EY semnaleaza cresterea temerilor legate de “sanatatea digitala”, in pandemie |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 11 Mai 2021 13:39 |
Cresterea dependentei de gospodaria digitala a condus inevitabil la o intensificare a prezentei in online pe durata pandemiei provocate de COVID-19. Cu toate acestea, rata tot mai mare de adoptare a serviciilor este marcata si de o crestere a temerilor consumatorilor legate de sanatatea digitala, ceea ce impune o schimbare urgenta in abordarile furnizorilor, conform primei editii a studiului EY „Decodarea gospodariei digitale”. Studiul evalueaza atitudinea consumatorilor fata de conectivitatea digitala, tehnologie si consumul de continut in Canada, Franta, Germania, Italia, Regatul Unit si SUA.
In pofida unor variatii regionale, gospodariile au adoptat o serie de servicii noi in timpul perioadelor de carantina nationala. Apelurile video se plaseaza pe primul loc, cu o crestere a ratei de adoptare de 25%, in timp ce serviciile medicale online si educatia online au inregistrat si ele o crestere exponentiala, de 20%, respectiv 18%. La nivelul tuturor pietelor, 44% dintre respondenti au declarat ca nevoile lor in materie de conectivitate la internet au crescut.
Paradoxal, aceasta traiectorie este temperata de intensificarea temerilor, 41% dintre respondenti sunt mai ingrijorati de impactul internetului asupra sanatatii decat erau inainte de pandemie, in timp ce 39% sunt foarte precauti in ceea ce priveste divulgarea datelor cu caracter personal in mediul online. Se remarca faptul ca respondentii din grupa de varsta 18-34 ani sunt mai preocupati de subiectul divulgarii datelor (43%) decat cei cu varsta de cel putin 45 de ani (36%).
Corelatia intre cerere si temeri este mai pronuntata in randul gospodariilor cu copii, 60% dintre respondentii cu copii mentionand ca nevoile lor in materie de conectivitate au crescut (fata de o medie de 44% la nivelul tuturor respondentilor), iar 52% sunt mai predispusi sa analizeze impactul internetului asupra sanatatii (fata de o medie de 41%).
„Cu un numar crescut de ore petrecute in fata ecranelor, clientii au inceput sa analizeze responsabilitatile furnizorului de continut si modul in care acestea ii afecteaza. Serviciile „extra” au generat o oboseala care trebuie inteleasa si la care e important sa raspunda furnizorii de continut. Aici, mai mult decat in alte industrii, este adevarata bine-cunoscuta sintagma - „Timpul inseamna bani” - si clientii stiu asta foarte bine. Prin urmare, ei se asteapta la mai mult in raport cu timpul alocat, la o reducere a taxelor si, de asemenea, la o mai mare transparenta a datelor furnizate si la un continut mai bine selectionat”, a declarat Cristian Carstoiu, Partener Consultanta, EY Romania.
Supraincarcarea cu continut si lipsa increderii
Multe gospodarii se afla in prezent intr-un punct de saturatie, potrivit studiului. 47% dintre respondenti au declarat ca incearca sa ia pauza de la utilizarea telefoanelor inteligente si a altor dispozitive conectate la internet, in timp ce 25% ar dori sa reduca numarul de platforme de streaming pe care le utilizeaza. De asemenea, 43% dintre respondenti considera ca exista prea multe optiuni la nivelul pachetelor de conectivitate si continut disponibile.
Studiul subliniaza si preocuparile legate de increderea consumatorilor. Peste o treime dintre respondenti (35%) sunt foarte ingrijorati de posibilitatea accesarii de continut daunator in mediul online si aproape jumatate dintre gospodarii (49%) se pronunta in favoarea unei reglementari stricte a internetului. De asemenea, 35% se tem de utilizarea tehnologiei mobile 5G, in pofida asigurarilor date de autoritati.
Orientarea spre reducerea costurilor contracareaza intentiile de majorare a cheltuielilor
In unele cazuri, pandemia provocata de COVID-19 a alimentat intentiile de crestere a cheltuielilor. 25% dintre respondenti au afirmat ca pandemia a facut ca adoptarea tehnologiei 5G sa fie mult mai atractiva, in timp ce 20% sunt mai dispusi in prezent sa plateasca un cost suplimentar pentru continut Super HD. Totusi, nevoia de a tine costurile sub control este mai mare decat apetitul pentru trecerea la noile tehnologii. 42% dintre respondenti considera ca deja platesc prea mult pentru continut, iar 53% au declarat ca prioritatea gospodariei lor este sa cheltuiasca cat mai putin posibil cu serviciile de comunicatii. Per total, 42% dintre respondentii de pe toate pietele considera ca furnizorul lor de internet in banda larga nu face eforturi suficiente pentru a se asigura ca are cea mai buna oferta.
Prin urmare, furnizorii nu trebuie sa se bazeze doar pe bunavointa de care au beneficiat pe durata pandemiei provocate de COVID-19. Cererea pentru conectivitate si continut a crescut, dar este eclipsata de dorinta adanc inradacinata pentru valoare, precum si de semnele de oboseala in legatura cu lumea digitala. Pentru a avea succes in viitor, furnizorii trebuie sa ofere servicii simple si intuitive, care sa reduca senzatia de suprasolicitare resimtita de consumatori, precum si argumente mai bune pentru cresterea cheltuielilor efectuate de acestia. Furnizorii care colaboreaza in vederea solutionarii problemelor legate de sanatatea digitala vor avea de castigat pe piata.
|