Agenda Constructiilor
Joi, 21 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Hale & Structuri metalice - TOPANEL: Planul de modernizare tehnologica si extindere produce efectele scontate
TOPANEL: Planul de modernizare tehnologica si extindere produce efectele scontate
Hale & Structuri metalice Publicat de Ovidiu Stefanescu 08 Oct 2024 06:20
TOPANEL, unul dintre liderii pietei locale de panouri termoizolante, a inregistrat o cifra de afaceri de peste 30 de milioane de euro in primele sase luni ale acestui an, obiectivul pentru intregul an in curs fiind de dublare a acestei valori, la 60 de milioane de euro. Cu o prezenta de 15 ani in Romania, compania produce panouri tip sandwich cu poliuretan (PUR), PIR si vata minerala, sistemul Thermotop - una dintre cele mai performante solutii de termoizolare disponibile pe piata, tabla cutata autoportanta, profile zincate Top Steel si accesorii. Produsele companiei sunt realizate intr-o fabrica moderna si performanta, localizata in Ramnicu Valcea, aproximativ 30% din productie fiind exportata pe piete din Europa Centrala si de Est. Compania continua si constructia Fabricii Thermotop, care va avea o capacitate de peste 6 milioane mp de placi termoizolante poliisocianurate. Aceasta va fi dezvoltata impreuna cu grupul de firme ICCO, in cadrul Parcului Industrial ICCO din Brasov, in urma unei investitii de 20 de milioane de euro.
In continuare, Irina Boureanu, Commercial Strategy Director in cadrul TOPANEL, ofera detalii interesante despre cele mai noi solutii lansate si despre perspectivele de crestere pe termen mediu si lung.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de panouri termoizolante si ce perspective de dezvoltare sunt in acest domeniu?
- In 2024, piata panourilor termoizolante a inregistrat o usoara crestere, vizibila inca din primul trimestru. Cererea provine in mare parte din sectorul privat si acopera diverse domenii industriale, precum logistica, productie, agricultura si ferme. Aceasta crestere estesustinuta de programele de finantare, cum ar fi PNRR, dar si de dezvoltarea sectoruluiu spatiilor logistice si industriale, la nivel national. Pentru anii urmatori, estimam ca trendul pozitiv va continua, mai ales in contextul in care Romania devine un hub logistic important in Europa Centrala si de Est. Totodata, programele locale de modernizare si eficientizare energetica din sectoarele agrozootehnic si de productie, impreuna cu investitiile in infrastructura, vor sustine dezvoltarea pietei panourilor termoizolante.
Conform celor mai recente studii, piata panourilor termoizolante a inregistrat in 2023 o productie totala de aproximativ 11 milioane mp, TOPANEL contribuind cu peste 3 milioane mp. Aproximativ 70% din aceasta productie a fost dedicata consumului intern, consolidandu-ne pozitia ca unul dintre principalii furnizori de solutii pentru hale industriale si alte proiecte, de la cele majore pana la initiativele antreprenoriale. Pentru 2024, estimam o crestere moderata a pietei, avand in vedere rezultatele noastre recente. In unele dintre pietele pe care suntem activi, am depasit cu pana la 20% estimarile de vanzari, ceea ce ne da incredere ca tendinta ascendenta va continua.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Actualmente, suntem implicati in proiecte de infrastructura strategica de importanta europeana, precum extinderea Bazei Militare NATO de la Turda, dar si in proiecte industriale care vizeaza extinderea capacitatilor de productie sau constructia de noi facilitati. Un exemplu este fabrica Thermotop, care va fi cea mai mare unitate de productie de placi termoizolante PIR din sud-estul Europei. In domeniul hub-urilor logistice, am finalizat recent a doua faza de extindere a CTPark. Cantitati semnificative de panouri termoizolante, tabla cutata autoportanta, profile zincate si placi termoizolante PIR au fost utilizate pentru construirea centrelor logistice, spatiilor comerciale, inclusiv pentru Altex, Selgros si Penny, precum si in constructiile zootehnice, deservind jucatori importanti din industria productiei si prelucrarii produselor animale.
 
- Ce pondere din productie exportati si care sunt principalele piete externe de distributie?
- Aproximativ 30% din productia noastra este exportata pe piete din Europa Centrala si de Est. Avem parteneriate solide si de lunga durata cu constructori si distribuitori din Republica Moldova, Bulgaria, Ungaria, Serbia si Slovacia. In plus, suntem prezenti pe piete precum Croatia, Muntenegru, Cehia si Ucraina. De asemenea, am realizat cantitati semnificative de panouri termoizolante pentru proiecte din Germania, Elvetia si Austria.
 
- Care sunt obiectivele stabilite de managementul firmei pe termen scurt si mediu?
- Suntem foarte aproape de finalizarea planului nostru de dezvoltare inceput in 2022, care a avut ca obiective modernizarea procesului tehnologic si extinderea capacitatilor de productie. Au fost parcurse etape importante in modernizarea primei linii de panouri termoizolante. In ceea ce priveste cresterea capacitatilor de productie, prima etapa a fost incheiata in trimestrul inai al acestui an, odata cu lansarea liniei de profile zincate. In prezent, ne concentram pe instalarea celei de-a doua linii de panouri termoizolante, cu o capacitate de aproximativ 2,5 milioane mp pe an. Anticipam ca, pana la finalul lunii noiembrie, vom putea onora primele comenzi. In paralel, se deruleaza constructia Fabricii Thermotop, care va avea o capacitate de peste 6 milioane mp de placi termoizolante PIR.
Pe partea de produse, am dezvoltat Thermotop Roof System, reprezentand un sistem pentru acoperisuri industriale care a obtinut, in urma testelor efectuate intr-un laborator certificat european, o rezistenta la foc de 30 de minute. De asemenea, in acest an am lansat noile panouri termoizolante pentru perete cu prindere ascunsa, Top Inno Wall, a caror prindere ofera o estetica echilibrata a fatadei, eficienta energetica si reducerea timpului de montaj, fiind potrivite atat pentru montaj vertical, cat si orizontal.
 
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada? Mai sunt probleme in lanturile de aprovizionare?
- Una dintre cele mai mari provocari cu care ne confruntam in domeniu este lipsa fortei de munca specializate. In ceea ce priveste lantul de aprovizionare, inca exista perioade in care productia si preturile sunt afectate de fluctuatia pretului materiilor prime si de intarzieri sau intreruperi in lantul de aprovizionare. Aceste probleme, insa, ne motiveaza sa devenim mai performanti. Lucram constant la identificarea celor mai bune solutii pentru clientii nostri, inclusiv prin optimizarea proceselor interne si colaborarea mai stransa cu furnizorii.
 
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Oportunitatile pe piata in care activam sunt strans legate de evolutia mediului de business local si la nivelul Europei Centrale si de Est. Astfel, oportunitati semnificative pot fi generate prin dezvoltarea infrastructurii strategice din regiune, precum si prin cresterea mediului privat de afaceri, care va duce la o cerere mai mare de spatii logistice si de productie.
 
TotalEnergiesRAWLPLUGhiltiALLBIMABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
CDS
quadratum
EDIT-Structural
SIGM
BogArt
leviatan
konsent
rigips
ness project
Acvatot 2019
VEGO
viarom
Arduro
SSAB
concelex
ELECTROGRUP
DRS
theda mar
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
strabag nivel 1

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<