PMB: Referendumul local vizeaza alocarea de resurse pentru dezvoltarea infrastructurii |
Actualitatea interna Publicat de Elena Icleanu 19 Nov 2024 18:49 |
Dezvoltarea Bucurestiului trebuie gandita ca un puzzle, nu ca un LEGO fara instructiuni. Avem nevoie de o planificare urbana coerenta, care sa tina cont de intregul oras, nu doar de interese punctuale, transmit reprezentantii Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) intr-o reiterare a invitatiei pe care o adreseaza locuitorilor Capitalei pentru a raspunde favorabil intrebarilor din referendumul propus. "Pe de alta parte, pentru o planificare durabila a orasului este important sa gestionam toate autorizatiile pentru a avea in orice moment o imagine de ansamblu a dezvoltarii Bucurestiului. In acest moment elaboram PUG si PMUD, suntem responsabili de managementul deseurilor si de calitatea aerului dar autorizam pe 15% din suprafata orasului", precizeaza reprezentantii PMB.
Potrivit primarului Nicusor Dan, referendumul local urmareste dezvoltarea infrastructurii din Bucuresti, "sufocat" de autorizatii emise de edili de sector.
"Intrebarea este: continuam sa sufocam orasul inca patru ani cu autorizatii emise de primarii de sector si continuam sa subdezvoltam orasul dand bani pe fel de fel de cheltuieli, pe amenajari de strazi secundare, de parculete si nimic pe infrastructura?", a punctat Nicusor Dan, cu prilejul verificarii stadiului lucrarilor la linia 5 de tramvai, citat de Agerpres.
El a precizat ca ar dori ca toate cele trei intrebari de la referendumul local sa fie votate de cetateni. "Toate trei au fost asumate si de mine si de Consiliul General si ne dorim ca toate trei sa treaca. (...) Este intrebare cu intrebare. Daca trec doua, acelea doua vor deveni obligatorii pentru politicieni, pentru autoritatile nationale", a spus Nicusor Dan.
In ceea ce priveste avizul negativ dat de Consiliul Economic si Social referitor la referendumul local, el a punctat ca acesta este consultativ. "Astept Consiliul Economic si Social sa candideze la alegerile la Primarie in 2028, sa promita bucurestenilor ca vor rezolva traficul. Nu se poate. Daca primarul Capitalei are niste responsabilitati, trebuie sa ii dai si niste atributii. In rest, sunt povesti. (...) E un aviz consultativ. Decizia este a Parlamentului si cred ca Parlamentul trebuie sa asculte ce vor bucurestenii", a punctat Nicusor Dan.
Edilul a semnalat ca Municipalitatea nu ramane cu suficienti bani in raport cu atributiile pe care le are.
"Bugetul total al Bucurestiului este 15 miliarde lei. Noi, ca sa luam Elcen-ul, ceea si-au dorit toti primarii de 15 ani cel putin, sa ia CET-urile de la Elcen, sa le aduca la Primaria Capitalei, asta costa 1,5 miliarde lei, poate acum, cu inflatia, sa fie doua miliarde de lei. Deci, 10% din bugetul total al Bucurestiului. Si, din cauza acestei impartiri defectuoase, niciodata nu au existat bani ca sa aducem CET-ul, sa inchidem (...) povestea asta. Subventia la metrou, un miliard de lei. Una este ca tu, primar general, sa ai sase miliarde si din cele sase miliarde sa-ti ramana trei si din trei sa zici mai dau 1,2-1,3 miliarde ca sa platesti si subventia la metrou, ceea ce nu vei putea niciodata, si alta este sa existe un buget de 15 miliarde, sa mai tai din amenajari de diverse lucruri secundare, ca sa ai si metroul, sa ai un transport integrat", a explicat primarul Capitalei.
Referendumul va avea loc pe 24 noiembrie
Referendumul local va avea loc in 24 noiembrie, odata cu primul tur de scrutin pentru alegerea presedintelui Romaniei. Bucurestenii vor raspunde la trei intrebari, respectiv:
"Poate ca dezvoltarea unui nou centru de afaceri sau a unui nou cartier rezidential pare oportuna din perspectiva unui sector, insa orice dezvoltare are un impact asupra intregului oras. Un nou centru de afaceri poate atrage angajati din sectoare diametral opuse sau chiar din Ilfov, de aceea este important ca dezvoltarea acestor poli sa se faca intr-un mod echilibrat, asigurand noi rute de transport in comun pentru facilitarea accesului fara masina personala. Un nou cartier rezidential implica asigurarea necesarului de servicii dar si de acces la spitale de exemplu. Pentru a putea schimba cu adevarat paradigma de trafic trebuie sa schimbam in primul rand modul in care orasul nostru se dezvolta, iar pentru acest lucru este important ca nu numai planificarea dar si autorizarea constructiilor sa se faca centralizat pentru a putea lua in calcul imaginea de ansamblu", motiveaza PMB.
Pentru informatii suplimentare referitoare la organizarea referendumului local, click aici.
|