale comercializate in intervalul ianuarie - septembrie 2022, acestea au fost afectate puternic de impactul conflictului armat din Ucraina, dar si de politicile de consolidare impuse la nivel de grup, toate liniile de business inregistrand scaderi fata de rezultatele din 2021. Astfel, vanzarile de ciment si clincher s-au redus cu 6% la 90 de milioane de tone (-3,8% excluzand efectele actiunilor de consolidare). Livrarile de agregate au scazut cu 3,4% comparativ cu ianuarie - septembrie 2021, ajungand la 223,5 milioane de tone (+0,8% in termeni comparabili, LFL). In ceea ce priveste vanzarile de betoane, acestea consemnat un recul de 4,3% in primele noua luni, pana la 34,2 milioane de metri cubi, iar cele de asfalt s-au "prabusit", cu 24,3%, la 6,2 milioane de tone, in intervalul analizat.
Pentru intregul an in curs, conducerea Heidelberg Materials se asteapta la o cifra de venituri in crestere semnificativa, la o baza de raportare LFL, in contextul unei cereri estimate sa scada in ultimele trei luni din 2022. De asemenea, este anticipat un rezultat operational cuprins intre 2,35 si 2,55 miliarde euro.
|