Agenda Constructiilor
Miercuri, 03 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Expozitii & Conferinte - "Ziua Nationala a Constructorului", celebrata pentru a patra oara, pe 14 septembrie
"Ziua Nationala a Constructorului", celebrata pentru a patra oara, pe 14 septembrie
Expozitii & Conferinte Publicat de Elena Icleanu 14 Sep 2023 10:29
In data de 14 septembrie, industria nationala de constructii celebreaza, pentru al patrulea an, "Ziua Nationala a Constructorului". Aceasta zi - gratie demersurilor Federatiei Patronatelor Societatilor din Constructii (FPSC) si a unui grup de parlamentari care au inteles importanta sectorului constructii in economie - a devenit ziua celor ce proiecteaza, cerceteaza, construiesc si contribuie la realizarea constructiilor in Romania, fiind instituita prin Legea nr. 350/2018.
14 septembrie are o semnificatie deosebita pentru constructorii din Romania: este ziua in care, in anul 1895, au fost receptionate lucrarile de executie a Podului "Anghel Saligny" sau Podul "Carol" la Fetesti, lucrare emblematica pentru acele vremuri, cu o lungime totala, inclusiv viaductele, de 4.087,95 m, fiind cel mai lung pod in Europa si al doilea ca lungime din lume, la acea vreme. 
Lucrarile de constructie a podului au inceput in octombrie 1890 si, pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai inalte catarge, podul a fost proiectat la 30 de metri deasupra Dunarii. Proiectia podului a fost pentru a asigura legatura pe calea ferata intre Bucuresti si Constanta. Legatura feroviara dintre Fetesti si Cernavoda are o lungime de 21 km si cuprinde podurile peste Bratul Borcea si peste Dunare. La capatul podului dinspre Cernavoda, in memoria eroilor cazuti in Razboiul de Independenta, a fost ridicat un impresionant monument din bronz, reprezentand doi dorobanti.
 
 
Inaugurarea podurilor a avut loc in septembrie 1895, la festivitate participand si Carol I. Un tren special cu oficialitati a plecat din Gara de Nord din Bucuresti la ora 9.05 si a sosit la Fetesti la ora 12.30. Dupa ce s-a batut ultimul nit, de argint, s-a zidit documentul inaugurarii si s-a celebrat serviciul religios.Trenul de incercare, format din 15 locomotive, a trecut pe pod cu o viteza de 60 de kilometri pe ora, intr-un zgomot infernal produs de fluierele locomotivelor, de sirenele vaselor de pe Dunare si de muzica fanfarei. In acest timp, Anghel Saligny a stat alaturi de sefii echipelor de muncitori care lucrasera la executia podului, intr-o salupa sub pod, aceasta pentru a garanta rezistenta constructiei.
Din echipa de specialisti de la Scoala Nationala de Poduri si Sosele, in vederea proiectarii si executarii constructiei podului, au facut parte Ion Baiulescu, N. Herjeu, St. Gheorghiu, Alex. Badescu, V. Christescu, Gr. Cazimir, P. Zahariade si altii.
Realizarea podului de la Cernavoda a insemnat extinderea la o constructie de mari proportii a doua noutati pe plan tehnic: utilizarea otelului turnat (moale) in locul celui pudlat si a sistemului de grinda cu zabrele in consola (grinda Gerber), foarte avantajos din punct de vedere economic si al rezistentei materialelor in cazul structurilor cu deschideri mari.
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
leviatan
BogArt
viarom
quadratum
EDIT-Structural
CDS
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
siniat
ness project
concelex
theda mar
noark
rigips
Acvatot 2019
MAKITA
Ubitech
konsent

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
econet
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
top 500
ef-de-n

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander