Agenda Constructiilor
Vineri, 19 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Expozitii & Conferinte - "Ziua Nationala a Constructorului", celebrata pentru a patra oara, pe 14 septembrie
"Ziua Nationala a Constructorului", celebrata pentru a patra oara, pe 14 septembrie
Expozitii & Conferinte Publicat de Elena Icleanu 14 Sep 2023 10:29
In data de 14 septembrie, industria nationala de constructii celebreaza, pentru al patrulea an, "Ziua Nationala a Constructorului". Aceasta zi - gratie demersurilor Federatiei Patronatelor Societatilor din Constructii (FPSC) si a unui grup de parlamentari care au inteles importanta sectorului constructii in economie - a devenit ziua celor ce proiecteaza, cerceteaza, construiesc si contribuie la realizarea constructiilor in Romania, fiind instituita prin Legea nr. 350/2018.
14 septembrie are o semnificatie deosebita pentru constructorii din Romania: este ziua in care, in anul 1895, au fost receptionate lucrarile de executie a Podului "Anghel Saligny" sau Podul "Carol" la Fetesti, lucrare emblematica pentru acele vremuri, cu o lungime totala, inclusiv viaductele, de 4.087,95 m, fiind cel mai lung pod in Europa si al doilea ca lungime din lume, la acea vreme. 
Lucrarile de constructie a podului au inceput in octombrie 1890 si, pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai inalte catarge, podul a fost proiectat la 30 de metri deasupra Dunarii. Proiectia podului a fost pentru a asigura legatura pe calea ferata intre Bucuresti si Constanta. Legatura feroviara dintre Fetesti si Cernavoda are o lungime de 21 km si cuprinde podurile peste Bratul Borcea si peste Dunare. La capatul podului dinspre Cernavoda, in memoria eroilor cazuti in Razboiul de Independenta, a fost ridicat un impresionant monument din bronz, reprezentand doi dorobanti.
 
 
Inaugurarea podurilor a avut loc in septembrie 1895, la festivitate participand si Carol I. Un tren special cu oficialitati a plecat din Gara de Nord din Bucuresti la ora 9.05 si a sosit la Fetesti la ora 12.30. Dupa ce s-a batut ultimul nit, de argint, s-a zidit documentul inaugurarii si s-a celebrat serviciul religios.Trenul de incercare, format din 15 locomotive, a trecut pe pod cu o viteza de 60 de kilometri pe ora, intr-un zgomot infernal produs de fluierele locomotivelor, de sirenele vaselor de pe Dunare si de muzica fanfarei. In acest timp, Anghel Saligny a stat alaturi de sefii echipelor de muncitori care lucrasera la executia podului, intr-o salupa sub pod, aceasta pentru a garanta rezistenta constructiei.
Din echipa de specialisti de la Scoala Nationala de Poduri si Sosele, in vederea proiectarii si executarii constructiei podului, au facut parte Ion Baiulescu, N. Herjeu, St. Gheorghiu, Alex. Badescu, V. Christescu, Gr. Cazimir, P. Zahariade si altii.
Realizarea podului de la Cernavoda a insemnat extinderea la o constructie de mari proportii a doua noutati pe plan tehnic: utilizarea otelului turnat (moale) in locul celui pudlat si a sistemului de grinda cu zabrele in consola (grinda Gerber), foarte avantajos din punct de vedere economic si al rezistentei materialelor in cazul structurilor cu deschideri mari.
 
ALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUGSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
siniat
EDIT-Structural
noark
viarom
CDS
Ubitech
theda mar
quadratum
strabag nivel 1
Acvatot 2019
MAKITA
concelex
ness project
rigips
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
leviatan

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
econet
top 500
ef-de-n
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander