Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
27 Mai 2020 05:04
|
Expertii institutului de consultanta si cercetare Bain & Company considera ca tehnologia si sistemele analitice constituie caile cele mai bune pentru companii de a depasi provocarile pandemiei si a iesi intarite din aceasta criza. In timp ce Covid-19 a perturbat aproape toate aspectele vietii umane, firmele isi indreapta tot mai frecvent atentia catre cele doua domenii mentionate anterior, pentru a-si asigura capacitatea de a dezvolta noi modele de operare si a-si deservi in mod optim partenerii. Tranzitia de la abordarea fizica la cea digitala a fost fortata de evenimentele curente, care i-au izolat pe beneficiari si au taiat metodele directe de contact. Practic, comertul s-a cantonat pe componenta online, iar angajatii companiilor au adoptat rapid metoda lucrului de la distanta. De exemplu, in Italia datele indica faptul ca o multitudine de clienti folosesc pentru prima data in viata canalale online de aprovizionare, iar aceasta demonstreaza fara echivoc faptul ca pandemia nu a facut altceva decat sa accelereze viitorul digital al planetei. Multe organizatii si-au orientat atentia spre securizarea pozitiei in timpul pandemiei, concentrandu-se pe asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor, precum si pe ajustarea ofertei pentru deservirea optima a clientilor. De asemenea, multe echipe de management au organizat veritabile centre de comanda pentru a accelera procesele de luare a deciziei si de implementare a tehnologiilor, in vederea mentinerii continuitatii afacerilor. Toate acestea sunt binevenite, considera expertii Bain, dar nu si suficiente, pentru pregatirea companiilor in scopul unei bune adaptari la noua normalitate impunandu-se rafinarea actiunilor in cateva domenii-cheie, si anume: digitalizarea completa a centrelor de comanda si control; revizuirea proceselor de prognoza pentru adaptarea la un mediu mult mai dinamic; reconstruirea relatiilor cu clientii pe baza experientelor digitale; realizarea de investitii in tehnologie, puternic orientate spre viitor; accelerarea masurilor de automatizare; redistribuirea inteligenta a fortei de munca.
|