Agenda Constructiilor
Miercuri, 05 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Actualitatea interna - Probleme noi in constructia de autostrazi
Probleme noi in constructia de autostrazi
Actualitatea interna Publicat de Elena Icleanu 23 Nov 2009 13:44
Executia autostrazilor din Romania se desfasoara cu dificultate, atat constructorii cat si autoritatile intampinand diverse probleme. Astfel, daca antreprenorul Autostrazii Transilvania a cerut, recent, prelungirea termenelor de executie cu 18 luni, un subiect de actualitate in ultimii doi ani in ceea ce priveste tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti (Autostrada Bucuresti - Brasov) a fost reprezentat de schimbarea solutiei tehnice, solicitata de constructori. Astfel, firmele Spedition Umb, PA & CO International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa au propus modificarea anumitor solutii tehnice ale documentatiei preliminare (cea primita prin licitatie), mai precis inlocuirea materialelor locale de umplutura din corpul partii carosabile cu material granular, adica balast. Motivatia: existenta unor materiale coezive (argile) incadrate, conform standardelor in vigoare, drept materiale mediocre sau rele. Utilizarea acestor pamanturi ca material de umplutura ar fi presupus, printre altele: executia terasamentelor numai in conditii meteorologice optime, o durata mai mare pentru reluarea lucrarilor dupa vreme nefavorabila (ploi, ninsoare, inghet), compactare cu utilaje speciale, altele decat cele prezentate in oferta. Solutia a fost avizata de Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al CNADNR. Dupa ce constructia a stagnat aproape doi ani din aceasta cauza, autoritatile locale au ajuns la concluzia ca inlocuirea pamanturilor cu balast este justificata tehnic, legala si in beneficiul proiectului. Astfel, lucrarile vor fi reluate conform documentatiilor tehnice actuale. Cu toate acestea, rezultatul a fost acela de scumpire cu 25% a valorii proiectului. CNADNR si constructorii au incheiat, in luna septembrie a.c., un act aditional prin care costul lucrarilor a fost recalculat la 883,7 milioane de lei. Tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti are o lungime de 42,5 km.
Mai multe informatii puteti citi in editia Decembrie a revistei Agenda Constructiilor.
 
BIMhiltiTotalEnergiesALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 193 (September 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
DRS
AED
CDS
GEWISS
Ubitech
ELECTROGRUP
concelex
EURO BUILD
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
quadratum
noark
EDIT-Structural
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
MCA
BogArt
Acvatot 2019
TECNIC
Daikin
Eco Garden Construct
Daikin
SIGM
leviatan
MAKITA
KADRA

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
ahkawards
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor