Sustenabilitate & CSR
Publicat de Elena Icleanu
19 Feb 2013 08:01
|
Potrivit rezultatelor publicate in raportul anual "CDP Supply Chain Report 2013", intocmit de organizatia Carbon Disclosure Project (CDP), in ultimii ani s-a remarcat o crestere a numarului de companii care investesc in reducerea emisiilor de carbon, reusind, astfel, sa-si diminueze cheltuielile. Exista, insa, un decalaj foarte mare intre aceste companii si furnizorii de produse si sisteme ce genereaza reducerea emisiilor, incetinind trecerea la o economie verde. Aflat la cea de-a cincea editie, raportul a fost realizat in colaborare cu firma de consultanta Accenture, datele analizate fiind colectate de la 52 de companii, membre ale programului CDP Supply Chain si de la 2.363 de furnizori ai acestora din toata lumea. Din cele 52 de companii respondente, majoritatea sunt din Europa (22) si din America de nord (19). Autorii raportului au identificat principalele beneficii pe care le dobandesc companiile prin integrarea sustenabilitatii in intregul lant de furnizori si le-au impartit in doua categorii: tangibile (precum reducerea cheltuielilor si a emisiilor) si intangibile (care se refera la oportunitatea de a imbunatati reputatia companiei si la o mai buna intelegere a comportamentului consumatorilor). Conform studiului, produsele cu o amprenta de carbon redusa ofera posibilitatea de a stabili preturi premium si de a creste valoarea afacerii. Aproximativ 10% din membrii CDP Supply Chain au raportat ca jumatate din castigurile companiei au provenit din produse cu o amprenta de carbon redusa, in timp ce 16% dintre acestia au realizat cel putin 10% din castiguri prin comercializarea acestui tip de produse. Raportul indica, totodata, o diferenta foarte mare intre actiunile intreprinse de marile companii si cele ale furnizorilor, in ceea ce priveste reducerea impactului asupra mediului. In timp ce 73% din membrii CDP Supply Chain au inregistrat economii prin reducerea emisiilor in 2012, doar 29% din furnizori au raportat acest lucru. Totusi, respondentii sunt constienti de potentialele beneficii ale reducerii emisiilor si de pericolele rezultate din schimbarea climatica. Circa 70% dintre participantii la studiu identifica riscuri actuale sau viitoare datorate schimbarilor climatice pentru propriile afaceri. Raportul mai indica, insa, faptul ca furnizorii a 19% din respondentii membri CDP Supply Chain nu sunt constienti de riscurile cauzate de lipsa apei, in timp ce 38% dintre furnizori le cunosc, dar nu se implica in rezolvarea problemei.
|