Transparenta - criteriu de baza pentru dezvoltarea afacerilor |
Premiile EURO-Constructii Publicat de Elena Icleanu 22 Iun 2015 08:15 |
In conditiile in care piata locala a constructiilor s-a diminuat cu peste 40% in ultimii sapte ani, respectiv de la 15,6 miliarde euro in 2008 la aproape 9 miliarde euro anul trecut, companiile din domeniu, atat antreprenori, cat si furnizori de materiale, birouri de arhitectura si dezvoltatori au fost nevoiti sa-si regandeasca strategiile si sa se adapteze noului mediu de afaceri. In pofida contextului economic ostil, exista companii care au ales sa investeasca, sa inoveze si sa se mentina dinamice, inregistrand evolutii anuale semnificative, contrare directiilor generale din domeniu. Printr-un control strict al costurilor si prin eficientizarea productiei si a operatiunilor interne, firmele care au facut fata cu succes recesiunii au acum un avantaj competitiv imens. Un aspect demn de remarcat in acest context este faptul ca majoritatea societatilor care au depasit cu succes perioada de criza au pus un accent deosebit pe comunicare si transparenta.
Realitatile din ultima perioada au demonstrat ca firmele care au inteles necesitatea abordarii integrate a tuturor elementelor mentionate anterior au fost cele care s-au dezvoltat in timpul recesiunii. Cele mai dinamice companii din acest punct de vedere au fost laureate cu trofee EURO-Constructii, la sectiunea Dezvoltare & Afaceri (Business Development): BRD - Groupe Société Générale, Asociatia Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania (APMCR), Patronatul Societatilor de Constructii - PSC, Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta - PPTT, Constructii Erbasu, Adama Management, Carpatcement Holding SA, Saint-Gobain Construction Products - Isover Business Unit, Cemacon SA, Adeplast SA, Elpreco SA, Romstal Imex, Teraplast SA, Electromagnetica SA, Bilka Steel, Elmas, Trakya Cam, Elis Pavaje, Proinvest Group si Den Braven Romania Comex.
Criterii principale: dezvoltare, eficienta, imagine si comunicare
In procesul de evaluare a companiilor s-a tinut cont de o serie de criterii legate de dezvoltare, eficienta, imagine si comunicare, juriul fiind constituit din jurnalisti cu o experienta vasta si relevanta in domeniu. A fost selectata cate o singura societate/ entitate pentru fiecare subdomeniu al sectorului de constructii, fiind decernate, in total, 20 de trofee. Principalele criterii care au stat la baza acordarii premiilor au fost reprezentate de toate aspectele ce contribuit la dezvoltarea si consolidarea firmelor, cum ar fi: evolutia cifrei de afaceri si a profitului, dezvoltarea de proiecte atat pe plan intern, cat si extern, extinderea prin achizitii, game noi de produse si prin accesarea unor noi domenii de activitate, precum si contributia generala adusa sectorului local de constructii, prin specializarea personalului, implementarea de proiecte europene cu rezultate remarcabile mai ales in crearea de noi locuri de munca in sector.
Alti factori esentiali in selectia castigatorilor trofeelor EURO-Constructii la sectiunea Dezvoltare & Afaceri au fost constituiti de modul in care actiunile intreprinse au avut efecte pozitive la consolidarea pozitiei pe piata constructiilor din Romania, de gradul de inovatie in ceea ce priveste lansarea de game si produse noi si, nu in ultimul rand, de calitatea materialelor livrate.
Vanzarile online - principala tendinta in afaceri, in 2015
Comertul online castiga tot mai mult teren in fata celui traditional, dezvoltarea platformelor web specializate reprezentand, actualmente, o necesitate pentru majoritatea firmelor. In segmentele de retail, mai multe companii au trecut deja la o strategie de vanzari stabilita pe diverse canale, indiferent de produsele sau serviciile pe care le livreaza. Tendinta ia amploare si in sectorul constructiilor, inclusiv in Romania fiind deja existente mai multe platforme dedicate preponderent achizitiei de materiale de constructii, atat de tip business-to-consumer, cat si business-to-business. Potrivit specialistilor in antreprenoriat, daca firmele pot gestiona toate canalele in mod eficient si adaptat necesitatilor de pe piata, veniturile acestora pot creste semnificativ in 2015.
La gala din anul 2016 a decernarii trofeelor EURO-Constructii, ce va avea loc la data de 24 mai, extinderea pe canalele web de vanzare va constitui un avantaj in nominalizarea viitorilor castigatori ai premiilor incluse la categoria Dezvoltare & Afaceri. Conduita in business si modul in care vor fi comunicate toate aspectele legate de dezvoltarea afacerilor si transparent pe toate planurile vor reprezenta, in continuare, factori esentiali ce vor determina selectia liderilor pietei de constructii din Romania. |