Agenda Constructiilor
Miercuri, 12 Februarie 2025
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 12 Feb 2025 12:40
Cel mai recent studiu din satelit realizat de Sixense Romania, companie specializata in solutii de monitorizare a comportarii constructiilor in timp, arata care sunt zonele sensibile asociate infrastructurii subterane a orasului Bucuresti. Mai exact, cartierele si zonele ce urmeaza sa fie sub-traversate de liniile de metrou aflate in dezvoltare, M5 si M4, prezinta deformari de pana la +15 mm in ultimul an. De asemenea, o alta zona considerata sensibila in Capitala este si Piata Unirii, arata studiul realizat in perioada aprilie 2023 – octombrie 2024.

Primul studiu din satelit care urmareste deformarile din jurul principalelor magistrale de metrou din Bucuresti
Studiul a fost realizat prin masurarea a peste 2.6 milioane de puncte si a vizat in mod special
zonele si cartierele aflate in proximitatea viitoarelor proiecte de infrastructura de transport subteran din Bucuresti, cum ar fi: M4 (Gara de Nord – Gara Progresul), M5 (tronson Eroilor – Piata Iancului) sau M7 (Voluntari – Bragadiru), precum si Piata Unirii, ca nod important in care se intalnesc mai multe magistrale de metrou importante ale Capitalei, dar si ca zona ce urmeaza a fi reabilitata de autoritatile publice, in urma mai multor expertize tehnice. 
Prin urmare, studiul arata ca zone importante din proximitatea sau de la intersectia viitoarelor magistrale M5 si M4 prezinta deformari semnificative. Printre acestea, se numara cartiere ca Eroilor, Berceni, Colentina sau Giulesti. In acelasi timp, in cazul zonei Piata Unirii, au putut fi observate chiar deformari diferentiale.
"Ne-am propus realizarea studiului curent pentru a evidentia importanta acestui instrument de analiza, esential in dezvoltarea infrastructurii urbane subterane. Studiul satelitar indica zone sensibile ce necesita monitorizare atenta atat in timpul executiei lucrarilor, cat si ulterior, in faza de exploatare, pentru a garanta ca noile dezvoltari nu pun in pericol mediul construit din proximitate si, bineinteles, pentru a preveni orice incidente sau accidente care ar putea afecta zona de influenta”, a explicat Mariana Garstea, Director General Sixense Romania, initiator al studiului.
"Analiza atenta a cauzelor acestor deformari este esentiala si nu trebuie sa fie subiectul unor interpretari eronate sau concluzii pripite. Ceea ce conteaza este ca autoritatile si dezvoltatorii de infrastructura sa aiba acces la informatii precise, necesare pentru luarea deciziilor responsabile si proactive. Lipsa unor date clare despre impactul asupra mediului construit poate genera conflicte juridice, riscuri operationale si, cel mai grav, pericole pentru comunitati. Prin acest demers, ne propunem sa oferim o abordare echilibrata, demonstrand ca exista solutii viabile pentru dezvoltarea unei infrastructuri sigure si sustenabile, bazate pe cunoasterea detaliata a starii de fapt si a sanatatii structurale a patrimoniului construit”, a mai punctat Mariana Garstea. 

 
Tehnologie de ultima generatie, pusa la dispozitia autoritatilor publice, pentru a dezvolta in siguranta noi proiecte de infrastructura de transport
Studiul realizat de catre Sixense Romania, impreuna cu Sixense Satellite, divizia specializata in masuratori din satelit din cadrul Sixense Group, reprezinta cea mai complexa analiza posibila pe mediul construit din Capitala si este realizat in baza singurei tehnologii de la ora actuala care poate accesa retroactiv informatii despre miscarile pamantului si ale patrimoniului deja existent, prin suprapunerea imaginilor din satelit. 
Mai exact, studiul a fost realizat pe intreaga suprafata a Bucurestiului, prin masurarea a peste 2,681,778 puncte si captarea de imagini cu ajutorului satelitului COSMO-SkyMed, in perioada aprilie 2023 – octombrie 2024. Aceasta tehnologie presupune folosirea imaginilor InSar (Interferometric Synthetic Aperture Radar) captate de satelitul COSMO-SkyMed care orbiteaza in jurul Pamantului si care colecteaza date despre valoarea deformarilor acumulate in timp. 
Imaginile astfel obtinute sunt apoi procesate cu ajutorul Atlas, solutie dezvoltata de catre Sixense Group, iar studiul este disponibil prin intermediul platformei digitale Beyond Monitoring, intr-un format usor de inteles si de folosit pentru toti factorii-cheie care au nevoie de ele: de la gestionari de infrastructura pana la dezvoltatori sau autoritati publice. 
Aceste studii din satelit sunt esentiale in proiectele majore de infrastructura rutiera si feroviara, deoarece permit identificarea tuturor zonelor vulnerabile de pe infrastructura existenta a unei autostrazi si a zonelor vulnerabile de la suprafata, in mediul urban, pe durata construirii unui proiect de infrastructura subterana, in asa fel incat sa nu existe riscul unor accidente cum ar fi surparile sau alunecarile de teren. 

 
Infrastructura de transport: risc ridicat in ceea ce priveste siguranta structurala
"Experienta noastra in monitorizare geotehnica si structurala – implicit prin aplicarea unei solutii ca cea care sta la baza studiului de fata – este semnificativa. Mai mult, primele proiecte pe care le-am derulat in Romania, in urma cu peste 14 ani, au fost chiar colaborari legate de siguranta structurala a unor linii importante de metrou din Bucuresti pentru care suntem recunoscuti si astazi in industria noastra. Nivelul de risc pentru proiectele de infrastructura critica – cum sunt liniile de metrou, podurile, autostrazile si altele – este extrem de ridicat. De aceea, este nevoie de solutii moderne si de o cunoastere foarte buna a modului in care trebuie ele abordate din punct de vedere tehnic. Inca de la inceput, noi ne-am propus sa explicam, sa orientam si sa venim in sprijinul autoritatilor publice care isi doresc controlul investitiei realizate, date transparente si mentinerea in siguranta pe termen lung a proiectelor gestionate”, a concluzionat Mariana Garstea, Director General Sixense Romania. 
Acest studiu continua eforturile Sixense Romania de a oferi o perspectiva clara asupra stabilitatii si sigurantei structurale ale mediului construit din Capitala, dupa ce o analiza similara realizata in 2021 de catre companie a relevat inca de atunci deplasari semnificative ale solului in zone precum Republica, Militari, Berceni si Colentina.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesABONARE REVISTESISECAMhiltiRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
Arduro
konsent
Acvatot 2019
noark
concelex
MCA
CONCEPT STRUCTURE
BogArt
theda mar
leviatan
EURO BUILD
strabag nivel 1
GEWISS
rigips
SIGM
VEGO
ELECTROGRUP
MAKITA
SSAB
Eco Garden Construct
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
DRS
quadratum
AED
EDIT-Structural

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<