BILKA a incheiat 2016 cu afaceri de 60 milioane euro, in crestere cu 41% |
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 03 Mar 2017 15:00 |
Compania Bilka, lider al pietei de acoperisuri metalice, a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de peste 60 milioane de euro, in crestere cu 41% fata de nivelul de 43 milioane de euro din 2015. Tot in 2016, Bilka a fost, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare consumator roman de tabla prevopsita, cu peste 63.000 de tone achizitionate.
"Rezultatele inregistrate anul trecut reprezinta efectele imediate ale proiectului investitional de 10 milioane de euro, demarat in 2014 si finalizat in 2016. In urma acestui proiect, s-au achizitionat si integrat in fluxul de productie o noua platforma de 27.000 mp, s-au instalat 25 de noi linii de productie, s-au lansat trei noi modele de tigla metalica si, astfel, am incheiat investitiile destinate segmentului rezidential. Toate acestea se reflecta in cresterea cifrei de afaceri din 2016, care a fost de 41%", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.
Conform datelor companiei, principalele obiective stabilite pentru 2017 sunt reprezentate de exploatarea investitiilor de peste 13 milioane de euro (realizate in cei 10 ani de activitate pentru cresterea capacitatilor si gamei de produse), eficientizarea activitatii din fabrica si cresterea ponderii exporturilor in totalul afacerilor.
"Exportul continua sa fie un punct important. In 2015, acesta reprezenta 7,3% din totalul cifrei de afaceri, ajungand, in 2016, la 10%. Identificam un potential mare pe pietele externe, de aceea si anul acesta avem in plan dezvoltarea exporturilor. In urma investitiilor realizate, avem mijloacele de productie si logistica necesare pentru a ne impune pe pietele externe", a precizat Horatiu Tepes.
Un alt aspect important in strategia pentru 2017 este reprezentat de sustinerea si cresterea celor 500 de parteneri din teritoriu cu care compania colaboreaza.
Urmeaza investitii in dezvoltarea diviziei de panouri termoizolante
Compania are in asteptare un nou program investitional pentru dezvoltarea diviziei destinate segmentului industrial, reprezentat de productia de tabla cutata, panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale si hale "la cheie", insa demararea acestuia este conditionata de achizitia unor noi spatii de productie.
"Pentru acest proiect avem mijloacele financiare necesare, insa spatiile disponibile din vecinatatea fabricii Bilka, fosta platforma Rulmentul, aflata in prezent in paragina, se afla in domeniul public si depindem de autoritatile locale. Daca ni se inchiriaza sau vinde suprafata solicitata, vom demara investitiile, daca nu, vom fi nevoiti sa blocam temporar acest proiect. Noi continuam demersurile in vederea extinderii activitatii pe terenurile din vecinatatea noastra, dar pe viitor nu excludem varianta achizitiei unor terenuri in afara orasului", a mai spus Horatiu Tepes.
Crestere de 5%-10% pe piata de acoperisuri
Piata de acoperisuri a crescut, in ultimii ani, cu 5%-10% si a ajuns anul trecut sa depaseasca, pentru prima data, pragul de 32 milioane de metri patrati, inregistrati in 2008. Conform datelor Bilka, in 2016 piata s-a aflat la cel mai ridicat nivel existent in Romania, de 35 milioane mp, evolutie datorata atat cresterii consumului si nevoii de noi locuinte sau renovari, cat si investitiilor care s-au realizat in acest sector, in ultimii ani.
"Si pentru anul acesta asteptam o crestere a pietei de 10%. Ne bazam, in primul rand, pe contributia companiei la cresterea pietei. Un sector de activitate nu poate evolua fara ca principalii jucatori sa investeasca in inovatie, tehnologie si noi produse. In al doilea rand, ne bazam pe trendul pietei din ultimii ani si pe studiile oficiale, care arata ca piata de constructii va inregistra, in 2017, o crestere de pana la 5% si una de 10% pe sectorul rezidential. Sunt statistici care ne permit sa fim optimisti, sa vedem si in 2017 o crestere considerabila a pietei de acoperisuri", a explicat Horatiu Tepes.
***
Bilka detine in Brasov o fabrica cu o suprafata de 45.000 mp. In cei 10 ani de activitate, compania a acoperit peste 150.000 de case. Liniile de productie sunt complet automatizate, bazandu-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. Livrarile se realizeaza printr-o retea de peste 500 de distribuitori, care acopera integral suprafata Romaniei.
|