Romanii sunt pregatiti sa renunte la confortul de proximitate pentru sustenabilitate |
Sustenabilitate & CSR Publicat de Stelian DINCA 13 Oct 2022 11:39 |
In contextul interesului din ce in ce mai ridicat pentru sustenabilitate, Reveal Marketing Research investigheaza acest subiect si este la a doua editie realizata cu sustinerea Kaufland Romania, OMV Petrom, OTP Bank Romania si Rogalski Damaschin, prin intermediul Reveal Sustainability Panel Proprietary. Astfel, a realizat un studiu reprezentativ la nivel national pentru a identifica factorii cheie pentru crearea unei societati mai sustenabile in viziunea romanilor.
- Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decat confortul oferit de proximitatea fata de acesta (65%)
- Schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este perceputa ca fiind cea mai importanta solutie pentru a construi o societate sustenabila
- Romanii isi doresc mai multa implicare din partea companiilor in initiative sustenabile, indeosebi prin incurajarea reciclarii (18%), educarea populatiei inspre un stil de viata sustenabil (11%) si prin utilizarea de materiale / ambalaje reciclabile (10%).
Adesea alegerea corecta nu este si cea usoara, iar romanii sunt pregatiti sa parcurga distante mai mari pentru a cumpara produse sustenabile
Alegerea unui produs care corespunde atat nevoilor personale, cat si de mediu nu este una usoara pentru consumatori. Conform rezultatelor studiului, pretul accesibil (79%) completat de caracterul sanatos (ingrediente naturale – 72%) si sustenabil (productie in mod responsabil – 69%, grija fata de mediul inconjurator – 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute in alegerea unui produs.
Valori crescute ale acestor atribute sunt prezente in particular in cazul familiilor moderne si a celor traditionale, segmente de consumatori cunoscute ca fiind ghidate in viata de zi cu zi de valori precum sanatate, siguranta, grija si protectie.
In aceeasi ordine de idei, observam pozitia medie ocupata de confortul oferit de proximitatea fata de un produs (65%). Un scor semnificativ mai mare al atributului a fost inregistrat doar in cazul persoanelor mai in varsta, respectiv a segmentelor maturilor fara partener si seniorilor pensionari (70%).
Responsabilizarea individuala este pilonul de baza al unui prezent si viitor sustenabil
Romanii considera ca problemele de sustenabilitate actuale pot fi combatute in principal prin responsabilizarea cetatenilor, reglementarile guvernelor si initiativele companiilor.
La o privire mai atenta, observam ca schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este perceputa ca fiind cea mai importanta solutie pentru a construi o societate sustenabila, urmata de schimbarea atitudinii guvernelor (74%) si de schimbarea mentalitatii companiilor (74%). Daca ne referim la profilele consumatorilor, tinerii (Generatia Z si tinerii profesionisti) sunt cei mai sceptici, iar senorii pensionari, cei mai optimisti referitor la viabilitatea pe termen lung a solutiilor masurate, intre cele doua categorii inregistrandu-se o diferenta de aproximativ 20 procente.
Despadurirea, principala problema de sustenabilitate a tarii in viziunea romanilor
Daca ne referim la problemele de sustenabilitate din prezent, romanii considera distrugerea zonelor naturale ca fiind cea mai mare problema cu care se confrunta tara noastra (50%), si a doua cea mai mare problema la nivel global (38%), dupa poluarea aerului (42%).
Teama generalizata legata de distrugerea constanta a zonelor naturale si de consecintele acesteia asupra mediului si calitatii vietii ii determina pe 6 din 10 romani sa declare ca in maximum 5 ani ar trebui dublate ca volum suprafetele impadurite.
Principala provocare a companiilor este sa devina niste promotori reali si credibili ai initiativelor sustenabile
In ceea ce priveste actiunile companiilor care au cel mai mare potential sa determine un comportament de consum mai responsabil in randul cetatenilor, se numara incurajarea reciclarii (18%), practicarea unor preturi accesibile pentru produsele sustenabile (12%) si educarea populatiei prin promovarea sustenabilitatii (11%). In aceeasi ordine de idei, 6 din 10 romani sunt de parere ca dublarea suprafetelor impadurite este o actiune cu caracter sustenabil ce ar trebui implementata cu prioritate in urmatorii 5 ani.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: ”Avand in vedere ca increderea romanilor in stat este una redusa si in continua deriva, acestia se indreapta din ce in ce mai mult catre sectorul privat, cerand raspunsuri din partea companiilor si in cazul provocarilor societale mai largi cum ar fi sustenabilitatea. Daca analizam atitudinile consumatorilor observam ca acestia sunt din ce in ce mai constienti de nevoia de a salva resursele planetei si ca isi doresc o schimbare la nivelul mentalitatii si comportamentului populatiei. In acest context, o companie cu obiective sustenabile clar stabilite si care deserveste acestui scop social intr-o maniera credibila si activa este tipologia de companie care va prospera pe viitor”
|