ALFA Software anunta integrarea sistemului e-Factura in aplicatia ASiS ERP |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 04 Feb 2022 11:58 |
Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice de business cu cea mai dinamica ascensiune pe piata, anunta ca a integrat sistemul national de facturare electronica e-Factura in solutia de business - ASiS ERP. Prin acest proces, Alfa Software continua sa sustina demersurile de digitalizare initiate de statul roman pentru simplificarea proceselor administrative.
E-Factura este un proiect demarat de Ministerul Finantelor si ANAF si are ca scop implementarea facturii electronice in relatia Business to Government. Cu toate ca in momentul de fata este in perioada de testare si este optionala, inrolarea si transmiterea facturilor prin e-Factura urmeaza sa devina obligatorie pe diferite segmente de business incepand cu data de 1 iulie 2022.
O data cu integrarea sistemului national e-Factura in ASiS ERP, clientii Alfa Software vor avea acces la acest serviciu, care ajuta la crearea unei legaturi in timp real intre o organizatie si autoritatea fiscala. Aceasta functionalitate cu caracter general pentru utilizatorii ASiS ERP poate fi utilizata chiar inainte de momentul obligativitatii ei in relatia cu ANAF, pentru relatia Business to Business. Prin intermediul sistemului E-factura, organizatiile vor putea sa gestioneze mult mai usor facturile. Procesul se va face automat, facturile primite prin sistem fiind importate automat in ASiS si interpretate de ERP. Astfel se reduce timpul pierdut cu realizarea manuala a acestor operatiuni. Facturile trimise prin acest sistem au aceeasi valoare juridica si obligativitate ca cele transmise in format fizic.
„Companiile care emit facturi, mai devreme sau mai tarziu vor fi nevoite sa treaca prin acest sistem national. In momentul de fata nu este obligatoriu, insa noi, la Alfa Software, ne-am dorit sa anticipam nevoile clientilor nostri si am integrat acest sistem in ASiS ERP. Cu ajutorul sistemului e-Factura, practic, reprezentantii autoritatii fiscale doresc sa se asigure ca facturile se emit si ajung la ei in timp real. Asta inseamna ca, prin intermediul ASiS ERP, factura se emite in format digital, este semnata electronic si este incarcata automat in baza de date a autoritatii fiscale. Cu toate ca sistemul nu este inca obligatoriu, pentru noi a fost o prioritate sa fie functional pentru a ajuta relatia Business to Government sau Business to Business. Sistemul e-Factura integrat in ASiS ERP sprijina eforturile de digitalizare a mediului de afaceri din Romania. Incurajam clientii nostri sa adopte cat mai repede acest sistem si ii asiguram de tot sprijinul nostru in aceasta directie”, a declarat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.
ANAF a publicat la inceputul acestui an proiectul care prevede lista produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate in relatia B2B, pentru care devine obligatorie transmiterea facturilor emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, conform OUG 130/2021. Cele cinci categorii de produse sunt considerate cu risc fiscal ridicat sunt: legume, fructe, radacini si tuberculi alimentari, alte plante comestibile, bauturi alcoolice, constructii noi, produse minerale (apa minerala naturala, nisip si pietris), imbracaminte si incaltaminte.
„Cu siguranta, cel mai mare avantaj al acestui proiect este economisirea timpului. De asemenea, preconizez ca anul acesta, cantitatea de hartie utilizata de companii va scadea cu pana la 40% doar prin adoptarea sistemului e-Factura. Alfa Software va continua aceste eforturi de digitalizare incepute de statul roman prin proiecte inovative de dezvoltare a solutiei ASiS ERP si miza noastra ramane sa avem companii paperless”, a adaugat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.
Pentru a opera prin sistemul e-Factura, firmele trebuie sa se inregistreze in baza de date ANAF si sa primeasca acces la Registru RO eFactura. Firmele devin active in acest sistem pentru a trimite si primi facturi in luna urmatoare inregistrarii lor. Transmiterea facturilor se va face prin utilizarea unui Certificat de Securitate (semnatura digitala). ASiS ERP transmite automat facturile catre ANAF intr-un format standardizat (XML), acestea urmand sa fie procesate si semnate digital de catre autoritatea fiscala. Asadar, ANAF functioneaza ca un mediu de validare si de stocare a facturilor din Romania. Beneficiarii facturilor le primesc in format electronic, avand inclusiv o semnatura din partea autoritatii fiscale.
Alfa Software este producatorul sistemului integrat ASiS (Alfa Software Integrated System),care functioneaza online, de pe orice dispozitiv mobil (laptop, tableta, telefon cu IOS sau Android). Solutia ASiS ERP este un sistem informatic special proiectat pentru a oferi suport tuturor sectoarelor de business dintr-o companie, prin standardizarea proceselor decizionale sau de productie.
|