Agenda Constructiilor
Duminica, 20 Octombrie 2024
Home - Stiri - Actualitatea interna - Deloitte: Tinerii Gen Z din Romania prefera sa cumpere o locuinta decat sa inchirieze
Deloitte: Tinerii Gen Z din Romania prefera sa cumpere o locuinta decat sa inchirieze
Actualitatea interna Publicat de AG&F 11 Oct 2024 09:54
Contrar parerii generale, tinerii din Generatia Z sunt mai orientati spre viitor decat generatiile anterioare, au un puternic simt al responsabilitatii si investesc in ei insisi, potrivit studiului Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?”, realizat in noua tari europene, inclusiv Romania. Respondentii din Generatia Z (cu varste cuprinse intre 23 si 27 de ani) au planuri de viitor in proportie de 83%, iar 38% dintre ei isi stabilesc obiective pentru cel putin trei ani, in timp ce un procent egal, pentru o perioada de unu pana la trei ani. Acestia sunt urmati de Millenniali (cu varste cuprinse intre 28 si 42 de ani), dintre care 81% isi planifica viitorul, si de Generatia X (cu varste cuprinse intre 43 si 55 de ani), cu 71%.
Principalele preocupari ale Generatiei Z din Europa sunt incapacitatea de a se intretine pe ei insisi si familia si ca nu-si vor permite sa cumpere o proprietate, aspecte care evidentiaza un simt al responsabilitatii pentru propriul viitor si pentru cel al familiilor lor, explica studiul. Razboiul este o alta sursa de ingrijorare, in special pentru barbatii din tarile est-europene.
Cei mai tineri dintre participantii la studiu sunt mai interesati de propria bunastare decat alte generatii (Generatia Z – 26%, Millenniali – 24%, Generatia X – 22%). Ei cauta in mod activ modalitati de a se bucura de viata si sunt mai dispusi decat cei mai in varsta sa cheltuiasca bani pentru ingrijirea personala si pentru a avea acces la diverse experiente (Generatia Z – 28%, Millenniali – 22%, Generatia X – 21%). Economisirea pentru pensie nu reprezinta o prioritate pentru ei, insa investesc in propria sanatate si bunastare (24%) si in dobandirea de noi competente (18%).
Tinerii sunt pe aceeasi lungime de unda cu alte grupe de varsta cand vine vorba de sentimentul de siguranta pe care il ofera banii (Generatia Z – 33%, Millenniali – 32%, Generatia X – 32%), dar sunt mai putin preocupati de finantele lor si nu se considera la fel de cumpatati ca alte generatii (Generatia Z – 24%, Millenniali – 26%, Generatia X – 30%). Aceasta atitudine poate fi explicata de conditiile economice favorabile, care i-au facut mai relaxati in ceea ce priveste banii, arata studiul. Generatia Z intra pe piata intr-o perioada in care somajul este scazut si salariile sunt mari, ceea ce duce la o sensibilitate mai scazuta la preturi, cel putin cand vine vorba de produse de asigurare, asa cum sugereaza raspunsurile lor.
"In general, achizitionarea de produse de asigurare este rezultatul eforturilor proactive de vanzare, mai degraba decat al cererii spontane a consumatorilor, astfel ca intermediarii precum agentii, brokerii, bancile, agentiile de turism sau dealerii auto reprezinta principalul canal de vanzare. Dar Generatia Z vine deja cu provocari pentru companiile de asigurare, dupa cum arata studiul nostru. Canalele preferate de consumatori pentru achizitia de produse de asigurare variaza de la o generatie la alta, reflectand schimbarile din comportamentul lor. Astfel, Generatia X apeleaza de obicei la un agent de asigurari de incredere pentru a cumpara o asigurare, dar Generatia Z prefera sa foloseasca o varietate mai mare de canale, in functie de situatie – internet, agenti si brokeri, aplicatii mobile, sucursale fizice si chiar asigurari incorporate in alte servicii (embedded insurance). De exemplu, cei mai tineri prefera canalele care nu necesita intermediari pentru a achizitiona produse de asigurare simple, dar aleg canalele fizice pentru produse complexe, cum ar fi asigurarile de viata, auto sau de locuinte. Este doar un exemplu de concluzii foarte interesante pentru companiile de asigurari pe care le gasim in studiul nostru si care ar trebui sa le fie utile in definirea strategiei”, a declarat Claudiu Ghiurluc, Partener Audit si Servicii Conexe, Deloitte Romania, si Lider al industriei de asigurari.
Studiul indica, de asemenea, ca Generatia Z utilizeaza numeroasele surse de informare la care are acces si abordeaza orice subiect, inclusiv achizitionarea de produse de asigurare, cu curiozitate, se documenteaza din mai multe surse si compara ofertele inainte de a lua o decizie de cumparare.
In contextul cresterii preturilor locuintelor si a costului vietii, multi tineri din Europa inca locuiesc cu parintii. Dintre cei care s-au mutat din casele parintilor, tinerii Gen Z din Romania se remarca prin preferinta puternica pentru achizitionarea unei locuinte, in detrimentul inchirierii, similar celorlalte generatii. O alta diferenta evidentiata de studiu este ca Romania are o pondere considerabil mai mare decat media de tineri care isi fac planuri de viitor (96%), dintre care 54% au obiective bine definite, fata de 40%, media europeana.
 
"Desi Romania are cea mai mare pondere de proprietari de locuinte, chiar si in randul Generatiei Z, interesul pentru produse de asigurare de locuinte nu este mai mare decat in alte tari, potrivit studiului nostru. Un alta concluzie interesanta evidentiata de raport este ca peste doua treimi din tinerii Gen Z din Romania spun ca nu au suficiente informatii despre asigurari. Ei se informeaza in primul rand de pe site-urile companiilor de asigurari (35%) si de pe site-urile tertilor (34%), precum si de la membrii familiei (23%)”, a declarat Ana Serban, Director Solutii de Actuariat si de Asigurare, Deloitte Romania.
Studiul Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?” a fost efectuat in randul a peste 10.000 de consumatori din Cehia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Romania, Spania si Ungaria, cu varste cuprinse intre 23 si 55 de ani.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMRAWLPLUGABONARE REVISTESISECAMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
MAKITA
SSAB
rigips
EDIT-Structural
CDS
BogArt
Ubitech
noark
strabag nivel 1
viarom
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
ELECTROGRUP
Arduro
SIGM
ness project
leviatan
quadratum
concelex
DRS
konsent

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
ef-de-n
econet
top 500
top 500
ROGBC 2016

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<