Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Hale & Structuri metalice - TERASTEEL: Peste 40% din productia interna este livrata in Ungaria, Slovacia si Cehia
TERASTEEL: Peste 40% din productia interna este livrata in Ungaria, Slovacia si Cehia
Hale & Structuri metalice Publicat de Ovidiu Stefanescu 10 Oct 2024 06:25
Producatorul de panouri termoizolante TeraSteel estimeaza ca va incheia anul 2024 cu o cifra de afaceri similara celei realizate cu un an in urma, in contextul in care piata de profil se afla in scadere. Compania produce si comercializeaza profile zincate formate la rece si panouri termoizolante cu spuma rigida poliuretanica (tip PUR), poliizocianurata (tip PIR), LEAD si vata minerala, la care se adauga toate componentele unei cladiri metalice - accesorii de mascare si etansare, elemente metalice si tamplarie din PVC, luminatoare si trape fum industriale. Peste 40% din productia interna a TeraSteel este exportata, principalele piete de distributie fiind cele din Ungaria, Slovacia si Cehia. In ceea ce priveste Serbia, Bulgaria, Albania, Bosnia si Muntenegru, acestea sunt deservite de fabrica TeraSteel din Serbia.
Pe plan intern, compania continua proiectul de dezvoltare a noii unitati de productie din Lehliu-Gara, investitie de 20 de milioane de euro care va consolida pozitia TeraSteel pe pietele din Romania, Bulgaria, Serbia si Ungaria.
In continuare, Cosmin Patroiu, CEO TeraSteel, detaliaza stadiul actual de dezvoltare a pietei de panouri termoizolante si perspectivele de evolutie a cererii de produse care faciliteaza eficienta energetica.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de panouri termoizolante? Ce evolutie a avut acest segment in 2024 si ce estimati pentru urmatorii ani?
- Piata panourilor termoizolante din Romania a inregistrat o crestere constanta in ultimii ani, fiind extrem de dinamica in sectorul logistic, industrial si agricol. In 2024, piata se afla pe un trend usor descendent si continua sa fie influentata de tendintele din sectorul constructiilor, fluctuatiile de pret ale materiilor prime si accentul pus pe sustenabilitate si eficienta energetica. Investitiile in cladiri verzi si in respectarea standardelor ESG sunt in crestere, chiar daca vorbim de o nisa de piata. 
De asemenea, exista o orientare clara catre panouri termoizolante, care reprezinta solutii mai durabile si eficiente din punct de vedere energetic. Panourile cu miez de spuma poliizocianurata (PIR), datorita performantelor superioare in cazul incendiilor, au devenit tot mai populare in ultimii ani, cu toate ca inca piata din Romania este dominata de panourile traditionale PUR (poliuretan). In urmatorii ani, piata va ramane sensibila la fluctuatiile economice globale, in special la preturile materiilor prime, cum ar fi otelul si componentele chimice din structura materialului izolator. Astfel, chiar daca Romania are un potential urias avand in vedere oferta redusa de spatii logistice pe cap de locuitor comparativ cu Polonia sau Cehia, cresterea pietei va fi moderata, sustinuta de proiecte mari de infrastructura, precum si de cererea crescuta pentru cladiri eficiente energetic. De asemenea, nu vor lipsi inovatiile in domeniul materialelor de constructii, care cel mai probabil in 8-10 ani vor redefini standardele in acest domeniu.
 
- Care este valoarea estimativa a pietei de panouri termoizolante in 2023 si cum estimati ca va evolua aceasta in 2024?
- Valoarea pietei de panouri termoizolante din Romania pentru 2023 este estimata la 246 milioane de euro, cu o productie totala de 11,09 milioane mp. In 2024, este de asteptat o stabilizare a pietei in jurul valorii de 200 de milioane de euro, reflectand un usor declin, dar cu o consolidare in ceea ce priveste calitatea si eficienta produselor oferite. Capacitatea de productie interna si consumul vor continua sa fie sustinute de cererile din sectoarele industrial, agricol si logistic. Desi preturile la materiile prime si componente chimice vor ramane volatile, eficienta energetica si inovatiile tehnologice vor influenta preferintele clientilor.
 
- Cum evolueaza businessul TeraSteel, in acest context?
- Rezultatele din primele sase luni ale acestui an sunt apropiate de cele ale perioadei similare din 2023. Suntem foarte atenti, insa, la evolutia pietei si nevoile clientilor, astfel incat sa putem veni in intampinarea lor cu solutii constructive optimizate. In acest fel, cel mai probabil vom incheia anul la nivelul lui 2023, chiar daca piata este in scadere cu aproximativ 15-20%, in perioada la care ne raportam.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Onestitatea, portofoliul divers de produse si serviciile oferite au facut din TeraSteel este un partener de incredere pentru multe companii din Romania - si nu numai. Obiectivul nostru este de a depasi asteptarile clientilor, astfel incat acordam fiecarui proiect o atentie deosebita, indiferent de marimea lui. In acest fel, am reusit sa avem colaborari pe termen lung si sa ne marim an de an portofoliul de clienti.
Principalele proiecte la care lucram vizeaza sectorul logistic, agricol si comercial si mentionez aici doar cateva obiective aflate in curs de derulare: depozitul logistic Penny din Giurgiu, centrul logistic Eli Park Ploiesti, fermele Carmistin sau centrul comercial OK Shopping Center, din Bistrita.
 
- Care sunt obiectivele stabilite de managementul firmei pe termen scurt si mediu?
- Pe termen scurt, ne propunem sa ne consolidam pozitia pe piata din Romania, Bulgaria, Serbia si Ungaria, prin deschiderea unei noi unitati de productie, amplasate in localitatea in Lehliu-Gara. Investitia de peste 20 de milioane de euro ne va creste capacitatile de productie, ne va ajuta in optimizarea costurilor logistice, a timpului de livrare si, totodata, va fi un hub important pentru noile produse TeraSteel cu performante tehnice superioare. Pe termen mediu, urmarim consolidarea pozitiei competitive detinute in Europa Centrala si de Est, ca principal producator de panouri termoizolante si profile zincate.
 
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Producatorii de panouri sandwich se confrunta atat cu provocarile contextului economic, respectiv cresterea inflatiei, a dobanzilor, a tarifelor la energie si a preturilor la combustibilii fosili, cat si cu provocarile specifice industriei, constituite de fluctuatiile in pretul otelului, capacitatea limitata de productie a furnizorilor locali sau noile standarde de sustenabilitate, care impun dezvoltarea unor panouri termoizolante cu performante mai bune din punct de vedere al protectiei mediului, dar care necesita tehnologii si investitii suplimentare.
 
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Piata prezinta oportunitati de crestere atat prin extinderea locala prin proiectele industriale, logistice si comerciale, cat si prin exporturi si inovatii tehnologice. Dezvoltarea infrastructurii industriale si logistice genereaza cerere pentru panouri termoizolante de inalta calitate, fiind un motor de crestere important pentru producatorii locali. Dezvoltarea de noi produse cu performante tehnice imbunatatite, la un pret competitiv, este, cu siguranta, o oportunitate pe care vom incerca sa o exploatam in viitorul apropiat.
De asemenea, scurtarea termenelor de livrare cred ca este un avantaj important pentru clienti, pe care il putem indeplini odata cu deschiderea noii fabrici. 
Cresterea cererii pentru cladiri eficiente energetic reprezinta o alta oportunitate importanta. Proiectele de constructii ecologice si cladirile certificate cu standarde precum LEED sau BREEAM necesita panouri termoizolante performante, care sa contribuie la reducerea consumului de energie. Exporturile de panouri termoizolante produse in Romania au crescut, iar cererea din pietele europene, in special Europa Centrala si de Est, reprezinta o buna oportunitate de expansiune. Toate provocarile industriei sunt oportunitati reale pentru cei care sunt pregatiti.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMABONARE REVISTESISECAMTotalEnergiesRAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
ness project
leviatan
VEGO
SSAB
Ubitech
AED
Arduro
EDIT-Structural
Acvatot 2019
MAKITA
konsent
CDS
noark
strabag nivel 1
theda mar
DRS
viarom
quadratum
concelex
ELECTROGRUP
ERBASU CONSTRUCT
SIGM
BogArt
rigips

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<