iSense Solutions: Tehnologia ramane de mare ajutor oamenilor in perioada pandemiei |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 13 Iul 2020 09:39 |
74% dintre romanii din mediul urban declara ca vor o pauza de la mediul online si vor o conexiune directa, nemijlocita de tehnologie, cu alte persoane (familie, prieteni, apropiati), arata un studiu iSense Solutions, in baza unui mix metodologic de cercetare calitativ-cantitativa, cercetarea cantitativa fiind reprezentativa urban. Mai mult, 56% declara ca doresc sa se relaxeze intr-o alta maniera decat in fata device-urilor, 34% simt ca sunt distrasi de mediul online, iar 31% au experimentat anumite efecte negative ale desfasurarii activitatii preponderent online (cum ar fi, de exemplu, tulburari de vedere, dureri de spate).
In plus, atunci cand iau o pauza de la mediul online, romanii din mediul urban petrec timp in natura (68%), alaturi de familie (67%) sau investesc timp in dezvoltarea personala (39%).
Cu toate acestea, tehnologia a fost si ramane inca de mare ajutor oamenilor in perioada pandemiei. Mediul online a devenit, intr-o masura mai mare decat era deja, un mediator care i-a ajutat pe oameni sa mentina contactul cu cei dragi, colegi sau prieteni, sa nu resimta atat de acut lipsa interactiunii fizice cu acestia si sa continue sa se simta parte a unei comunitati. De asemenea, participantii la comunitatea de cercetare calitativa online au marturisit ca privarea de tehnologie in aceasta perioada de pandemie i-ar fi facut sa se simta singuri, deprimati, plictisiti, stresati si anxiosi.
In mod firesc, a crescut si gradul de utilizare a principalelor platforme de interactiune si continut online comparativ cu perioada de dinainte de pandemie. 48% dintre romanii din mediul urban declarau, in mai 2020, ca folosesc mai mult decat anul trecut aplicatia WhatsApp. Tendinta se verifica si pentru Facebook (33% au spus, in luna mai a anului curent, ca folosesc mai mult decat anul trecut platforma de social media), Google (in luna mai 2020, 34% spun ca utilizeaza mai mult versus anul trecut) si YouTube (33% utilizeaza mai mult comparativ cu anul trecut).
“In perioada pandemiei, mediul digital a reprezentat un colac de salvare pentru o buna parte dintre romanii din mediul urban, ajutandu-i sa ii tina aproape pe cei dragi si de asemenea sa se mentina ancorati in realitatea cotidiana. Cu toate acestea, in ultima perioada, oamenii au inceput din ce in ce mai mult sa-si exprime dorinta de a reveni la rutina de dinainte de pandemie, la simplele plimbari in aer liber, drumul catre birou si iesirile cu prietenii pentru a limita timpul petrecut in fata ecranelor.”, afirma Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions
Chiar daca aproape 3 sferturi dintre romanii conectati la internet isi doresc sa ia o pauza de la online, romanii cu care am discutat in comunitatea de cercetare calitativa online ne-au spus ca aleg sa ramana conectati la anumite device-uri pentru a avea garantia ca sunt mereu la curent cu ultimele noutati. Au fost mentionate in top preferinte telefoanele si ceasurile inteligente, utilizarea lor fiind considerata o parte a rutinei lor zilnice.
Datele prezentate sunt parte a unui studiu mixt, calitativ-cantitativ, realizat de catre compania de cercetare de piata iSense Solutions. Cercetarea calitativa a fost realizata in decursul lunilor martie – iunie 2020, in comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu varsta intre 18 si 55 de ani, din mediul urban. Cercetarea cantitativa a fost realizata pe un esantion de 1007 persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, in lunia mai 2020 si este reprezentativa la nivel urban, cu un grad de eroare +-3%.
iSense Modern Consumers Online Community este un instrument de cercetare iSense Solutions ce beneficiaza ca infrastructura de propriul soft de comunitati online dezvoltat in-house (Sense Communities). Prin intermediul acestei comunitati, companiile pot afla rapid perceptiile consumatorilor si pot identifica trenduri comportamentale relevante. Insighturile obtinute prin intermediul unei comunitati online sunt mai complexe si mai bine argumentate, tehnologia utilizata permitand gamificari, incarcarea de material multimedia, implicarea in sarcinile de cercetare din confortul propriei locuinte si in propriul ritm. Soft-ul de comunitati Sense Communities poate fi utilizat si pentru dezvoltarea de comunitati de activare de brand si este 100% personalizabil.
|